Gå til innhold

Om å se kildekoden

Nala

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kan man se kildekoden på alt av websider? Når jeg går på "vis" - "kode" er det ofte at jeg bare får opp et stilark el. Skjønner ikke hvordan jeg får sett den aktuelle html-koden, hvis det er mulig da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har opplevd at det er forkjeller mellom å gå på vis-kilde øverst i menyen og å høyreklikke og gå på vis kilde. Prøv å høyreklikk og se om du får opp html kodene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, hjalp ikke nei. Får fremdeles bare opp koden til åpningssida som viser til de ulike rammesettene. Får ikke opp koden på sidene med den faktiske koden og teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har kikket på mange sider nå og får opp htmlkodinga på alle. Det er ikke vanlig å få opp stilark ol. Vet ikke om jeg forstår hva du mener, men dersom du går på ei side med link til ei anna side, er det ikke sikkert at du automatisk får opp htmlkodene til siden det er linket til. Dette ble innvikla, vet ikke om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen nettside er sånn at kildekoden ikke kommer opp. Bare sida som viser til de ulike dokumentene i rammesettet.

Kilden er sånn:

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>xxx.no</TITLE>

</HEAD>

<FRAMESET COLS="140,860" FRAMEBORDER="no" BORDER="0" FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0">

<FRAME NAME="meny" SRC="meny.htm" NORESIZE>

<FRAME NAME="hoved" SRC="innhold.htm" scrolling="auto">

</FRAMESET>

</HTML>

Et annet eksempel er siden http://www.ossimellom.com. Der får man ikke den detaljerte kildekoden. Eller?

Setter utrolig stor pris på at du hjelper meg å sjekke, Julienne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nok at det er frames på siden. En side med frames er ikke EN side, men flere sider satt sammen. F.eks. topp, venstremarg og hovedsiden på midten. Da får man bare opp deler av kodingen på siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvitveis

Den ossimellom-siden er bare et triks. Gå nedover siden med kildekoden så vil du se at alt ligger der.

Noe annet er selvfølgelig hvis det er rammer [frames] på en side. Høyreklikk med musa på den delen av siden du ønsker å se kildekoden til så kommer den også opp (ikke den som ligger OPPE på menyen - den vil selvfølgelig ha ramme-betingelsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...