Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2003 #21 Skrevet 20. februar 2003 mornings Vi planla å forlove oss nå den 1. februar, dette bestemte vi oss 5 mnd før. Grunnen til at vi gjorde det slik var for at når vi forlovet oss, skulle vi gifte oss få mnd etter. Men vi ville liksom være forlovet litt også. Slik gikk det ikke, for jeg ble gravid og da bare framskyndet vi bryllupet slik at vi slapp meg som ammende brud. Så da ble det til at vi giftet oss den 1. februar i steden. (hadde 3 mnd på planlegging og det var SLIT) Så da var vi ikke ringforlovet først, men forlovet var vi, for det er du fra man bestemmer seg at man skal gifte seg. Ring eller ikke. Vi har da gifteringer i steden. Så jeg mener setter du en forlovelses ring på fingeren skal datoen settes. Fra gammelt av skulle man være forlovet minst et år, men helst ikke mer enn to før man giftet seg. (i følge besteforeldre generasjonen altså) Men dette kom også ann på økonomi ol. -Ine2
Gjest Astra unplugged Skrevet 20. februar 2003 #22 Skrevet 20. februar 2003 Vi forlovet oss 01.01.01. Dvs min kjære spurte meg om jeg ville gifte meg med ham, og jeg svarte selvfølgelig ja. Etter ei uke satte vi på ringene (bestilte dem dagen etter forlovelsen). Det gikk nøyaktig ett år (01.01.02) før vi satte datoen for bryllupet, nemlig 05.07.03. Vi ville gjerne gifte oss i 2002, men pga husbygging var dette vanskelig både tidsmessig og økonomisk. I ettertid er vi sjeleglade for at vi ventet ett år med bryllup, slik at vi kunne bruke mer tid på bryllupsforberedelsene, fordi vi brukte HVER ledige time til å bygge hus (gjorde mye selv). Jeg mener at vi var forlovet det ene året, selv om vi ikke hadde satt endelig dato. Det var jo 01.01.01 spørsmålet kom, og jeg sa ja! Dette var verken dagen vi bestemte bryllupsdato eller satte på ringene, men forlovet har vi da vært i 2 1/2 år når vi gifter oss til sommeren. Vi har hele tida vært fast bestemt på å gifte oss, men usikre på datoen. Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer ved å gravere inn bryllupsdato i tillegg, og vi setter dem ikke på på nytt i kirka. For oss er 01.01.01 den dagen vi bestemte for å dele resten av livet sammen, og dermed vår forlovelsesdato.
Charly Skrevet 20. februar 2003 #23 Skrevet 20. februar 2003 Jeg fridde til min kjære fordi det var en dag som betydde mye for meg. Da satte vi på ringer ( i desember 2002 ) Vi satt datoen uken etter, men en stund frem i tid - så vi skulle ha skikkelig tid til planlegging og sparing. Dessuten ville vi kjøpe leilighet først. Vi giftet oss 6 juli 2002 og bryllupet var perfekt. Før i tiden var det slik at mannen fridde og man forlovet seg ca 1 år før bryllupet fant sted. Men vi må ikke være SÅ firekantet! Min søster er forlovet og de skal gifte seg - men bare ikke så opptatt av når. Men de er like forlovet i mine øyne. Det betyr jo bare at man mener alvor. Selv om det i dag er altfor mange som ta vel lett på det å ringforlove seg! Min mening
Tvilling76 Skrevet 20. februar 2003 #24 Skrevet 20. februar 2003 Vi er forlovet. Sambo fridde 9/7-02 og vi gifter oss 9/8-03. Dato ble satt 2 uker etter at vi forlovet oss. Han fridde med en diamantring så ringene ble satt på med en gang. Egentlig var planen at vi skulle gifte oss innen 1 år, men pga jobb og fellesferie lot det seg ikke gjøre. Kall oss gjerne firkantet, men vi syns det er sjarmerende... Under 6 mnd igjen. :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå