Gå til innhold

Kresne norske damer?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Rudolf_*
Skrevet

Har registrert i det siste at mange bekjente, som regel menn 40-60 år, dukker opp med utenlandske damer/sengepartnere. Mange har forgjeves prøvd seg på det vanlige "sjekkemarkedet" uten hell. Stiller dere så store krav til mennenes "sexkvaliteter" at de faller igjennom, eller er det enkelte som dere rett og slett er flaue for å vise til venninene? Har ikke dette problemet selv (ennå i hvertfall), men lurer på hva som skjer? Duger ikke norke menn mer, eller er det mennene selve som vil ha mer eksotisk? Tror ikke det på siste. Mennene i de tilfellene jeg kjenner til har forgjeves forsøkt norske damer først , uten hell.

Videoannonse
Annonse
Gjest Reisende John
Skrevet (endret)

Dette grunner i 20/80-regelen. 20 % av mennene får 80 % av damene.

Et annet utslag det gir er at 25 % av menn er barnløse ved 40-års alder (i avisene for noen dager siden). De mest attråverdige mennene gjenbrukes mens andre ikke kommer med i løpet.

Noe satt på spissen, men ikke så helt uriktig.

Med fare for å bli flamet: Jeg har kompiser og bekjente som går rundt med seksuell frustrasjon fordi de aldri eller sjelden oppnår seksuell omgang med damer, mens jeg i en periode hadde 4 elskerinner og brukte tid sammen med hver enkelt ukentlig. (er ikke gift, single damer, ikke lovt fast forhold).

Jeg har liten tro på at jeg er unik. Det er mange flere enn meg som i perioder har en slik livsstil, og da blir det selvfølgelig en stor gruppe menn som har vanskelig for å finne passende dame.

Har registrert i det siste at mange bekjente, som regel menn 40-60 år, dukker opp med utenlandske damer/sengepartnere. Mange har forgjeves prøvd seg på det vanlige "sjekkemarkedet" uten hell. Stiller dere så store krav til mennenes "sexkvaliteter" at de faller igjennom, eller er det enkelte som dere rett og slett er flaue for å vise til venninene?  Har ikke dette problemet selv (ennå i hvertfall), men lurer på hva som skjer? Duger ikke norke menn mer, eller er det mennene selve som vil ha mer eksotisk? Tror ikke det på siste. Mennene i de tilfellene jeg kjenner til har forgjeves forsøkt norske damer  først , uten hell.

Endret av Reisende John
Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Jeg tror at de som ender opp med utenlandske damer kan ha problemer med å finne en etnisk norsk partner i noen tilfeller, ja (det kan vel være forskjellige grunner til det).

Tror også mange av dem har en forestilling om at de damene er mye enklere å ha med å gjøre enn i forhold til oss norske damer (les: de er kanskje lettere å forme). Der igjen tror jeg de tar veldig feil.

Samtidig vil jeg si at dette ikke gjelder alle, men ja...noen og nok?

Om "vi" er kresne. Jeg er i allefall.. Syns det er alt for få gutter/menn med "ryggrad" og evnen til å ta i et tak".

Muligens fordi man har lett for å få ting opp i fanget i dag. Pluss at vi jenter har faktisk bedt litt om det også (jrf: likestilling). Vi skal jo ha en myk mann som samtidig skal være maskulin.

Sikkert ikke lett å være mann bestandig heller. :forvirret:

Edit: Skrivefeil.

Endret av Frøken Titt
Gjest Frøken Titt
Skrevet
Med fare for å bli flamet: Jeg har kompiser og bekjente som går rundt med seksuell frustrasjon fordi de aldri eller sjelden oppnår seksuell omgang med damer, mens jeg i en periode hadde 4 elskerinner og brukte tid sammen med hver enkelt ukentlig. (er ikke gift, single damer, ikke lovt fast forhold).

Jeg har liten tro på at jeg er unik. Det er mange flere enn meg som i perioder har en slik livsstil, og da blir det selvfølgelig en stor gruppe menn som har vanskelig for å finne passende dame.

Så du tar damene i fra de andre mennene. Er det sånn å forstå? Nei, du blir ikke flamet av meg i allefall. :ler:

Skrevet
[...] Mange har forgjeves prøvd seg på det vanlige "sjekkemarkedet" uten hell. Stiller dere så store krav til mennenes "sexkvaliteter" at de faller igjennom, eller er det enkelte som dere rett og slett er flaue for å vise til venninene?  [...] Tror ikke det på siste. Mennene i de tilfellene jeg kjenner til har forgjeves forsøkt norske damer  først , uten hell.

Tror kanskje ikke det er "sexkvalitetene" som er hovedgrunnen til at disse mennene ikke klarer å finne seg ei norsk dame. Det er vel mere de "generelle kvalitetene" som ikke faller helt i smak hos den moderne norske kvinnen. Slik som f.eks et foreldet kvinnesyn, manglende evne til å ta ansvar, manglende deltagelse i husarbeid, lavt intellektuelt nivå, dårlig samtalepartner osv.

Har også inntrykk av at mange av de som "importerer" en kone kommer fra grisgrendte strøk hvor det er underskudd på kvinner.

Skrevet

Jeg kjenner et par slike blandingsekteskap. Jeg må si at mennene i de fleste forholdene jeg kjenner, har særdeles dårlige kort på det vanlige sjekkemarkedet.

Bare et eksempel:

En er over seksti og gift med ei som er rundt førti. Han er overvektig, drikker for mye, er uhøflig og uvennlig, oppfører seg som en idiot, ser på tv hele dagen. Han trenger en hushjelp, hun trenger oppholdstillatelse for å hjelpe familien i hjemlandet økonomisk. Hun arbeider mye, både for å komme seg ut og for å tjene penger som hun kan sende hjem. Kjærlighet er det ikke snakk om, men det er et arrangement de begge er noenlunde fornøyde med for tiden.

Må også legge til at jeg kjenner flere blandingsekteskap som er inngått av kjærlighet.

Gjest Usikker mann
Skrevet

Om "vi" er kresne. Jeg er i allefall.. Syns det er alt for få gutter/menn med "ryggrad" og evnen til å ta i et tak".

Hvor skal vi ta i et tak?

Skrevet
Hvor skal vi ta i et tak?

To skritt i riktig retning:

1. Ikke kall deg eller si at du er en usikker mann.

2. Ikke still slike spørsmål.

Gjest Sikker mann
Skrevet
To skritt i riktig retning:

1. Ikke kall deg eller si at du er en usikker mann.

2. Ikke still slike spørsmål.

Måtte jo spørre, da de fleste damer jeg treffer er skremmende late og slappe, og gidder aldri å ta i et tak.

All fysisk aktivitet er for de et stort ork, og de trives best i sofaen med smågodt/potetgull og en dårlig jenteserie/film på tv.

De overlater alt "mannearbeidet" til menn, samtidig som de krever at menn også skal være med å gjøre "damearbeid".

Drømmen for disse damene er å ha en mann de kan herse med og bestemme over, og sakte men sikkert gjøre han til en svak liten tøffel, for deretter å dumpe han fordi han ikke er macho/tøff nok.

Jeg er klar over at jeg generaliserer, men i veldig mange tilfeller stemmer det jeg sier veldig bra. (I hvertfall det med latskap).

Skrevet
Måtte jo spørre, da de fleste damer jeg treffer er skremmende late og slappe, og gidder aldri å ta i et tak.

All fysisk aktivitet er for de et stort ork, og de trives best i sofaen med smågodt/potetgull og en dårlig jenteserie/film på tv.

De overlater alt "mannearbeidet" til menn, samtidig som de krever at menn også skal være med å gjøre "damearbeid".

Drømmen for disse damene er å ha en mann de kan herse med og bestemme over, og sakte men sikkert gjøre han til en svak liten tøffel, for deretter å dumpe han fordi han ikke er macho/tøff nok.

Jeg er klar over at jeg generaliserer, men i veldig mange tilfeller stemmer det jeg sier veldig bra. (I hvertfall det med latskap).

HELT ENIG !

Skrevet

Jeg tviler ikke på at slike kvinner finnes, men de fortjener ikke akkurat så fryktelig mye oppmerksomhet, så de passerer man.

Så lenge du har dine egne meninger, unnlater å redusere deg selv for å tekkes en kvinne (du må gjerne strekke deg den ekstra mila for å få henne, men ikke gjør det ved å kompromittere deg selv) og lar skapplassering gå på rundgang så kommer du nok langt.

Skrevet
Har registrert i det siste at mange bekjente, som regel menn 40-60 år, dukker opp med utenlandske damer/sengepartnere. Mange har forgjeves prøvd seg på det vanlige "sjekkemarkedet" uten hell.

Stiller dere så store krav til mennenes "sexkvaliteter" at de faller igjennom,

For disse mennene som bedriver brudeimport, skorter det på sexkvaliteter, holdninger til kvinner og samfunnet, selvinnsikt, sosial intelligens og en god del annet.

eller er det enkelte som dere rett og slett er flaue for å vise til venninene?

Jeg ville skammet meg overfor både meg selv, venninner, venner og familie om jeg var sammen med en slik løk som beskrevet over.

Har ikke dette problemet selv (ennå i hvertfall), men lurer på hva som skjer? Duger ikke norke menn mer, eller er det mennene selve som vil ha mer eksotisk?

Noen menn (og kvinner selvsagt) duger ikke og har aldri dugd, før forble de enslige, men nå har de fått mulighten til å kjøpe seg en kone, så da anskaffer de seg det. Enkelt og greit. Du ser jo hvilken holdning de har. Ikke så rart de har problemer med å få tak i kvinner som har et reelt valg her i livet.

Tror ikke det på siste. Mennene i de tilfellene jeg kjenner til har forgjeves forsøkt norske damer  først , uten hell.

Ja, det er klart, en begynner jo ikke på "andre siden av kloden" (den fattige delen av verden), det er der en ender opp til slutt fordi der finner en alltid en som er villig til bli med for å slippe unna fattigdom, sult og gateprostitusjon.

Gjest Reisende John
Skrevet

Det er ikke det at jeg aktivt "tar damer fra andre", men damer føler tiltrekning mot meg, og alt jeg trenger å gjøre er å sile ut de som ikke når opp til mine krav.

Har akkurat hatt en helg med fjelltur, rødvin og fabelaktig sex sammen med en flott dame, og kommer i ettermiddag til dekket middagsbord, kosing, sex og samtale med en annen stilig dame.

Dette betyr at jeg for tiden holder to damer unna markedet, èn mer enn strengt nødvendig. Andre menn har altså fått tilsvarende mindre utvalg.

Dette mener jeg foregår i stor utstrekning, og er en del av forklaringen når andre menn klager over at de ikke oppnår kontakt med kvinner.

(vennligst ikke kritiser meg for å skryte, dette er dagliglivet for mange menn- og kvinner)

Så du tar damene i fra de andre mennene. Er det sånn å forstå? Nei, du blir ikke flamet av meg i allefall.  :ler:

Skrevet

Kresne norske damer? Nah, med tanke på hvor mange kasuser som får seg noe så er vel ikke norske damer åpenbart ikke kresne nok ...

Og det går vel andre veien og.

Skrevet
Kresne norske damer? Nah, med tanke på hvor mange kasuser som får seg noe så er vel ikke norske damer åpenbart ikke kresne nok ...

Med det alkoholkonsumet vi har i Norge, er det jo nesten en prestasjon å ikke få seg noe. Både kvinner og menn er jo så animerte på byen at de aner ikke hva de tar med seg hjem, mange som kunne tenke seg å gnage armen av dagen etter, vil jeg tro (jeg også av og til, og sikkert mine "erobringer" også...). Tenk hvor ekepsjonelt håpløse de må være, de som aldri får noenting!

Gjest Reisende John
Skrevet

Hvis jeg forstår det du prøver å si på riktig måte så mener du at damer burde være mer kresne pga. at alt for mange rare menn faktisk har sex?

Jeg synes det er flott at kvinner og menn får seg noe. Hemmeligheten er å ikke ha urealistiske krav.

Hvis du er gusten med bilringer, hengepupper og høy skjærende latter så er det ikke mye poeng i å prøve å sjekke den høye kjekke mannen som står ved baren. Spesielt ikke hvis du har en drink eller to for mye innabords.

Det er gjerne kvapsete halvfulle kvinner som går bitre og skuffede hjem på natta og mumler om at ordentlige mannfolk ikke finnes lenger.

Brutalt, men sant.

Skrevet

Jeg innrømmer glatt at jeg er kresen, men jeg stiller ikke høyere krav til partneren min, enn jeg gjør til meg selv.

Skrevet
Hvis jeg forstår det du prøver å si på riktig måte så mener du at damer burde være mer kresne pga. at alt for mange rare menn faktisk har sex?

Det begynner å bli mer og mer åpenbart ja :ler:

Skrevet

Jeg synes det er flott at kvinner og menn får seg noe. Hemmeligheten er å ikke ha urealistiske krav.

Hvis du er gusten med bilringer, hengepupper og høy skjærende latter så er det ikke mye poeng i å prøve å sjekke den høye kjekke mannen som står ved baren. Spesielt ikke hvis du har en drink eller to for mye innabords.

Det er gjerne kvapsete halvfulle kvinner som går bitre og skuffede hjem på natta og mumler om at ordentlige mannfolk ikke finnes lenger.  :ler:

Brutalt, men sant.

Phø, det tror eg ingenting på, virker som du lever i en drømme verden.

Puler kem som helst og følelser? å neida, her er vi kynisk som bare F.

Skrevet

Er det rart norske damer er kresen da? Hvis man ser utvalget liksom. Samfunnsproblemer i forhold til fedre som driter i barnet sitt, mange er utro, vold i parforhold er blitt mer vanlig, de kan se ut som takras selv- men ønsker en modell ( alt annet er ikke bra nok )...Høye tanker om seg selv har mange og,til de grader at det hele bare blir latterlig, slike "kvinner hører hjemme på kjøkkenet holdninger" ;)

neidu, ikke rart man er kresen og reflektert over ka man vil ha. Det handler ikke bare om hengepupper og øl mage, det handler faktisk om noe så viktig som kjærlighet, men det er visst glømt og gjømt i 2007.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...