gard Skrevet 27. januar 2007 #1 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei Jeg har kjøpt litt appelsinjuice av og til for å ha til frokost osv. Men her for noen uker siden la jeg appelsinene i kjøleskapet og en morgen presset jeg appelsinene og jeg fikk deilig, fersk appelsinjuice. At jeg ikke har tenkt på dette før Om det lønner seg rent økonomisk er jeg ikke helt sikker på men en er iallefall garantert å få fersk juice. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 27. januar 2007 #2 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei Jeg har kjøpt litt appelsinjuice av og til for å ha til frokost osv. Men her for noen uker siden la jeg appelsinene i kjøleskapet og en morgen presset jeg appelsinene og jeg fikk deilig, fersk appelsinjuice. At jeg ikke har tenkt på dette før Om det lønner seg rent økonomisk er jeg ikke helt sikker på men en er iallefall garantert å få fersk juice. ← Det er vanvittig godt, men økonomisk er det nok ikke ...og til å hive i seg rett før man skal rekke et tog egner det seg ikke, men til en sløv søndagsfrokost er det perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. januar 2007 #3 Del Skrevet 27. januar 2007 Ja, det var jeg hekta på i fjor sommer. Men hjemmepresset appelsinjuice er betydelig dyrere enn å kjøpe og når det fommes kjøpejuice (f.eks. Tropicana) som er akkurat like god som (og enklere enn) ferskpresset ser jeg ikke noe poeng i å bruke ekstra tid og penger på å gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. januar 2007 #4 Del Skrevet 27. januar 2007 Har ikke tid til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. januar 2007 #5 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg gidder ikke, men så foretrekker jeg å spise frukt fremfor å drikke den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. januar 2007 #6 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg synes også ferskpresset appelsinjuice er mye bedre enn vanlig, men jeg gidder rett og slett ikke å gjøre det selv. Meieriets ferskpressede er jo også like god, og det blir nok omtrent det samme prismessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 28. januar 2007 #7 Del Skrevet 28. januar 2007 Den eneste appelsinjuicen som kommer på høyde med ferskpresset, er brämhults. Personlig liker jeg ikke noen av de andre, de smaker beskt. Her går det i ferskpresset hver dag, og jeg nyter det i like fulle drag hver dag. Kun det beste er godt nok :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CheapChampagne Skrevet 28. januar 2007 #8 Del Skrevet 28. januar 2007 Det er utrolig godt, men det blir alt for dyrt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 28. januar 2007 #9 Del Skrevet 28. januar 2007 Safaributikkene i bergen selger ferskpresset juice, som er presset i butikken, på flaske. Vet også at det finnes menybutikker i det ganske land som også har samme maskinen. Et annet tips enn tropicana er brämhults juice. Den er ferskpresset og ikke fryst eller lagd av konsentrat. Står i melkedisken, rund flaske. De har andre juicer enn bare appelsinjuice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 28. januar 2007 #10 Del Skrevet 28. januar 2007 Ferskpresset appelsinjuice er utrolig godt (og sunt)! Jeg er avhengig av å drikke et glass om morgenen. Det er dyrere og mer styr å presse juicen selv, men jeg synes det er mer enn verdt det. Når appelsinene ikke er på sitt beste, dvs. sommer og høst, kjøper vi juice fra Meierienes Premiumserie (appelsin, grapefrukt eller eplejuice fra Hardanger). Disse er også dyre, men verdt prisen, da de består av 100 % fruktjuice uten tilsetninger av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 28. januar 2007 #11 Del Skrevet 28. januar 2007 Ferskpresset juice er nammi! Men Bramhult sin er også veldig god (og enklere!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 28. januar 2007 #12 Del Skrevet 28. januar 2007 Når appelsinene er på tilbud som rundt påsketider - da lager vi masse appelsinjuice! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nadia_t Skrevet 29. januar 2007 #13 Del Skrevet 29. januar 2007 Å lage fersk juice trenger ikke ta så lang tid. Fikk en saftsentrifuge i bursdagsgave for et par dager siden, og den er helt utrolig. Jeg putter hele frukten oppi, setter den på, og iløpet av noen sekunder har jeg masse saft/juice. Og det er så godt! Laget meg nettopp et stort glass pærejuice, tok nøyaktig 5 sekunder! Og alle delene kan vaskes i oppvaskmaskin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 29. januar 2007 #14 Del Skrevet 29. januar 2007 Hjemmelaget juice er dritdyrt, og passer seg ved spesielle anledninger. Vi har for øvrig nesten aldri juice, da min kjære kan finne på å drikke en hel kartong til ett måltid. Og den sløsinga gidder jeg ikke å være med på å betale for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå