Gå til innhold

Mosaikkfliser på innsiden av badekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det?

Jeg synes det er så utrolig stilig, og kunne tenke meg det selv. Men er det like "vanntett" som et vanlig badekar? Burde man kanskje nesten montere et vanlig badekar og flislegge inni? (Aner ikke om det går, det var bare en tanke som slo meg.) Og er det behagelig å ligge i et slikt badekar, eller merker man alle småkantene?

Jeg blir glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man merker flisene :forvirret:

Jeg ville heller fliset inn badekar da.

Skrevet

Vi vurderte å ha fliset badekar når vi pusser opp badet vårt til sommeren. Etter å ha vært i kontakt med en dansk arkitekt som har hatt et slikt badekar i et par år har vi valgt å gå for en helt annen løsning.

Badekaret er forsåvidt greit nok i bruk, men det blir fort stygt. Hvis man bruker olje, skumbad etc er fugene fort så stygge at badekaret blir alt annet enn fristende. Det hjelper lite med et avslappende bad når man må bruke mange timer på å rengjøre fugene etterpå :frustrert:

Skrevet (endret)

Vi har et slikt kar - det er konstruert som et svømmebasseng med duk og diverse lag med mebran under støpen. Selve karet er bygget sammen med veggen i litexplater, og det er fuget med epoxy istedet for vanlig fugemasse. Det siste er vi litt skuffet over, den makedonske flisleggeren som entreprenøren vår brukte hadde ikke brukt epoxyfug før, og la det ikke noe pent. Ellers er det ganske greit å holde rent, men det vil selvsagt synes når det er i bruk. Jeg anbefaler fliser i ulike sjatteringer. Legger du varmekabler under, som vi har gjort, er det deilig og varmt å sitte i.

Endret av hera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...