datajente Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Hei! Forrige helg pådro jeg meg et brudd i ankelen ved å tråkke over. Legen min gav det diagnosen "Weber". Jeg er så utrolig redd for at jeg aldri skal bli bra igjen.... Det er så jævlig å hinke rundt med gips og krykker. Jeg smiler og ler alt jeg kan, men innerst inne er jeg så redd for å forbli invalid over lengre tid eller for at beinet aldri skal bli det samme. Noen som har noen trøstende ord, råd eller hva som helst? Hilsen ei som savner det aktive livet sitt
Gjest Dallandra Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Det gror nok fint sammen igjen!! Folk brekker jo armer og bein ustanselig uten å få noen varige men av det. Jeg har selv brukket ben i foten, gikk med gipset fot i 3 uker, og brukte noen uker etter det igjen på å trene opp musklene igjen, har ikke merket noe av det siden!! God bedring!!
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 (endret) Ankelbrudd pleier som regel å tilhele greit det så lenge du ikke har fått beskjed om annet, men du må være forberedt på å gi det tid til å heles skikkelig. Dette sammen med vettug opptrening vil nok gjøre ankelen din tipp-topp igjen. :-D Endret 28. januar 2007 av Lamadama
datajente Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2007 Hei igjen. Takk for svar, Dallander og Lamadama. Jeg var hos legen i dag, og det viste seg at bruddet forstatt var "veldig rett og pent", så jeg trenger ikke være nervøs for det lenger. Om 5 uker skal gipsen jeg fikk på i dag av, og da skal jeg vel være frisk som en sprellende fisk igjen. Tjohooo! :D
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Kjenner en som brakk ankelen for noen år siden. Hun merker ikke noe til det i dag.
Annikken Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Brudd er faktisk bra saker, fordi "rene" brudd gror som regel veldig bra sammen. Verre er det med ledd og brusker og menisker og sånt som går til helvete... som f.eks. når man får varige kneskader (har en sånn en sjøl, men er vel tilnærmet hundre prosent frisk i dag.) Så vær glad du "bare" brakk ankelen, det går nok kjempebra skal du se :D Det kan virke skummelt på grunn av at du har en svær gips og må humpe rundt på krykker, men som sagt, brudd er som regel greie saker!
Gjest Gjest_Christoffer_* Skrevet 11. april 2009 #7 Skrevet 11. april 2009 Hei Jeg var så uheldig at jeg knakk begge sider av ankelen for ca 2 mnd siden. Jeg er en aktiv fotball spiller og ble utrolig redd for at det kunne bli kronisk. Legen sa til meg etter jeg hadde hatt på gips i ca 8 uker,og sa at beinet hadde grodd fint,men det var noen småbein som var løse i ankelen som ikke kunne gro. Så fikk jeg av gipsen og det føltes utrolig deilig. Jeg var redd for å gå på det med en gang,det gjorde litt vondt i førsten. Men nå er det 2 uker siden jeg tok av gipsen og trener nesten hver dag. Er viktig for deg og starte med å sykle og tøye i begynnelsen. Så nå er stivheten i beinet gått over. Du vil kanskje også føle at det tar lang tid og at du fortsatt er hoven rundt ankelen,men du trenger ikke å bekymre deg. Jeg anbefaler deg og gå til en fysioterapaut rett etter du har fått av gipsen. Det hjalp meg utrolig mye med å komme igang igjen Lykker til! Christoffer,18 år.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #8 Skrevet 11. april 2009 Hei! Forrige helg pådro jeg meg et brudd i ankelen ved å tråkke over. Legen min gav det diagnosen "Weber". Jeg er så utrolig redd for at jeg aldri skal bli bra igjen.... Det er så jævlig å hinke rundt med gips og krykker. Jeg smiler og ler alt jeg kan, men innerst inne er jeg så redd for å forbli invalid over lengre tid eller for at beinet aldri skal bli det samme. Noen som har noen trøstende ord, råd eller hva som helst? Hilsen ei som savner det aktive livet sitt Brudd i ankelen? Høres ikke bra ut nei......du har vert på mr 2 ganger vel? Om du ikke kan gå fint på foten innen tre dager, så desverre må jeg si...det blir nok rullestol på deg i årene fremover.... Tull. å brekke ankelen, er som å snyte seg. helt dagligdags. legen har gipset deg, og det er under kontroll. Du blir helt fin igjen. Det tar bare litt tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå