Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag är på väg att beställa från Strawberrynet för första gången.

Jag kan läsa mig till på Svenska tullens sidor att jag kan shoppa för 300 SEK utan att få betala tull på varorna MEN:

om varan skickas från utanför EU behöver jag betala moms och tull på det i alla fall.

Jag tycker det låter konstigt om det gäller även på varor för under 300 kr. Det är kanske bara jag som har missförstått men jag vill veta ändå.

Varifrån skickar Strawberrynet sina varor?

Finns det någon nätbutik som skickar inne från EU?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hong Kong tror jeg.

Men hvis du må betale toll på varer fra Strawberrynet, så er det bare å sende dem kvitteringen så du alle utgiftene refundert :)

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Er det grense på 300 innen EU, også? Jeg trodde det var avgiftsfritt uansett så lenge det er innen EU.

Avhengig av hva du er ute etter, finnes det jo en hel haug svenske butikker, blant annet: eleven.se, blush.se, smashing.se,cowparfymeri.se,accessora.se... Ellers har lookfantastic.com, asos.com og hqhair.com (basert i UK) ganske ok utvalg.

*edit* Jeg leste litt, og fant ut at innen EU er alt tollfritt, og momsen er allerede inkludert i prisen, altså tilkommer ingen ekstrautgifter utover frakt. Derimot er det slike regler i Sverige, at opptil 300SEK er varer fra utenfor EU tollfrie, men ikke momsfrie, som i Norge. Derfor må du, hvis du bestiller for under 300, betale moms på 25% pluss ulike avgifter, og hvis verdien er over dette, tilkommer moms med ulike prosentsatser i tillegg.

Jeg fant forresten også denne nettbutikken da jeg googlet litt, men jeg er ikke imponert over vareutvalg og priser.

Endret av Deception
Skrevet

Tack för mycket bra svar :)

BeautyFrog hade inte mycket till utvalg... jag ska ha "mina vanliga" saker och de hade de inte; en fondation från Clinique, en mascara från Dior och en kajalpenna från Dior.

Jag ska titta på de andra länkarna du tipsar om också och jämföra priser. Det kan ju hända att det trots allt blir billigare från Strawberrynet även om jag får betala moms på dem. Synd att det ska vara så krångliga regler. Tänk om det bara hade varit två varianter eller nåt? (eller inga avgifter alls!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...