Eowyn Skrevet 17. februar 2003 #1 Del Skrevet 17. februar 2003 Taler ikke det litt imot deres "politikk"?? De som selv prøver å utrydde alle biokjemiske våpen i Irak, og så skal de bruke det selv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Erik Lokker Skrevet 17. februar 2003 #2 Del Skrevet 17. februar 2003 Joda, visst er det inkonsekvent. Men du skjønner det at Bush og vennene hans har sett litt for mye på Blues Brothers - og så har de bare fått med seg replikken "We're on a mission from God" og ikke helt forstått resten av filmen. Derfor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 17. februar 2003 Må være noe sånt ja Men fra spøk til alvor, disse amerikanerne er jammen ikke gode i hodet. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal kriges og herjes, dette må da kunne løses på en mer fredelig måte....*klamrer meg til forsvarsgutten min* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Erik Lokker Skrevet 17. februar 2003 #4 Del Skrevet 17. februar 2003 Selvsagt helt enig med deg (bortsett fra at jeg ikke har noen forsvarsgutt å klamre meg til, snarere en midbanejente... )! Men dusteBush og resten av cowboyene har investert så mye prestisje og bygd opp så mye "gruff" at jeg er redd for at det eneste som kan hindre krig er VELDIG solide innrømmelser fra barteSvarten i Irak. Foreløpig er jeg redd for at smellen bare er utsatt noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg tror og det smeller snart, og det er ikke bare i Irak. Farlig når slike eberegnelige duster sitter med makten!!! De er bare redd for å tape ansikt, så de kan liksom ikke trekek seg tilbake nå... At Bush klarte å bli president, det skjønner jeg ikke!!! Typen min sier at de er i terrorberedskap nå på jobb, er jo ikke lite skremmende det da :-? Innlegget er redigert. Sterke meninger er fint, men ikke fullt så sterke ord? Lionda mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 17. februar 2003 eeeehm.. :oops: uberegnelige..skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Erik Lokker. Skrevet 17. februar 2003 #7 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har forståelse for behovet for å avreagere i sterke ord, men det var disse reglene igjen da.. Lionda mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 17. februar 2003 Han skulle jammen meg ta vært med å krige selv, ikke bare sitte bortgjemt og godt beskyttet. Latt han oppleve helvetet selv.... Han hører iallefall ikke hjemme i det hvite hus, that's 4 sure! Deler av innlegget er slettet fordi det refererte til noe annet som er slettet. Lionda mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 17. februar 2003 #9 Del Skrevet 17. februar 2003 jeg mistenker usa for å være i besittelse av masseødeleggelsesvåpen. de ikke bare truer med å bruke dem, de innrømmer å ha til hensikt å gjøre det. de er en fare for -vel, kanskje ikke sine naboer, men de fleste andre. presidenten 'vant' valget ved hjelp av juks og nepotisme. usa må avvæpnes. nå. dette handler ikke om olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 17. februar 2003 #10 Del Skrevet 17. februar 2003 Ivanka.. hehe.. herlig ironi (...eller...?) Tilbake til temaet: Det er vel generelt sett USA's politikk i slike situasjoner å i utgangspunktet aldri utelukke noen midler i en krigssituasjon, avhengig av situasjonen. Så benyttes da retorikk omkring denne policyen for hva det kan være verdt i forkant av en konflikt som propaganda. Tror vi skal være oppmerksom på at akkurat nå ska vi ta det meste som kommer fra begge sider av denslags "sabelrasling" med en stor klype salt, samtidig som vi jo skal ha det klart for oss at situasjonen er ekstremt kritisk og tilspisset. Delv om Bush kan virke til dels... "unyansert" (hehe... bra ord, ikke sant?) for tiden, tror jeg ikke han vil ta sjansen på den massive kritikk han vill få fra hele verden, også internt hos seg i USA, dersom ha skulle benytte annet enn konvensjonelle stridsmidler, selv om slikt eventuelt skulle bli brukt mot dem. Jeg klamrer meg i hvert falll til den tanken... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 17. februar 2003 #11 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg klamrer meg også til den tanken, men tror desverre det har gått for langt nå. USA har allerede flyttet store deler av krigsmaskineriet sitt ned mot Gulfen, og jeg tror rett og slett at de ikke vil dra hjem uten og bruke det. Det er jo heller ingen ting som tyder på at USA og Bush lar seg tale til fornuft (?) av hverken NATO, FN eller Frankrike. De har jo allerede gitt ganske tydelig uttrykk for at de gjør som de vil, uansett. Det ville allikevel bli en meget vanskelig sittuasjon, hvis Frankrike valgte og bruke veto-retten sin. Jeg håper jeg ikke skjer, for hva blir FN da? Er ellers enig i at de siste opplysningene om biokjemiske våpen sansynligvis er skremmselspropaganda. Jeg tror bare ikke Sadam lar seg skremme. Sitter ellers her i London og føler meg ganske trygg, tross alt! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 17. februar 2003 #12 Del Skrevet 17. februar 2003 Det ville allikevel bli en meget vanskelig sittuasjon, hvis Frankrike valgte og bruke veto-retten sin. Jeg håper jeg ikke skjer, for hva blir FN da? ja, hva blir fn da? ikke vet jeg, men kanskje ikke bare et redskap for å legitimere usas politikk? as propos, det er ikke bare frankrike som har vetorett og kan tenkes å bruke den. regner det nesten som mer sannsynlig at kina eller russland setter seg på bakbeina... men dette blir selvfølgelig bare synsing fra min side. det eneste jeg kan si med sikkerhet i dag er at hadde jeg vært religiøs ville jeg takket min antatte skaper for ikke å være født iraker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. februar 2003 #13 Del Skrevet 17. februar 2003 Frankrike er noen feiginger, det samme kan sies om Tyskland som stikker av med halen mellom beina når det blir for tøft. Å bedøve store mengder av befolkningen er en bedre løsning enn å la de løpet ut i gatene å skrike og bære seg, starte opptøyer ol. Jeg er også spent på de såkalte "menneskelige skjoldene" som har reist til Irak, tipper de stikker av lenge før den første bomben faller. Og blir noen av dem drept har de faktisk bare seg selv og takke. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 17. februar 2003 #14 Del Skrevet 17. februar 2003 Å bedøve store mengder av befolkningen er en bedre løsning enn å la de løpet ut i gatene å skrike og bære seg, starte opptøyer ol. ja, det fungerte jo kjempebra i moskva. gisseltagerne tok kverken på to gisler, mens myndighetene drepte 160. lurer VELDIG på hvordan i huleste dette er ment å fungere i stor skala. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 17. februar 2003 #15 Del Skrevet 17. februar 2003 og når det gjelder de politiske betraktningene dine: Frankrike er noen feiginger, det samme kan sies om Tyskland som stikker av med halen mellom beina når det blir for tøft. innsiktsfullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 17. februar 2003 #16 Del Skrevet 17. februar 2003 Det må være deilig å være president Bush! Å våkne opp en dag, bare for å finne at vår herre har skriblet ned telefonnummeret sitt på en gul post-it, og lagt den på nattbordet sitt... :-? Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 17. februar 2003 #17 Del Skrevet 17. februar 2003 Uansett hvem som bruker veto-retten, blir det jo samme problem. Hvis USA allikevel velger og gå til krig, viser det jo at FN ikke har noen makt, og dermed heller ingen rolle i verdenssamfunnet. Når det gjelder hvorvidt Frankrike og Tyskland er feiginger, synes jeg ikke det er en særlig relevant argumentasjon. De prøver jo å unngå en krig som de ikke ønsker, og det er vel netopp poenget med debatten som foregår i FN og NATO. Jeg synes dog at det er under all kritik at de ikke ønsker og hjelpe Tyrkia. I tillegg synes jeg ikke akkurat USA oppfører seg så veldig bra heller, når de sier at Frankrike har glemt D-dagen og at de ville trekke all militære ut av Tyskland. Minner meg for mye om et lite barn som surmuler, fordi det ikke får viljen sin. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 17. februar 2003 #18 Del Skrevet 17. februar 2003 he he, milo. enevelde av guds nåde, ja. det er en fin ordning for religiøse statsledere. de vet at de er guds redskap, at de er rett mann på rett plass, og at uansett hva de måtte finne på, er det guds vilje. tenker det er derfor bondevik er så selvgod, til tross for en oppslutning som i prosentpoeng kan telles på en hånd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. februar 2003 #19 Del Skrevet 18. februar 2003 Tror kanskje vår "venn" på andre siden av Atlanteren kan ha misforstått noe. Jeg vet at det stadig blir hevdet at Den Gud gir et embete, gir han også forstand. Men egentlig var dette en bønn - ikke en sannhet. I opprinnelig form het det: Den Gud gir et emebete - måtte han også gi forstand. Og det var jo å håpe, men sånn er det altså ikke. USA har den type våpen som de ikke vil at andre skal ha - og de er klare til å bruke dem. Jeg er enig i at pr. i dag, er USA den største trusselen mot fred i verden. Og jeg synes både Tyskland og Frankrike handler klokere enn mange andre land. Responsen fra USA er jo tilnærmet barnslig - Når dere ikke vil gjøre som vi sier, kan dere ha det så godt, da vil ikke vi leke med dere, og så tar vi med oss alle lego-figurene våre og så ødelegger vi sandslottene deres. Så kan dere bare ha det så godt, så..... Det finnes heldigvis mange amerikanere som er dypt uenig med sin president, og de blir nok fler. Det er mange som er redde for et nytt Vietnam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 19. februar 2003 #20 Del Skrevet 19. februar 2003 Bush synes vel det er greit og bruke biokjemiske våpen mot dem, for det skader ikke han eller USA, det er jo bare tåpelige Irak, og kanskje noe av resten av midtøsten som vil lide, og det passer vel Bush utmerket. Bush vil gjerne styre hele verden, og de som tørr og sette seg opp mot han vil han knipse vekk, det er bare det at nå blir han litt irritert av noen andre, og dette klarer han ikke og takle. han er vandt med og kunne si hva han vil uten at noen hører etter, men etter han ble president, så er det jo folk som må lytte og dette forfjamser han så fært han snart avslører en gang for alvor hvor inntelligent han er, og det tror jeg kan skremme de fleste mer enn bio kjemiske våpen i seg selv. blir ikke overrasket over Bush dobbelmoral, jeg klarer rett og slett ikke og forvente noe mer av han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå