Hestehoven Skrevet 26. mars 2002 #1 Skrevet 26. mars 2002 Hei Jeg har nå akkurat rundet uke 23, og har hele svangerskapet hatt stort sf-mål.Jeg vet at sf-målet ikke er noe godt mål for dette, men er det noen sammenheng mellom størrelsen på mors mage og fødselsvekten til babyen? Jeg gruer meg ikke til fødselen, men tanken på å skulle få en fem-kilos unge er ikke akkurat lystig tenkning... Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (23+0)
Pludre Skrevet 26. mars 2002 #2 Skrevet 26. mars 2002 Hei ! Jeg har skrevet et svar til deg inne på Snart Mamma. Lykke til videre i allefall Klem fra Pludre, og Emil på 8 mnd12
Silfen Skrevet 27. mars 2002 #3 Skrevet 27. mars 2002 SF-målet mitt var i begge svangerskap over stokk og stein. I første svangerskap ble jeg også sendt på UL for å estimere vekten. Til slutt kom det ut ei lita jente på 3240,50,33. andre svangerskap var jeg enda større. Gutten ble 4150,52,35. Han kunne nok vært enda større, for han kom 2 uker før termin og hadde ikke vokst de to siste ukene før fødsel. En viss sammenheng er det jo, men ikke bekymre deg for mye. Barnet trenger absolutt ikke være 5000 pga stor mage.12
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #4 Skrevet 27. mars 2002 Det er veldig mange faktorer som spiller inn i forhold til sf-mål og stor mage trenger slett ikke bety at det blir et kjempebarn! Små damer som er korte i livet får ofte mager som ser usannsynlig store ut. høye slanke damer som er lange i livet vil noen ganger ha knapt synlig mave selv med en 4 kilos krabat. Mengden av fostervann varierer i tillegg fra person til person.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #5 Skrevet 28. mars 2002 Mine sf-mål endte til slutt utenfor sjemaet. Og 2 uker før termin fødte jeg en gutt på 4450g, 45 cm og hodeomkrets på 38 cm. Han hadde ifølge legen blitt over 5 kilo ved termin. Jeg må imidlertid få legge til at fødselen var rask og grei og at jeg ikke kommer til å bekymre meg selvom magen blir stor nestegang også. Benny
Marihøna Skrevet 29. mars 2002 #6 Skrevet 29. mars 2002 Jeg hadde alltid store sf mål og resultatet i 40. uke var en gutt på 4770gr, 56 cm lang. Storebroren hans bodde også i en stor mage, men veide bare 3850gr. Jeg er kort i livet, og forventer alltid å har en stor mage uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå