Gjest MonicaØ Skrevet 17. februar 2003 #1 Skrevet 17. februar 2003 Hei ! Hvilket bilde behandlings program anbefaler du ? Jeg trenger et helt enkelt og greit program, helst på norsk. Det jeg ønsker av funksjoner er å kunne redigere bilder, beskjære bilder osv Noen tips ?
Gjest Lea Skrevet 17. februar 2003 #2 Skrevet 17. februar 2003 Jeg har brukt flere forskjellige. Det følger som regel med et eller annet program når man kjøper scanner eller digitalkamera. Disse duger til enkle ting som å beskjære eller krympe bilder. Bruker faktisk MSPhotoDraw til det meste jeg, selv om programmet ikke er perfekt på noen som helst måte. Det er brukervennlig og følger ofte med i Office-pakken. Photoshop har jeg ikke tålmodighet til å bruke i noen stor grad, selv om det sies å være det beste. Krever at du setter deg inn i ting.
Gjest MonicaØ Skrevet 17. februar 2003 #3 Skrevet 17. februar 2003 Hei Lea ! Tusen takk for svar. Det følger med et program, tror det heter noe som : "Picture it". På jobben har jeg noe som heter Microsoft Photo Editor ( har ikke scanner på jobben, men bruker dette til å leke med mine egne bilder ) Så dette programmet kjenner jeg litt og synes at det er lettere enn det som er hjemme. Kan jeg få tak i Microsoft Photo Editor ? Og evnt. hvor ? Kan man endre språk på slike programmer ? Det ville kanskje vært lettere med det jeg har hjemme om det var på norsk.
Gjest Lea Skrevet 17. februar 2003 #4 Skrevet 17. februar 2003 Kjenner ikke til Picture it jeg. Programmer som følger med i Office/Windows vil ha samme språk som resten av opplegget. Du får kjøpt både norsk og engelsk office-pakke og det er vel ikke mulig å bytte språk på det du allerede har tror jeg. Du kan jo høre om noen vet om noe gratis som kan lastes ned da? Mener at det finnes tråder om dette fra før, så søk i forumet under Data og Internett (evt. bla deg nedover). Du fikker sikkert noen forslag der.
Gjest Nu lett Skrevet 17. februar 2003 #5 Skrevet 17. februar 2003 Hei MonicaØ Det finnes et program, som absolutt er å anbefale. Det heter "The Gimp", og ligner faktisk endel på Adobe Photoshop. Ikke fullt så mange muligheter da, men er fullt brukandes til hjemmebruk. Det er helt gratis, og du kan kopiere og gi bort til venner f.eks. Husk å følge instruksjonen på siden, om hvordan du innstallerer det. http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/ Nullet
prinsesså Skrevet 21. februar 2003 #6 Skrevet 21. februar 2003 Liker og bruker mest photoshop. tar jo litt tid for og komme inn i det, men den nyeste versjonen, photoshop 7.0 har masse nytt dill dall som er beregnet på bilder!
Trebarnsmor Skrevet 21. februar 2003 #7 Skrevet 21. februar 2003 Jeg anbefaler ACDsee på det sterkeste.Det er det aller beste jeg har brukt.
Gjest Tirili Skrevet 24. februar 2003 #8 Skrevet 24. februar 2003 jeg bruker et program som heter PhotoMeiser, det er veldig enkelt og bruke, har prøvd mange programmer, du kan laste det ned på www.tucows.com eller download.com du må bare prøve det.
kozesmurf Skrevet 24. februar 2003 #9 Skrevet 24. februar 2003 Jeg anbefaler ACDsee på det sterkeste.Det er det aller beste jeg har brukt. And how right you are... ACDsee e et glimrande og enkelt.. og allsidig billedprogram. på www.acdsee.com kan du laste ned demoversjonen.. Har brukt dette programmet i rundt.. 4-5 år nå.. og det blir enkelt og greit bare bedre og bedre for den som ikke forlanger tyngre redigerings funksjoner i ett billed program
cicci Skrevet 24. februar 2003 #10 Skrevet 24. februar 2003 Jeg har lenge brukt Ulead Iphoto Express - det er et enkelt og brukervennlig program som gjør det meste inkludert å lage kort, kalendere og visittkort. Vet jeg har fått med en versjon av dette programmet en gang jeg kjøpte scanner?! (mener det var da) - men det er nok flere nyere versjoner enn det jeg har (jeg har 2.0 og 1.0) Ellers er Paint Shop Pro et greit program, men det trengs endel innlæring, men det er mye bra info om dette på nettet. I tillegg er det mulig å laste ned mye tillegg til dette programmet - ta en titt på http://www.jasc.com Dette er et kjempegøyt program!! Adobe Photoshop er det jeg bruker mest nå og det er jeg kjempefornøyd med! Uansett - mange bra programmer ute, det gjelder bare å finne det DU liker å jobbe med - LYKKE TIL :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå