Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nå akkurat fått en nydelig liten datter (1 uke gammel). Kroppen er i forfall og jeg lurer på å begynne å trene på Spenst. Hvis jeg skal det må jeg da benytte meg av barnepass på Spenst. Nå er hun jo så liten at hun bare spiser og sover og jeg har tenkt å tilpasse treningen til når hun sover. En dag i uken er det også trening med babyen så det blir i såfall bare 1 til 2 ganger i uken jeg trenger å sette henne på barnepassen.

Mitt dilemma er at jeg føler meg som en dårlig mor siden jeg får noen til å passe henne mens jeg trener men samtidig er jeg overvektig og i utrolig dårlig form så jeg trenger virkelig å trene.

Så hva syns dere. Er det uansvarlig og egoistisk av meg å ha barnepass til henne 1 til 2 ganger i uken, 1 time av gangen. Barnepassen er selvfølgelig rett ved siden av salen der jeg trener og jeg er der på 1 min. hvis hun skulle våkne.

Takker for deres synspunkter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen skulle synes du er uansvarlig ved å gjøre dette.

Skrevet

Dette skal du IKKE ha dårlig samvittighet for! Du er et menneske med egne behov selv om du har fått barn!

Dersom det føles helt feil å bruke barnevaktordningen kan du ta deg en time på ettermiddagen. På den måten får far også litt alenetid med barnet, og så kommer alle godt ut av det!

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Nei kjære deg, du er ikke uansvarlig eller egoistisk visst du plasserer barnet på barnepass på spenst mens du trener. omså 7dager i uka....

På treningssenteret som jeg går på må barnet være 6uker gammel før de kan ha henne på barneparkeringa. Nå er det bare 2uker igjenn før jeg kan ha henne der, og jeg gleder meg stort til det!!!! Det er jo ikke uansvarlig, de har jo ansatte der til å passe barna, og de har jo en grense på hor mange barn de kan ha der. Ser frem til å kunne begynne å trene, og det er jo deilig å vite at de har den muligheten til å passe barna mens man trener. Og skulle hun begynne å gråte og det er noe så er vi jo bare noen meter unna og de kommer å henter oss.

Så tren i vei du med GOD samvittighet. Og når barnet blir større blir det å få leke med de andre som er på barneparkeringa!!!

Skrevet

Jeg gikk milelange turer med babyene når de var nyfødte. Går man fort, så er det utrolig god trening.

Min SATS har 6-ukersgrense på babyene, men jeg følte meg ikke helt komfortabel med å etterlate ungen der etter 6 uker. Men det var nok mye fordi hun fikk sjokk av alt bråket de større ungene lagde :ler:

Du er ikke uansvarlig hvis du trener!

Skrevet

Du er IKKE uansvarlig om du trener! Det er en kjempegod investering i framtiden, både for deg og for barnet ditt!

Skrevet

Tusen takk for deres synspunkter, da blir det trening :) Kommer til å bli kjempesprek til sommeren.

Gjest Tweetypie
Skrevet

Gratulerer igjen med vesla :) Jeg husker at jeg tok begge mine med på trening når de var få uker gamle. Som du sier så var de i salen rett ved siden av og det var ikke noe problem. Når de blir større kan du ta dem med på mor og barn trening - det er veldig kjekt både for deg og ikke minst for minsten :)

Skrevet

Jeg er helt enig med de andre her! Absolutt ikke egoistisk!

Ellers må jeg bare si jeg misunner dere som har treningssenter med barnevaktordning!

Skrevet

Hvis du og babyen din har det bra med at du trener og babyen blir passet, så er det vel bare positivt?! Det er viktig for babyen å ha en glad og fornøyd mor! :)

Skrevet

Det er mer uansvarlig å la kroppen forfalle, leve usunt og dermed også kanskje ikke ha god nok helse til å følge opp barnet senere, fremfor å invistere i god helse allerede nå. :)

Kjempeflott at du vil trene, og at du vil begynne så kort tid etter fødselen. Beundringsverdig spør du meg!

Så ikke ha dårlig samvittighet. Barnepass finnes fordi det er mange som trenger det, og fordi folk har skjønt at det å holde seg i form er bra uansett om man har barn eller ikke.

Hvor tidlig du vil ha med barnet ditt på trening er jo ditt valg, men sjekk ut aldersgrenser før du tropper opp, da. ;)

Lykke til!

Skrevet

Nei du er ikke uansvarlig, men drøy det noen uker til da............Ikke sunt å slite seg på trening en uke etter fødsel ;)

Skrevet

jeg hadde ikke klart å overlate min 6 uker gamle baby hos noen fremmede iallefall. :forvirret:

Skrevet

Du bør ikke trene før 6 uker, la legen kontrollere kroppen din først.

En fødsel er ikke noe som går upåaktet hen...

Jeg startet treningen etter Vilde sin fødsel på dagen 6 uker etter fødselen, start rolig og bygg deg sakte opp. Om du i tillegg ammer kommer du til å gå raskt ned i vekt om du samtidig passer på hva du dytter i deg.

Lykke til!

Skrevet

Hvem har fått deg til å tro at det er egoistisk og uansvarlig av deg å ha barnevakt mens du trener? Det er supert at du tar initiativet til trening! Stå på! :klem:

Skrevet

Jeg er bare kjempemisunnelig for at du er ferdig med å føde, og snart kan trene skikkelig igjen jeg ;) Gleder meg til jeg også kan det... Jeg ventet 5 uker før jeg begynte å trene igjen etter fødselen sist. For meg var det passe. Men jeg hadde da også trent hele svangerskapet igjennom.

Er du aleneforsørger skjønner jeg at du vil benytte deg av barnevaktene på senteret. Og det synest jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for!

For min del ville jeg nok valgt å trene på ettermiddagen/kvelden når mannen var komt fra jobb, så jeg hadde sluppet å ta med barnet på trening. Men nå er det jo ikkje sikkert deres situasjon er som vår, så gjør det du selv føler er riktig! :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men blir litt skremt hvis det virkelig er så vanlig som jeg får inntrykk av, at man føler man ikke kan forlate den lille noen få timer i uka (ikke en gang til far i noen tilfeller). Det er bare snakk om en time hver gang, og kan virkelig ikke se at et barn skal lide av dette. Du kan vel ordne det sånn at de henter deg/ringer deg om det skulle skje noe?

Skrevet

Nå har jeg vært på Spenst og snakket med de. Må vente til vesla er 6 uker, noen som egentlig er greit. Blør jo ganske mye ennå og kroppen er ikke helt seg selv.

Det virka veldig bra der, de som passa barna var mødre selv og jeg kunne avtale med de at de kunne hente meg så fort hun grynta hvis jeg ville det.

Det med å trene på ettermiddagen blir litt vanskelig, bor ca. 20 min unna senteret og har en sønn på 3,5 som skal hentes i barnehage ( de dagene han er der), middag skal lages, sønnen skal i seng og pappa skal også trene 1 kveld i uka så det blir litt hektisk å trene på kvelden samtidig som jeg syns det er lettere å gjøre det på dagen så har jeg liksom gjort mine "plikter" på dagen. + At på kvelden er det lett å bli værende i sofaen.

Gjest Kristin_
Skrevet

Heller at du begynner å trene nå, enn når du kanskje har lagt på deg ytterligere kilo. Det er en god investering i helsen din, og ungen får en sprek mamma som kan være med på aktiviteter og lek uten å bli sliten :)

Skrevet

Du bør vente til du har vært hos legen, kroppen din har blitt herjet med, bekken, muskler, livmor og "alt" slenger inni deg. Gi deg selv tid til å heles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...