Gå til innhold

Hvem sminket dere/ skal sminke dere?

Leia

Anbefalte innlegg

Ok, må innrømme at jeg er litt skeptisk til å få sminken min lagt hos frisøren. Har noen gode/ dårlige erfaringer med hvor man får sminket seg? Er særdeles dårlig selv, så det er ikke et alternativ å sminke meg selv. Siden jeg ikke bruker mye sminke ellers, er jeg redd for at det skal bli for mye, men dersom sminkøren er flink, kan det sikkert være fint med en sminke som "synes"...

Flott hvis noen har bestemt seg eller har erfaring med å bli sminket. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er også litt skeptisk til å bli sminket av frisør,så jeg skal til hudpleier.har snakket med henne på telefonen og hun virker veldig seriøs.jeg spurde henne om jeg trengte prøvetime,men da sa hun at dette har vi gjort flere hundre ganger før,så det skulle jeg ikke bekymre meg om.hun snakket om hvor viktig det var at sminken var bra lagt i forhold til lys/skygge og fotografering og at sminken skulle holde hele dagen.det kostet 325,- for brudemake-up,og jeg synes ikke det var så verst.hvis du snakker med en hudpleier og sier litt om hvor mye du er vant til å bruke og hva du har lyst til så tror jeg ikke at hun lesser på.lykke til iallefall! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med dette, men jeg lar meg sminke hos frisøren som jeg har brukt i flere år nå. Hun har riktignok bare stelt håret mitt, men jeg har bestilt prøvetime på sminking uka etter påske. Insisterer på at jeg skal ha prøvetime, selv om det blir dyrere, tror det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren min skal sminke meg. Jeg har sminket meg en gang før hos henne, og var da veldig godt fornøyd. Jeg hadde med min egen sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Går dere ikke til prøvetime hos frisøren før bryllupet ? Jeg skal ha prøvetime og hun skal også sminke meg. Jeg legger alt i hennes hender denne dagen og stoler på henne.

Jeg er ikke noe flink til å legge sminke selv så jeg vil heller at noen som har peiling gjør dette for meg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk stil og fargeanalyse i bursdagsgave i fjor, og når jeg var der fikk jeg sminkekurs.

Hun var så dyktig at jeg har valgt å bruke henne på den store dagen.

Jeg skal først til frisøren, og når jeg er ferdig der går jeg over gaten og blir sminket.

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal la frisøren gjøre det. Vet ikke engang hvem frisøren er siden vi gifter oss laaaang herifra vi bor. Men jeg skal ha prøvetime hos henne først. Sånn at hvis hun er elendig så kan jeg finne noen andre som kan...

vil ikke sminke meg selv fordi jeg innbiller meg at det ikke blir like fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

foreløpig frisøren, skal gå på prøvetime og se hvordan hun er, liker jeg ikke måten hun sminker meg på så er det noen andre icon_smile.gif

klem12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Frisøren som skal sette opp håret mitt skal også sminke meg. En gang før fikk jeg sminket meg hos en frisør i Oslo (det er ikke dit jeg skal nå) og jeg var KJEMPE fornøyd!!! Har aldri sett bedre ut jeg....så frisører kan da alltids være flinke til å sminke de også...de ville vel ikke tatt det på seg om de ikke kunne, eller???12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sminket av min frisør,

en proffesjonell makup "legger".

Jeg trodde vel de brukte noe mystisk god sminke men det viste seg at det var vanlig Christian Dior.

Så om du kan det med underlagskrem osv, ville nok jeg personlig valgt å gjøre det selv, eller i det minste sikkret meg prøvetime også på sminken.

Mills1212[ Dette Innlegg er endret av: Mills den 2002-05-27 14:48 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli både sminket å få lagt opp håret på samme sted. Har vært på prøvetime og er kjemppe fornøyd. Hvis ikke du bruker mye sminke til vanlig så synes jeg det er spesiellt viktig at du tar en prøvetime så det ikke blir "for mye av det gode". Jeg vil heslt se så naturlig ut som muligt, det blev godt tatt hensyn til og faktiskt på kvelden da jeg vasket sminken bort sa samboeren min at jeg ikke så noe annerledes ut. Det var jo det som var poenget!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til min faste frisør, både for sminke og stell av hår.

Selv om det er min faste frisør, som jeg forøvrig er veldig fornøyd med, så skal jeg ha prøvetime.

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var ei jente som hadde fått beskjed om at hun ikke trengte prøvetime, for frisøren hadde gjordt dette så mange ganger før. Og endte opp med det stikk motsatte av det de hadde blitt enige om - rett før vielsen!!! icon_eek.gif

Så mitt råd er at uansett hvor mange ganger de har gjort det før; krev en prøvetime!!!!

Da er du i allefall sikker på at resultatet blir slik du vil ha det!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisørene er sikkert goe de men jeg skal ha en hudpleier til å sminke meg. Hun har lagt sminke på meg før og da var jeg icon_rolleyes.gif kjempefornøyd.

Men forlang prøvetimer,for jeg har sett en del frisører som ikke kan sminke i det hele tatt.

Lykke til ! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få en venninne til å komme hjem til meg. Hun er utdanndet Make-up artist/ stylist, og vi skal prøve maaaange ganger før bryllupet. Ingenting overlates til tilfeldighetene denne dagen! *ler*

Hun skal også være med meg å handle sminken før bryllupet.

I tillegg har jeg snakket med en frisør som har sagt seg villig til å komme hjem til meg på "D-dagen", for å sette opp håret. Han skulle ha fra 200-500 NOK!!!

Jeg har aldri prøvd denne frisøren før, så jeg skal klippe meg hos han før jeg bestemmer meg.Jeg har krevd prøvetime hos han også. Dette var ikke ett problem.

Går alt som planlagt sover forlover sammen med meg siste natten som forlovet, frisør og sminkør kommer hjem og jeg behøver ikke å tenke på å dra noe sted før jeg skal til kirken.

GLEDER MEG!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er utdannet make-up artist og må innrømme at jeg har sett veldig mye rart!

Jeg kommer nok til å sminke meg selv denne dagen. Ikke for at jeg er så god, men fordi jeg kjenner meg selv best, vet hva jeg kler og hva liker.

Det er mange frisører som er flinke til å sminke, men det gjelder ikke på langt nær alle. Det er fordi de ikke har nok erfaring med å legge sminke. (Dette krever en del øvelse)

Hvis dere er misfornøyd med sminken på denne dagen, må dere for all del gi beskjed til den som sminker!!! Man kan rette opp det meste, bare man får beskjed!!! (I tillegg til at man kanskje kan forhindre at vedkommende gjør samme tabben med en annen brud!!)

Hvis du er usikker på hvordan vedkommende gjør jobben: Sett av nok tid, slik at dere har tid til å rette opp det som blir feil!

Da gjenstår det bare å si: LYKKE TIL!!!!

Hilsen Meg12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forhørt meg og funnet frem til en mak-up artist som skal legge sminken min denne dagen. Frisøren ble riktignok litt snurt da jeg fortalte det. Skal ha prøvetime et par uker i forveien så liker jeg ikke det hun gjør så kan jeg alltids ombestemme meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...