Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
:forvirret: Uff..jeg brukte en selvbruningskrem for en uke siden, nå var den skjoldete så jeg brukte en sånn skrubbhanske og prøvde å skrubbe av fargen.. gjort det i to dager nå..ikke fått bort alt men jeg er blitt kjempetørr på bena,sånn "skrapa" Og hard hud!! prøvd 98% aloe vera gel,men det hjelper ingnting..er det noen som vet om en bodylotion som mykgjør fort og effektivt? med fuktighet eller no? Det er helt grusomt..har helt harde ben!! nupper,prikker..og helt ru hud når jeg tar på den.. :grine:
Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet

For det første, bruk en god skrubbekrem, ikke en skrubbehanske. Erfaringsmessig gjør de deg ikke annet enn sår når man skal fikse slike ting. :) Body butter fra body shop er vanligvis supert til tørr hud, men du risikerer at du får irritasjoner siden huden er så oppskrapt og den er temmelig parfymert. Gå til apoteket og få en fet "reperasjonskrem" uten parfyme. Det burde gjøre susen ;)

Skrevet

Prøv spenol. den er parfymefri og veldig bra for tørre bein :)

Skrevet

Okej,har prøvd er peeling og skrubbekrem det samme tro? For jeg har liten tro på at sånne små korn kan gjøre susen men.. er jo verdt et forsøk..bare brukt peelingskrem i ansiktet så..der er kornene kanskje ikke så grove i kremen..

spenol,fåes den kjøpt på apotek?

Gjest Kristin_
Skrevet

Spenol har de i mange dagligvareforretninger, om ikke alle. Billig er den også :)

Små skrubbekorn kan ha mer å si enn du tror, jeg har skrubbet bort dårlig selvbruning et par ganger. I tillegg vet jeg at en del parfymerier har "selvbruningsfjerner" som er mer forsiktig med huden. Om du holder på med en kroppsskrubb lenge nok, risikerer du at den ujevne hudfargen blir et kjøttsår, ikke spesielt flatterende det heller ;)

Skrevet

Sminkefjerner beregnet på vannfast sminke tar knekken på selvbruningsskjolder - sånn til neste gang. ;)

Skrevet

He he..takk for tips til å fjerne selvbruningen,d ska jgg huske på neste gang.. tenker jg kjøper spenol og en body skrubb på body shop eller noe jeg..håper det tar knekken på det! Kjennes ut som en flisete planke nå! ikke noe jeg vil ha når typen kommer neste helg!! :P

Skrevet

Vil ikke anbefale spenol til huden din...

Da ville jeg heller blandet i mandelolje eller jojobaolje i den vanlige bodylotionen din eller kjøpt bodybutter eller en annen fet krem imens.

Skrevet
Vil ikke anbefale spenol til huden din...

Da ville jeg heller blandet i mandelolje eller jojobaolje i den vanlige bodylotionen din eller kjøpt bodybutter eller en annen fet krem imens.

Jepp, det fungerer kjempebra. Spesielt med mandelolje.

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp Aco Myk hud Lotion. mot tørr hud. Det er den beste jeg har brukt mot tørr hud/ tørre flekker. Jeg kjøpte den i forbindelse med at sønnen min hadde masse tørre eksemflekker på overkroppen, og fikk anbefalt denne. Den gjorde susen :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg er stor fan av Natusan Baby Oil Gel med kamille (Fås også uten parfyme og med Aloe Vera). Får silkemyk hud når jeg bruker den :smilorange:

Skrevet

Eller så kan sitron få det bort :) Bare gni sitronsaft på huden. Det funker!

Skrevet

Åh! så masse bra og gode tips..men så forskjellige: :forvirret: sitter her og vet ikke hva og hvem jg ska høre på hehe.. tenkte å prøve spenol,men så var d jo en som advarte mot den.. hmmm... får kanskje bare gå på apoteket å høre?

Skrevet

Spenol gir ikke fuktighet til huden, det legger seg bare utenpå - og er utvunnet av saueullfett, så hvis du er allergisk eller sensitiv så er det ille å bruke det. Det er ikke ment til hudpleie i det hele tatt, men det var nok ett av de få tingene de hadde til å bruke til huden i "gamle dager". Idag har vi så mye mer og mye bedre tilgjengelig, så da er det bedre å bruke noe ordentlig. Bodybutter fra bodyshop er veldig fet, virker som at du trenger en slik fet krem etter beskrivelsen din. Eller at du blander i mandelolje/jojobaolje i den vanlige bodylotionen din. Mye bedre enn spenol.

Skrevet

Tuusentakk tanita!! :klem: drar å kjøpe meg bodyskrubb,og butter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...