MiniMjau Skrevet 29. januar 2007 #41 Skrevet 29. januar 2007 Jeg vil ikke si at dere er frekke, det er jo deres bryllup, men jeg stusser også på at dere vil velge lokale framfor venner. Jeg kunne hatt middagen i et lager hvis det var eneste muligheten til å ha vennene min der Men det er jo meg da.. ← Det var akkurat det jeg tenkte også. Selvfølgelig er det deres dag og dere som bestemmer, men litt merkelig å velge lokalet framfor venner.... Da hadde jeg heller funnet et litt større sted og heller fått plass til alle vennene(såfremt det ikke er økonomiske grunner som er hovedgrunnen til at dere inviterer få til middag da...)
sprett Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #42 Skrevet 29. januar 2007 Hovedgrunnen til at vi ikke ønsker å invitere flere på middag er verken dårlig økonomi, lokaler eller at vi ikke setter pris på vennene våre. Grunnen er rett og slett at vi ønsker en liten bryllupsmiddag sammen med nær familie og en litt større bryllupsfest med venner senere på kvelden. Men det virker som om mange mener at den eneste grunnen til at man ikke har en svær bryllupsmiddag med massevis av gjester og tonnevis av oppmerksomhet er at man er gjerrig eller har dårlig råd. Er det vi som er rare som ønsker det slik? Er nesten lei av bryllupsplanlegginga før jeg har begynt. Akkurat nå frister det å bare reise vekk å gifte seg! Men er glad for at det er noen som er positive og forteller om gode erfaringer med denne type bryllup også
amles Skrevet 29. januar 2007 #43 Skrevet 29. januar 2007 Det er ditt bryllup! Gjør som du vil! Virker som det er mange folk her inne som bare er ute etter å slenge med leppa.. Faktisk så synes jeg ikke det er noe forskjell på det dere skal, og et annet innlegg her inne hvor de skal ha lunsj på dagen og fest med venner på kvelden.. Fest, kaffe, lunsj, middag.. det er bare ordleggingen for å markere en begivenhet.. Gjør som du har tenkt, be de nærmeste på middag, og så har dere fest (kaffe )senere.. Uansett så er det din dag, og den blir sikkert kjempefin uansett!!
sprett Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #44 Skrevet 29. januar 2007 Takk skal du ha...Håper du har rett
tingeling Skrevet 30. januar 2007 #45 Skrevet 30. januar 2007 Ser jeg har formulert meg litt dårlig i det innledende innlegget. Det er ikke på grunn av lokalene vi ikke ønsker å ha flere til middag. Opprinnelig tenkte vi å spise middag med bare foreldre og søsken+forlovere. Og når vi fant dette lokalet syntes vi det var perfekt for en liten familiemiddag. (Vi ønsker ikke et veldig høytidelig bryllup, og verken jeg eller brudgommen skal holde tale. Tror ikke det blir så mange taler ellers heller) Vi fikk imidlertid en del negative reaksjoner på at tanter og onkler ikke var bedt på middag (tenkte å ha de også til festen etterpå), så dermed føler vi at vi må be de også til middag (20 personer til). Og utifra svarene jeg har fått her så bør vi invitere alle vennene våre på middag også. Dermed er vi oppe i over 50 middagsgjester i steden for de opprinnelige 20. Vi kan selvsagt bytte lokaler å gjøre det på den måten, men da blir det jo et helt annet og mye større bryllup enn vi opprinnelig hadde tenkt oss! Men for all del; det kunne blitt et bra bryllup det også. Synes ellers det er synd viss folk møter opp i et bryllup kun for maten og talenes del...håper jo noen ønsker å være der for vår del også. ← Kjære TS. Du kommer aldri til kunne please alle. Hvis dere ønsker et lite bryllup og fest etterpå, så har dere det tingeling
Arkana Skrevet 30. januar 2007 #46 Skrevet 30. januar 2007 Jeg synes ikke det er frekt. Jeg synes dere har valgt et ganske naturlig skille hvor ingen bør føle seg ekskludert. Når det er sagt kan dere kanskje regne med at noen faller fra fordi de ikke vil reise langveisfra for å "bare" være på festen (jeg hadde nok ikke reist langt), men jeg vet jo ikke hvor nært gjestene deres bor da. Men uansett så er det dere som bestemmer.
Ugla Skrevet 31. januar 2007 #47 Skrevet 31. januar 2007 Ville dere reagert dersom dere som nære venner kun ble bedt til kaffe/bryllupsfest? Ønsker jo ikke å fornærme noen heller... ← Nei! Forloverne er selvskrevne gjester til middagen. På lik linje med foreldre, søsken, besteforeldre og faddere. Og event. tanter/onkler.
lille sørland Skrevet 19. februar 2007 #48 Skrevet 19. februar 2007 TS:Jeg syns det er rart du stiller dette spørsmålet, ETTER du har bestemt deg. Det er ditt bryllup, og når du nå engang fant ut at du ville gjøre det på denne måten så regner jeg med du hadde dine grunner for det (som du etterhvert har fått beskrevet her) og du burde vel da klare deg uten 100 bekreftelser fra forskjellige lesere her! Vi er jo alle så forskjellige, og noen gjester vil alltid ha noe å reagere på..Men sånn vil det være uansett hva opplegget er! Noen liker taler, andre hater taler, noen liker underholdning og leker - andre derimot....Jeg har hørt så mye rart at nå går det inn det ene øret og rett igjennom hehe =) Kos deg med planlegginga, bryllupet og ekteskapet - tenk, det er ikke lenge før du er KONEPONE med hvetebrødsdager og masse hyggelige minner fra den store dagen!
thapara Skrevet 19. februar 2007 #49 Skrevet 19. februar 2007 Jeg synes det høres fint ut med fest (høres kanskje bedre ut en kaffe?) for vennene! Som du var inne på selv kommer ikke gjestene i bryllup for å få middag,men for å feire deg (og din).
Kykkelikokos Skrevet 20. februar 2007 #50 Skrevet 20. februar 2007 (endret) Ja, jeg går ut i fra at det ikke bare er kaffe og kaker, men fest og "fyll". Da ser jeg ikke problemet med å invitere venner til fest. Det er jo tross alt den morsomme delen (Sett bort i fra vielsen da. Den vil vel alle ha med seg om de har mulighet). Endret 21. februar 2007 av darkness|
nygarda Skrevet 20. februar 2007 #51 Skrevet 20. februar 2007 Som TS har skrevet, når man starter en diskusjon her så må man jo forvente ulike meninger. Jeg synes likevel at hovedpoenget er at man må gjøre som man selv føler er riktig. Man kan ikke gjøre alle til lags. Dere får helt sikkert en kjempefin dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå