Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser man dit lenger? Eller har det roet seg veldig ned pga terrorismen?

Jeg og sambo har lyst på en to ukers ferie i juni, og vurderer thailand siden det er relativt billig. Men Jeg har vært der før, og elsker å reise nye steder... Kanskje Bali er et alternativ? Eller er det utrygt å reise dit?

Hva med prisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reiser man dit lenger? Eller har det roet seg veldig ned pga terrorismen?

Jeg og sambo har lyst på en to ukers ferie i juni, og vurderer thailand siden det er relativt billig. Men Jeg har vært der før, og elsker å reise nye steder... Kanskje Bali er et alternativ? Eller er det utrygt å reise dit?

Hva med prisen?

Jeg var på Bali rett før det smalt i 2002. Likte meg svært godt der, dessuten er det bedre vær der i juni enn hva det er i Thailand (iallefall de fleste steder i Thailand). Prisnivået på Bali er utrolig lavt, både mat og overnatting. Dessuten er det muligheter for å dra litt rundt og se litt. Vi leide en bil m/sjåfør en hel dag, og fikk reist litt rundt på øya. I tillegg seilte vi til en bitteliten øy rett utenfor Bali der vi bodde på en knøttlite hotell og hadde en hel nydelig strand for oss selv. Nusa Lembongan tror jeg øya het, om jeg ikke husker feil. På seilturen ut dit så vi også delfiner.

Har vært i Thailand både i 2002 og 2004, og anbefaler det på det varmeste. Som nevnt er det regnsesong i store deler av landet i juni, men det kan absolutt være flott der uansett. Nord-Thailand og Laos er helt nydelig!

Skrevet

I dag smeller det bomber her og der. Jeg oppfattet overhodet ikke Bali som utrygt da jeg var der (2004).

Skrevet

Det er ikke mere utrygt å reise til Bali enn å reise til feks. Madrid eller London. Det kan smelle der også, det har vi sett. Har vært flere ganger der, både etter første smell i 2002 og andre bombing i fjor høst. Det har effekt i forhold til at det skremmer vekk turister som synes det er utrygt å reise dit, men jeg tror nok at trafikken skader flere turister både der og i feks Thailand. Reis gjerne til Bali, der er flott å være!

Og mye billigere enn i Thailand. Du kan bo greitt for en hundrings i døgnet, eller du kan betale i dyre dommer for et luksushotell, valget er ditt. Du spiser god middag for en hundrelapp, og det lar seg fint gjøre å være tre-fire og spise for 100-150 kr tilsammen.

Skrevet

Er det noen som tilbyr pakkereise til Bali i juni tro? Jeg har titta litt, men ikke funnet stort. Jeg har reist som backpacker før, men denne gangen ønsker jeg å ta med meg koffert og bli fraktet hit og dit.

Skrevet
Er det noen som tilbyr pakkereise til Bali i juni tro? Jeg har titta litt, men ikke funnet stort. Jeg har reist som backpacker før, men denne gangen ønsker jeg å ta med meg koffert og bli fraktet hit og dit.

Jeg vet man kan bestille hotell og flybillett via www.davidreiser.no eller www.orkide.no Begge reiseselskapene pleier å ha gode hotell og bra tilbud (bo i 2 uker betal for 1 osv).

Gjest Fruktfat
Skrevet

en venninne var på bali med mann og et barn i juli for noen år siden, hadde det kjempefint! de reiste var en mnd og reiste rundt, da. gili travangen (?) var visst den perfekte øya.

de brukte under 20 000 tilsammen alle tre på en mnd, det inkluderte ALT utenom flybilletter...

Skrevet

Jeg "studerte" på Bali i 3 måneder høsten 2005 og var like ved den ene restauranten der den ene bomba smalt.

Vi hadde over 1 måned igjen av oppholdet og selv om ting ble annerledes etterpå så opplevde vi fortsatt Bali som trygt og perfekt.

Anbefaller virkelig å reise ned dit.

Det er såpass billig å bo på Bali at mitt tips er å ha "hovedbase" i feks Kuta, Semnyak, Denpasar eller Sanur for så å reise rundt på dagsturer eventuelt litt lengre turer for å se dere rundt.

Det er lett å få arrangert turer til feks Lombok, Nusa Lembongan eller Gili øyene..

Anbefaller og en tur til Ubud, Lovina og Tulamben skulle du reise ned! =)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...