Gjest lmari Skrevet 17. februar 2003 #1 Skrevet 17. februar 2003 Ser på SSB at det er stadig mer "in" å forlove seg før man gifter seg... Vet at mange synes det er en gammeldags tradisjon, hva synes dere? Er det mange av dere her inne som er forlovet? Har dere i så fall noen tanker rundt hvorfor? Er dere alle "engaged to be married"?? Og hvor lenge er dere forlovet før et bryllup?
lillen Skrevet 17. februar 2003 #2 Skrevet 17. februar 2003 Vi er forlovet, og det er vi 4 år før bryllupet, men det er helt "tilfeldig" at det er akkurat 4 år. (fra gammelt av er det vel 2 år!?) For oss var det helt naturlig å forlove seg først. Vi hadde syntes det hadde vært litt rart å bare "plutselig" gifte seg! Min mormor ble kjempegla da vi forlovet oss, for hun trodde at ingen gjorde det no mer... Men jeg tror nok det er ganske vanlig blant unge idag. Det er jo ett skritt fremover i forholdet, uten å være altfor "drastisk". Vi forlovet oss etter 1 år og 8 mnd.
Gjest Anni. Skrevet 17. februar 2003 #3 Skrevet 17. februar 2003 Han fridde ca et år før bryllupet, jeg sa ja, dermed var vi jo forlovet. Vi bestemte bryllupsdatoen etpar uker senere..
E Skrevet 17. februar 2003 #4 Skrevet 17. februar 2003 Vi er også forlovet. Han fridde for vel et år siden, og vi gifter oss i mai. Så da har vi vært forlovet i 1 år og 4 måneder (akkurat!). Tror det er ganske vanlig å forlove seg i den forstand at man jo gjerne tar beslutningen om å gifte seg og setter dato etc en god stund før bryllupet! Alle mine venner som har giftet seg har vært ringforlovet, bruden eller begge har gått med en spesiell forlovelsesring. Synes dette er en veldig hyggelig ting, da markerer man på en måte at valget er tatt! Og for oss fungerte i alle fall forlovelsen merkelig nok som et "kick" for forholdet, vi var som nyforelsket i mange måneder etetrpå (og er det for så vidt fortsatt...) Anbefales!
Gjest Tex Skrevet 17. februar 2003 #5 Skrevet 17. februar 2003 Jeg er også forlovet (hurra!) og kjæresten min fridde til meg på juleaften. Da satte vi datoen, som er 29.mai.04, altså ett år og fem måneder senere. Jeg synes egentlig at "altfor mange" bare forlover seg uten å mene noe mere med det, uten i det hele tatt ha tenkt å gifte seg annet enn kanskje en gang i fremtiden... Tommy visste godt at her i huset var det ikke aktuellt å gå med ring uten en fastsatt dato, men å la være å forlove meg hadde vært helt feil...
Edie Skrevet 17. februar 2003 #6 Skrevet 17. februar 2003 Vi er forlovet med store planer om å gifte oss. Vi forlovet oss etter 6 mnd og skal gifte oss i 2005. Hadde vært rart å ikke vært forlovet før noe bryllup. Tar jo litt tid å planlegge. Dessuten er ikke jeg ferdig med skole enda, derfor ikke bryllup før i 2005. Allikevel betyr den ringen på fingeren utrolig mye for meg. Det er liksom noe mer enn "bare" et hvem som helst forhold... Noen som skjønner???
Pip Skrevet 17. februar 2003 #7 Skrevet 17. februar 2003 Vi forlovet oss i mai i fjor (da han fridde...). Vi hadde da vært sammen i 2 1/2 år, og det føltes veldig naturlig. Vi visste godt at vi skulle gofte oss om ikke altfor lenge, men datoen ble ikke satt før i høst... (Men vi mente jo noe med forlovelsen likevel Anitacath!!). I motsetning til de fleste andre, bor ikke vi sammen. Dermed blir også forlovelsesringene et tegn på at vi hører sammen (overfor omverden)... Men først og fremst er forlovelse en flott ting fordi det binder oss tettere sammen - vi er ikke 'bare' kjærester lengre, på en måte...
Gjest Tex Skrevet 17. februar 2003 #8 Skrevet 17. februar 2003 Hei på deg Pip, jeg skjønner jo at dere mener noe med forlovelsen deres, jeg synes bare at det er tullete å gå og være forlovet i årevis uten at det skjer noe! Det er jo det forlovelsen er; å vise alle at man har tenkt å gifte seg. Vi forlovet oss etter nesten tre år og ingen har vel vært like utålmodig som jeg! Men vi har kjent hverandre siden jeg var 17 og det begynner jo å bli en stund siden... Og så har vi vært forelsket i hverandre mange ganger før... 468 dager igjen.....
Pip Skrevet 17. februar 2003 #9 Skrevet 17. februar 2003 Hei Anitacath! Jeg skjønner hva du mener også altså! Ville bare poengtere at man gjør ting litt forskjellig... Men jeg har en venninne som har vært forlovet i 3 år nå, og de har ingen planer om å gifte seg på lenge enda... Så da ser jeg absolutt poenget ditt, ja... (De forlovet seg da hun ble gravid, for å ikke risikere at folk mente de var 'uansvarlige'...) Iallefall - nå gifter vi oss! Om 4 mnd!! :D
'Lilly' Skrevet 18. februar 2003 #10 Skrevet 18. februar 2003 Vi forlovet oss 24. november, og bestemte samtidig ca. når vi skulle gifte oss: 5. juli i år.
Chiquita Skrevet 18. februar 2003 #11 Skrevet 18. februar 2003 Vi forlovet oss i august 2001, og satte datoen nå i januar 2003. Vi gifter oss i august 2004. Da vi forlovet oss, var vi enige i at vi skulle gifte oss om ca 3-4 år. Den største grunnen til at vi venter så lenge er min alder. Jeg var 18 år da vi forlovet oss, og kunne godt vente med å gifte meg i noen år til. Og sånn ble det. Vi gifter oss når jeg er 22. *klem*
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2003 #12 Skrevet 19. februar 2003 vi har planer om å gifte oss.. og har satt en ca dato.. Men vi har ingen ringer før byllupet. Jeg mener at det er det å ha satt en dato som er å være forlovet. Uansett hvor mange ringer du klæsjer på fingeren, så er du ikke forlovet dersom du ikke har bryllupsplaner..
Gjest Tex Skrevet 19. februar 2003 #13 Skrevet 19. februar 2003 Med fare for å bli særdeles kritisert; Jeg er helt enig med deg gjest over her......
it Skrevet 19. februar 2003 #14 Skrevet 19. februar 2003 Jeg fridde til kjæresten min på nyttårsaften etter å ha vært sammen i ca 3 1/2 år. Han sa ja og vi skal gifter oss 21 juni 2003. Vi var begge enige i at når vi først hadde bestemt oss, var det ingen grunn til å vente, så vi er i full gang med bryllupsplanlegging i Danmark. Har hatt litt stress med å finne passende lokale men nå har alt ordnet sreg etter noen intense uker med leting. Kan forstå at noen bruker 1 år på planlegging, men vi har ingen problemer med å rekke å arrangere bryllup på 5 1/2 mnd. Vi har ingen spesielle forlovelsesringer , men en helt glatt, bred sølvring hver. Under vielsen setter vi på oss de "virkelige" gifteringene. De vennen jeg har som er gifte har alle giftet seg innen 1 år etter forlovelsen. Enig i en del andre her; hvis man forlover seg er det fordi man har satt bryllupsdatoen.
Gjest Tex Skrevet 19. februar 2003 #15 Skrevet 19. februar 2003 Bryllup har jeg "planlagt" siden tolv trettenårs alderen så jeg ville fint ordnet alt på under en mnd. Men dette skal jeg gjøre EN gang og virkelig kooose meg lenge med.... Også er det jo ikke gratis heller da.....(sukk...) :-?
Kosejente Skrevet 19. februar 2003 #16 Skrevet 19. februar 2003 Vi var forlovet i 2 år før vi giftet oss... forlovet oss etter 10 mnd.....
K. Skrevet 19. februar 2003 #17 Skrevet 19. februar 2003 Min kjære fridde for ca.1 1/2 år siden, og da satte vi dato nesten med en gang, to år fram i tid. Vi valgte å ikke ringforlove oss, men føler oss ikke mindre forlovet av den grunn Vi setter på ringene i kirka på bryllupsdagen den 12.juli :D K.
gleder meg! Skrevet 19. februar 2003 #18 Skrevet 19. februar 2003 vi hadde vært sammen nesten 1 1/2år når min kjære fridde den 02.02.02 og vi gifter oss nøyaktig 1 1/2år senere... Nemlig 2. august i år!!! Er enig med AnitaCath jeg...
brum Skrevet 19. februar 2003 #19 Skrevet 19. februar 2003 Vi har vært sammen i 12 år og har bestemt oss for å gifte oss i september 2004. Jeg kan ikke helt se poenget med å gå ut å kjøpe en forlovelses ring nå. Det endrer jo ingenting, vi skal jo gifte oss uansett.
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2003 #20 Skrevet 20. februar 2003 Jeg skal fri til min kjære på neste skuddårsdag. (Det er til neste år, hvis jeg ikke tar feil.)Har hørt at vi jenter kan fri på denne datoen, og det har jeg tenkt til å gjøre! (hvis ikke han frir først,da...) Vi har vært sammen i 5 år, og jeg begynner faktisk å bli litt utålmodig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå