:-) anna Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Sliter med et regneark. Jeg kan ikke exel, men må sette sammen et enkelt regnskap. Jeg vet det er mulig å helt enkelt summere alle postene i kolonnene nedover, men hvordan gjør jeg det?!! Anyone? Trenger hjelp raskt.
gaja Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 (endret) merk de rutene du skal legge sammen, trykk på "sum"-tegnet. det ligner litt på en blanding mellom en E og en Z evt kan du skrive inn denne formelen: =sum(E2:E7) [her setter d selvsagt inn navnene på rutene dine istedenfor E2 og E7. excel vil legge sammen alle rutene fra og med e2 til og med e7] eller (hvis rutene ikke er sammenhengende): =sum(E2+d3+g5+e7) Endret 28. januar 2007 av gaja
Gjest Kaffomann Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 (endret) Du kan også bare klikke på første tomme cellen under alle tallene du skal summere og trykke på: 'CTRL + SHIFT + =' Programmet heter Excel og ikke Exel. PS! Mulig det var ALT og ikke CTRL (har ikke Excel akkurat nå). Endret 28. januar 2007 av Kaffomann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå