Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reklamefilm for dusjsåpe på tv - også sier de at den inneholder kashmir ekstrakt.

Kan noen fortelle meg hvordan man utvinner ekstrakt fra kashmir, som så vidt jeg vet er en ulltype?

Dette må da bare være tull... I så fall, er det virkelig lov å si sånn sprøyt i en reklamefilm? :sjokkert:

En annen en er den med perleproteiner... er det proteiner i perler?

:icon_question:

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Perler består vel av proteiner, skulle jeg tro. Men ellers er jeg fullt enig med deg, og driter som oftest en lang marsj i hva reklamene måtte finne på å si.

Skrevet

Tja, hvis de overhode greier å utvinne noe fra kasjmir så må det vel være noe ala lanolin? Har du sjekket innholdsfortegnelsen?

Ellers er jeg forøvrig enig, reklamen kommer med utrolig mye tull. Helt utrolig at folk biter på! :)

Skrevet

Dette er bare fjas. Jeg har også lagt merke til perleproteinene. Skal jeg liksom tro at siden perler skinner, vil håret mitt også gjøre det pga perleproteinene?

Ellers liker jeg godt den yoghurtreklamen, som forteller om bakteriekolonien digestivum essensis. De kunne like gjerne kalt det bakterius fantastikus avføringus.

Gjest Borghild
Skrevet
Perler består vel av proteiner, skulle jeg tro. Men ellers er jeg fullt enig med deg, og driter som oftest en lang marsj i hva reklamene måtte finne på å si.

Hvis du driter en lang marsj blir det ikke særlig god lukt Deception.

Skrevet

Hvordan driter man egentlig en marsj?

Skrevet
Hvordan driter man egentlig en marsj?

Driter bæsjklumper på rekke og rad, eller at driten lager marsjmusikk?? :klø:

Dritmusikk :ler:

Skrevet

Har ikke sett denne reklamen, men kashmir-ekstrakt høres jo en smule sært ut ja. Sauesvette kanskje? :ler: Jeg vil gjette at kashmir-ekstrakt er ullfett/ lanolin. Det gjelder bare å finne et velklingende navn som får oss til å åpne lommebøkene.

Skrevet

det har jo lenge vært silkeproteiner i ting da...

Skrevet

Syntes den var god jeg..og da er det samme for meg hva den inneholder :sminkedokke:

Skrevet

Hehe, har lenge ledd av slike reklamer. L'Oreal er jo flink. Carbomider :ler:

Men noe jeg virkelig stusser over; finnes det bind med aloe vera og kamomille nå?? Herregud, hvorfor vil man ha bind med noe slikt?

Skrevet
Hehe, har lenge ledd av slike reklamer. L'Oreal er jo flink. Carbomider  :ler:

Men noe jeg virkelig stusser over; finnes det bind med aloe vera og kamomille nå?? Herregud, hvorfor vil man ha bind med noe slikt?

Kanskje det lukter godt/bedre? :klø:

Skrevet
Hehe, har lenge ledd av slike reklamer. L'Oreal er jo flink. Carbomider  :ler:

Ja, og kremene de har med "Boswelox" (liksom-botox) som liksom skal lamme ansiktsmusklene for å motvirke rynker. For å si det sånn; Dermalogica har omtrent 100 personer (om ikke flere) som forsker på ingrediensene de skal ha i kremene, mens Loreal har 7 stk i panelet sitt. Det sier vel litt - og må si de er svært så kreative på å finne opp navn på ting! :ler:

Skrevet

Hvor har du det fra at de har 7 stk i panelet sitt?

Skrevet
Ja, og kremene de har med "Boswelox" (liksom-botox) som liksom skal lamme ansiktsmusklene for å motvirke rynker. For å si det sånn; Dermalogica har omtrent 100 personer (om ikke flere) som forsker på ingrediensene de skal ha i kremene, mens Loreal har 7 stk i panelet sitt. Det sier vel litt - og må si de er svært så kreative på å finne opp navn på ting! :ler:

Dermalogica har da sine svin på skogen de også! De selger MYE som ikke har et snev av vitenskapelig dokumentasjon bak seg...

I should know, selger shiten ;)

Skrevet

Så den kasjmir-reklamen. Og tenkte at om noe jeg bruker skal inneholde kasjmir skal det være garn, og jeg skal strikke meg genser i det!

Skrevet
Hvor har du det fra at de har 7 stk i panelet sitt?

Fra et kurs jeg var på til IDI (The international Dermal Institute).

Dermalogica har da sine svin på skogen de også!  De selger MYE som ikke har et snev av vitenskapelig dokumentasjon bak seg...

I should know, selger shiten ;)

Jeg solgte også Dermalogica før, brukte det også selv, men det er absolutt ikke favorittmerket mitt, og nå bruker jeg det ikke i det hele tatt ;)

Skrevet

Ok. Det er ikke det L'oréal selv sier i hvertfall

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvis alt dette bare er sprøyt og fantasi-ord.... Er det ikke da villendende reklame??? Er det lovlig å juge slik???

:overrasket:

Gjest Fjellsippa
Skrevet (endret)

Ja, visst er det noe som heter kashmirull. Det må vel bety at det er sauer fra en rase som kommer fra Kashmir, som er en temmelig urolig region i det nordlige India og Pakistan. Så kashmirekstrakt behøver ikke nødvendigvis ha noe med ull å gjøre. Skal tro hva det er da?

http://en.wikipedia.org/wiki/Kashmir

Endret av Fjellsippa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...