Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Jeg skal antagelig en tur til Asia i sommer, og har derfor begynt å tenke litt på hva jeg vil få sydd når jeg er der. Hva ville dere fått sydd? Vi meg gjerne link! Har noen erfaring med å sy ullkåper og andre ytterjakker? Blir de varme nok for norsk vinter?
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Denne kjolen kanskje En slik? jakke for eksempel.
Lola83 Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Drakter, både med bukse og skjørt. Kjoler, bluser..ja, til og med sengesett
Nightingale Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Moren min tok med yndlingskjolen sin og fikk sydd flere i samme snitt, bare med forskjellig stoff. Kanskje det kan være en idé?
Nemesis Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Ei veninne av meg kom hjem med skreddersydd skinnjakke fra Asia
Gjest Landra Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Hei! Jeg ville bedt de sy - drakt (med skjørt) - selskapsjakke - skinnjakke - selskapskjoler - finere kjoler (bryllup osv) Det spørs helt hva du har behov for. Lykke til!
Sniff Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 Jeg ville tatt med noen gamle vintage-kjoler jeg har funnet på loppemarked og bedt om en piratkopi
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Ingen som har linker til litt mer spesifikke ting da? Jeg har vært hos skredder i Thailand før, og det jeg angret på var at jeg ikke hadde med bilder av konkrete ting jeg ønsket meg. Jeg har nesten ikke brukt de plaggene jeg fikk sydd meg... Og er det ingen som har erfaring med vintertøy?
Navnløs Skrevet 29. januar 2007 #11 Skrevet 29. januar 2007 Vet jo ikke hva slags stil du har, men... Og heller ikke hva man kan få sydd. Men her er da i hvert fall noen forslag: Jakke Skinnjakke Skinnjakke2 Kjole Kjole2 Kjole3 Selskapskjole/bryllup bak og selskapskjole foran Det er vel kanskje et must å skaffe seg drakt med bukse, jakke og skjørt der? Hva sier du så langt da Vampyra? Noe som faller i smak her?
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2007 #12 Skrevet 29. januar 2007 Ja der var det masse fint Navnløs! Egentlig burde jeg starte en tråd der jeg spør etter drømmeklærne deres... Da dukker det sikkert opp mye fint!
Gjest Deception Skrevet 29. januar 2007 #13 Skrevet 29. januar 2007 Jeg ville fått sydd en selskapskjole i smal modell, og dressjakke som satt fint både over skuldrene og rundt brystet. Brede skuldre og smal ellers gjør ting litt tricky når det gjelder dressjakker.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 29. januar 2007 #14 Skrevet 29. januar 2007 Ville fått sydd en kjole eller to (både litt sommerlig hverdagslig, og en litt finere), og en klassisk trenchcoat.
skanky Skrevet 29. januar 2007 #15 Skrevet 29. januar 2007 Bare husk å ta med bilder! Jeg fikk sydd en litt penslig trenchcoat og en kjole i Thailand en gang. Trenchcoaten ble bra, for den hadde jeg bilde av, men kjolen fant jeg såklart ikke bilde av så jeg måtte prøve å tegne og forklare.. den ble ikke akkurat slik jeg hadde drømt om, for å si det sånn. Men det virket generelt som skredderne der var best på dresser og slikt! Resten av familien fikk sydd dresser, skjorter og drakter, og de ble veldig fine. Neste gang skal jeg ta med meg en kjole jeg har som har veldig fint snitt, men kjipt stoff, farge og mønster og prøve å få den kopiert i et annet stoff.
Kira27 Skrevet 30. januar 2007 #17 Skrevet 30. januar 2007 Sist jeg var i Thailand fikk jeg sydd meg ei lang vinterkåpe (umulig for meg å finne noe i Norge da de enten ble for lange eller for vide rundt livet). Fant en kåpe som jeg likte snittet på, tok bilder av den foran og bak, tok bildene med til skredderen og valgte ut farge, stoff, samt småforandringer jeg ønsket. Kåpen ble laget i kashmir-ull og sitter som støpt på kroppen min :-D Kåpen er sånn passelig varm, den er ikke fòret. Man kan sikkert få den fòret hvis man ønsker en ennå varmere kåpe/jakke. Hvis du planlegger å få sydd noe vil jeg anbefale enten at du tar med favorittskjorten/buksen eller at du har med gode bilder av det du ønsker deg
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2007 #18 Skrevet 30. januar 2007 Kira27: Har de mange varme stoffer å velge i? og hva måtte du betale? Jeg har egentlig tenkt å få sydd en del vinterjakker siden det er dyrt å kjøpe her.
Gjest nimbus Skrevet 30. januar 2007 #19 Skrevet 30. januar 2007 Jeg ville ikke fått sydd noe som helst... Har fått sydd kjoler, dress, vinterkåpe, skjorter etc hos 6-7 forskjellige skreddere i Thailand og Indonesia opp igjennom årene, og har aldri fått noe som ikke ser litt "hjemmelaget" ut. Det blir helt ok, men ser mer ut som hennes&maurits enn dyre designerklær... Og SÅ billig er ikke, betalte vel 2500 for vinterkåpen min, og det er definitivt ikke 100% kasjmir som jeg ble fortalt. Det er et annet problem, man blir ofte fortalt at noe er f.eks. 100% kasjmir (da ville strengt tatt bare stoffet alene kostet 5000 kr for en kåpe...), og så er det kanskje 10%, og resten annet drittstoff. Har hørt om folk som har fått polyester i stedet for silke også, men det er lettere å sjekke selv...
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2007 #20 Skrevet 30. januar 2007 Betalte du virkelig så mye for den kåpa`?? Det hadde jeg aldri gjort! Jeg kjøper jo billigere her hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå