Gå til innhold

Jobbintervju - hjelp meg!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I morgen skal jeg på tidenes viktigste jobbintervju, her er det virkelig snakk om drømmejobben! Og jeg må gjøre så godt inntrykk som mulig. Men hvordan kler en seg til et jobbintervju? Greit nok at en kler seg fint, men jeg synes det blir litt unødvendig fint og stivt hvis en har på seg finstasen, jeg liker å fremstå som litt mer sporty. Og hva med håret? Har halvlangt hår, tar det seg best ut hengende rett ned eller satt opp i frisyre? Håper noen kan komme med tips til meg for jeg er døds nervøs!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvilken type jobb bransje det er i. Men en regel er vel å kle seg fint, men ikke pyntet. Når jeg har vært på intervju så kler jeg meg "vanlig". Jeg trives i lange skjørt og kanskje en litt tøff skjortegenser til. Husk reine klær og sko. Ikke kom med avflasset neglelakk. Ang håret, ha det sånn du liker å ha det. Nuvel, om dette er på et advokat kontor, så bør du gjerne ikke ha den mest rocka frisyren. Om du har løst hår, så pass på at du ikke begynner å fingle med håret. :wink:

En enkel hestehale kan vel være ok. Ellers så synest jeg ikke du skal stresse deg ihel med hvordan du ser ut. Selfølgelig er det viktig at du ser representativ ut. Men når alt kommer til alt, så er det hvordan du er som er det viktige.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er vanskelig å si hva du kan gjøre med deg selv, da jeg ikke vet hvordan du ser ut. Hvilken jobb du skal på intervju til, spiller jo også en rolle i forhold til hvordan du skal kle deg eller sminke deg. Alle jobber har sine kleskoder, stort sett.

Men, jeg kan fortelle deg hvordan jeg skal kle meg til mitt intervju (er i samme situasjon som deg.) Jeg skal kle meg klassisk, ikke for pyntete, da jobben ikke krever det. Jeg skal f.eks ikke ha høyhæla støveletter. :wink: Jeg skal ha minst mulig sminke, da mye sminke ikke sømmer seg til denne jobben. Håret blir jeg nok å ha i en hestehale eller lignende.

Eller er jeg enig med deg at man ikke skal overdrive pyntinga i et jobbintervju. Det viktigste er nok at man er seg selv. Du skal jo tross at vise deg som den personen du er.

Lykke til forresten, håper du får jobben :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå er vel intervjuet over, men jeg synes ihvertfall at man skal kle seg som man ville gjort på en arbeidsdag hvis man var ansatt i den bedriften man skal på intervju i. (Selvfølgelig ikke hvis det er et yrke som bruker en uniform da...)

Vær velstelt og representativ. Det er det viktigste. Ikke fremstå som dillete og dollete. Hvis man overpynter seg, kan det hende at man fremstår mer som ei jåle enn som en god jobbkandidat.

Bruk så mye sminke som du pleier å bruke, men pass på at du ikke ser helt malt ut.

Man bør vel rett og slett prøve å være seg selv når man er på intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...