Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det hadde vært litt gøy å se hvor mange som gjetter riktig på dette.

Det har idag gått 32 dager siden siste dag av siste mens, men jeg har en tendens til å ha lange syklyser.

I tillegg har jeg hatt litt uren hud (før helga), humørsvingninger og ømme bryster, litt uvell, men dette kan også være tegn til at mensen nærmer seg.

Det er første mnd vi prøver, tidligere har vi prøvd i 6 og 12 mnd.

Jeg har ikke tenkt å ta noe test før onsdag eller torsdag, hvis mensen ikke har kommet til da. Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Så hva tror dere jenter, er jeg gravid eller kommer mensen sent???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle laget en avstemmning her vett du. :wink:

Hva jeg tror...hmm..tro kan flytte fjell vet du..Nja...jeg håper jo for din del at du er gravid, men nei jeg tror ikke du er gravid.

Forresten, har du akkurat sluttet med pillen? Om du har akkurat sluttet med den, så tror jeg ikke du er gravid. Om du ikke har brukt det...så kanskje.. :D

Skrevet

Helt ærlig:nei jeg tror ikke du er

Håper for deres skyld at du er.

Siden dere har prøvd.

Lykke til

Skrevet

Hei dere.

Nei jeg har ikke nettopp slutten med p-pillen, jeg tok ut spiralen i november og har vel komt inn i fast syklus selv om den er vel lang (etter min mening)

Det gjør meg ikke så mye om jeg ikke er gravid denne gangen, håper egentlig at jeg ikke blir gravid før april/mai, slik at jeg får barnet på nyåret neste år.

Men siden vi har brukt ganske lang tid tidligere, så tenkte vi at det nytter ikke å planlegge slik vi skulle ønske, vi får bare prøve og se når noe skjer.

Det er jo litt spennende og se hvor lang tid det tar før mensen kommer, om den kommer og hvor lang tid det tar før en blir gravid.

Skrevet

Hei dere.

Idag har det gått 35 dager siden siste mens, den har ikke vist seg ennå, så imorgen skal jeg ta en test tenkte jeg.

Jeg skriver tilbake om hvordan det gikk.

Skrevet

åh, nå er jeg nysgjerrig. Skal bli gøy å høre.

Selv så variere syklusene mine fra 27-35 dager.

Krysser fingre.

Skrevet

Jeg er også kjempenysgjerrig. *venter i spenning*

Skrevet

Hei igjen.

Jeg tok en test i går kveld og den var negativ, noe jeg synes er veldig rart siden jeg aldri har hatt en sååååååååååååå lang syklus før, til og med ikke da vi prøvde med første mann.

Men det er helt greit, selv ble jeg ikke skuffet i og med at vi helst vil prøve å få det til å klaffe i april/mai slik at poden blir født på nyåret (og dermed er 6 år når han begynner på skolen....familieplanlegging på høyt plan :ler: Men mannen min ble litt skuffet, han hadde nok håpet at det klaffet, spesielt for min del med tanke på en dårlig arbeids situasjon for tiden.

Uansett så er det irriterende med slike laaaaaaaaaange sykluser for da vil en i løpet 3 måneder bare ha 2 perioder med prøving. :evil: Og det blir jeg forbannet på.

Skrevet

Hvis du har prøvd å bli gravid med en annen mann før han du prøver med nå, bør du få en utredning. Det var litt vanskelig å lese ut fra innleggene dine, men jeg tolket det sånn. Det kan være noe de lett kan gjøre noe med, eller i hvert fall sjekke er som det skal være.

Lykke til.

Skrevet

Hei og takk for svar Tusenfryd.

Min mann er far til begge mine barn og han blir far til tredjemann også hvis det klaffer. Nei, alt bør være i skjønneste orden, men vi har selvfølgelig aldri noe garanti for at det klaffer for tredje gang.

Men vi får nå fortsette å prøve.

Skrevet

Lykke til med prøvingen framover :wink: Det blir kanskje full klaff neste måned?!

Skrevet

Takk for lykkeønskninger.

Jeg har ennå ikke tegn til at mensen skal vise seg og nå har det gått så altfor mange dager. Men , men , den kommer vel i helga når vi skal på hytte tur og alt, typisk. :x

Kanskje det kan ha noe å si at jeg tok testen på kvelden, vet ikke hvor ømfintlig testene. Men, men, jeg venter fremdeles :roll::roll:

God helg jenter :briller:

Gjest *Perser*
Skrevet

Heia

Nå har jeg vente kjempe lenge på at du ska teste 2 blå :)

Kanskje du ska teste deg imorgen med morgen urinen?

*Venter spent på resultate* :D

Skrevet

Mensen kom på lørdag, men den varer heldigvis ikke mer enn et par dager, så vi får bare sette igang å prøve.

Men det som er litt dumt er at når syklussen er så lang er det vanskelig å finne ut når EL er. Kan noen hjelpe meg der. Når kan jeg regne med å ha EL når det går 36-37 dager mellom hver mens??

Skrevet

Jeg er ingen profet på dette, men jeg tror det er slik at EL alltid er 10-16 dager før neste mens, der snittet er 14 dager . Det vil med enkel hoderegning si at du kan ha EL fra dag 20 til dag 27 (der dag 1 er første dag i mensen), og der dag 24-25 er det gjennomsnittet (14 dager før neste mens).

Kanskje eggløsningstester og/eller temp.målinger vil kunne gi deg svaret?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...