:-) anna Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Vi er mange her som lever i såkalt "moderne familier" Dvs at man ikke nødvendigvis er to voksne som er gift eller samboer og lever sammen med ett eller flere barn som er de eneste barna de to har produsert sammen eller på egenhånd.. Men hvordan er det hos dere? Er dere gift, skilt, har egne barn, stebarn eller begge deler? Hvordan fungerer samarbeidet med ekser? Hvordan fungerer samværet med barn og stebarn? Kan jo starte med meg selv. Jeg og mannen er gift og har to barn på to og fem. I tillegg har mannen en sønn fra før som er 19. Jeg har vært hans stemor siden han var sju. (Jeg kom inn i bildet flere år etter at mannen og eksen gikk fra hverandre) Samværet har ikke alltid fungert like fantastisk. Men det har egentlig bare vært småirritasjoner. Vi har aldri hatt så store konflikter at det har påvirket samarbeidet, stesønnen eller samværet.
Karamba Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Jeg og mannen min er samboere. Vi har to barn sammen på snart 3 og 10 år. Ingen av oss hadde barn fra før...
Gjest Bodillen Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Mannen min og jeg er ungdomskjærester og har vært gift med hverandre i 15 år. Vi har to barn sammen og ett fosterbarn.
la Flaca Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Er gift og bor sammen med våre to barn som er 2 år og 9 mndr. Mannen har et barn fra et tidligere forhold som er 9 år gammel nå. Han ble gravid med kjæresten han hadde i studietida, og de bestemte seg for å prøve å beholde. Men det gikk ikke så bra dem imellom, og dermed flyttet mor og baby veldig langt unna - til hjembygda. Siden har mannen (og etter hvert jeg) forsøkt det vi kan å holde kontakten, men interessen er særlig ikke stor hos moren, eller datteren forsåvidt. Samarbeidet er mao. heller dårlig. Stebarnet har vi et greit forhold til når hun er hos oss, men føler vel ikke at vi kjenner henne veldig godt. Søskensjalusi har vi faktisk unngått, noe vi var litt redde for da vi fikk felles barn. Barna setter ivhertfall pris på hverandre.
Wildy Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Samboende. Jeg har to barn fra før, han har en sønn som han ikke har kontakt med ( ikke vårt valg på noen måte.....)
Cr@sh Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Ungdomskjærester her også. Vært sammen i 10 år, gift i snart 5 år. To barn sammen.
Furstina Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Träffades "på gamla dar", gifte oss snabbt och har två barn tillsammans. Inga barn sedan tidigare - och är glada för att slippa samarbeta med ex.
Gjest prestekrage Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 Alenemor med ett barn... Samarbeidet er veldig varierende- skulle ønske han ville stillle opp mere for datteren sin. Men det går stadig fremover..
*Ariel* Skrevet 28. januar 2007 #9 Skrevet 28. januar 2007 Vi er gifte og har to barn sammen. Ingen har barn fra før eller vært gift/samboer tidligere.
rugrat Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Vi er gifte og har to barn sammen. Ingen har barn fra før eller vært gift/samboer tidligere. ← Samme her.
Henna Skrevet 28. januar 2007 #11 Skrevet 28. januar 2007 Jeg og samboeren, som helt nylig gikk over fra og være kjærester til og være samboere, har ingen felles barn men jeg har et barn fra tidligere forhold. Samarbeid og relasjon med barnefaren går veldig i berg og dalbaner. Fra å fungere ypperlig, hvor vi alle voksne kan komme overens, møtes og kommunisere, uten at det trenger å ha med barnet å gjøre alltid, også stefar og far. Til perioder hvor det ikke er like lett. Man prøver så godt man kan å skjerme barnet når det er knuter på tråden. Og har kommet frem til at jeg kan ikke få slutt på uenighetene som blir, annet enn å prøve løse knutene som eksen lager til stadighet.
Kayli Skrevet 28. januar 2007 #12 Skrevet 28. januar 2007 Vi er ungdomskjærester. Har vært sammen i 15 år, samboere i 12, og har to barn sammen. Ingen hadde barn fra før.
Sunbird Skrevet 28. januar 2007 #13 Skrevet 28. januar 2007 Vi er ungdomskjærester, har vært sammen i snart 15år, samboere i snart 13år. Gifter oss til sommeren. Har 3 barn sammen.
Dizzy Skrevet 28. januar 2007 #14 Skrevet 28. januar 2007 Vi har vært samboere i 7 1/2 år,og har 1 barn sammen. Ingen av oss hadde barn fra før.
ashera Skrevet 28. januar 2007 #15 Skrevet 28. januar 2007 Vi har vært kjærester/bodd sammen/gift (skjedde i den rekkefølgen i løpet av seks måneder) i snart fjorten år og har to barn på snart 8 og snart 10.
momo Skrevet 28. januar 2007 #17 Skrevet 28. januar 2007 Vi er gift og har snart 2 barn. Ingen barn fra før noen av oss.
Anglofil Skrevet 28. januar 2007 #18 Skrevet 28. januar 2007 Vel, kan bare ta utgangspunkt i at jeg ikke har egen familie. Er vokst opp med mamma og pappa som er gift. De var gift da de fikk meg og er det enda. Jeg har ingen søsken. Mvh Yvonne
tobo Skrevet 28. januar 2007 #19 Skrevet 28. januar 2007 Jeg er samboer. Han har to barn fra før, eldste bor sammen oss, yngste med mor i utlandet. Samarbeidet med mor er fryktelig dårlig. Pengemas som hun gladelig drar barna inn i. Hun skriker i telefonrøret - det er på fuck you-stadiet. Ingen skjønner hvorfor hun er så sinna. Hun skylder flere titalls tusen i barnebidrag til sitt barn i Norge. Sambo betaler barnebidrag for barnet i utlandet. Jeg har et barn fra før. Samarbeid med min x og hans sambo er kjempebra. Han har barnet annenhver helg, alle spiser middag sammen hver onsdag. Koselig. Far følger opp på alt som er å følge opp på. Og jeg er kjempeglad i han. Sambo og jeg venter et felles barn til sommeren. Vi gleder oss kjempe!!!
Ellisiv Skrevet 28. januar 2007 #20 Skrevet 28. januar 2007 Jeg og samboeren min har et felles barn på 1 mnd. Jeg har to sønner på 6 og 9 år fra et tidligere forhold. Samarbeidet med eksen min fungerer bra. Hans samboer og jeg kommuniserer også godt. Mine sønner kommer godt overens med både min samboer og deres fars samboer og familiene deres. Jeg er veldig fornøyd med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå