Gå til innhold

pus biter ledninger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

okey det er jammen meg litt av et ansvar......og hva sku jeg ha gjort uten dere....

nå har rakkern begynt å spise på ledninger, og det gjør han nok kun en gang m det smeller...og det vil vi ikke skal skje.

men vi kanke sitte uten strøm heller.

hva gjør vi? vi prøver å ta han hver gang han holder på, men det er visstnok ikke nok, og hva med de gangene vi ikke ser han, eller ikke er her...

hva gjør vi??

finnes det noe spray??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe plastrør til å ha ledningene inni. Ikea har det feks.

Vi bruker en sprayflaske med vann i for å "oppdra" kattene til å holde seg unna ulovlige ting. Dvs de får en liten sprut når de gjør noe de ikke får lov til.

Nå trenger vi bare kremte om de kommer i nærheten av ledningene!

Skrevet

Enkel og billig løsning: smør på tabasco :ler:

Skrevet

vil ikke det lukte i hele huset?

vel har kjøpt inn sånne beskyttere til å ha ledningen inni og lagt alle synlige ldninger inn i disse. men nå tygger han på selve støpselet, og det får jeg jo ikke gjort mye med, det må jo på en måte stå i kontakta, og noe ledning blir da stående rett ut. dette digger han å tygge på. selv da jeg la inn ledningene istad, holdt han på som en gal. hadde spruteflaska fremme hele tiden, og spruter hver gang.. men han gir seg ikke på tørre møkka nei.... sta den katta der ja!!!!

og jeg kan jo ikke alltid se at hangjør det, og er redd for at en dag er det for sent!!! han gir seg ikke........

Skrevet

Sorry, enkelte katter er bare "elektrikere" :ler:

Har selv et svært høyt forbruk av handsfree, mobillader, høytalerledninger etc...

Eneste som hjelper er å gjemme bort og følge med

Skrevet

Vil ikke skremme deg, men har opplevd det samme med tragisk utgang.

Hadde en nydelig katt som eeelsket å tygge på ledninger og støpsler. Hjalp ikke uansett hva vi gjorde for å få ham til å holde opp, - han var som besatt :forvirret: . Nå er sambo elektriker, så det var ikke det helt store problemet å få ordnet opp i det store forbruket av elektriske dingser, men at katta fikk støt noen ganger, det MÅ han ha gjort!

Men katta tygde og tygde på alt som var. Det eneste som hjalp var å sette på "gammeldagse" støpsler i hardplast, men de passer jo ikke i alle kontakter... En sommer fant vi katta død utenfor huset (på det stedet han vanligvis pleide å ligge i sola), og det så ut som han bare lå og hvilte seg/sov med hodet på labbene. Ingen åpenbar dødsårsak.

Dyrlegen mente at katta hadde fått støt så mange ganger at det hadde ført til problemer med hjertet/uregelmessig hjerterytme, og at det var det som var dødsårsaken. Katta var ellers i sin beste alder (5 år), kjernesunn og den "beste i hele verden" (guri, som jeg elsket den katta...). Huff, kjenner at jeg sørger over ham ennå, og det er 5 år siden han døde :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...