Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg har gått glipp av en time i forelesningen her altså, men spør nå likevel...Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ja, det er mange som oppdager når de har prøvd å få barn en stund uten å få det til, at de ikke har eggløsning selv om de har mensen som normalt.

Skrevet

Ta en eggløsningstest så vet du mer. Ca 14 dager før mens hvis du har "vanlig" syklus.

Skrevet

jeg hadde mensen men ingen eggløsning. dette fan vi ut etter et ohg ethalvt års prøving. tok noen eggløsningstester og av og til viste de at jeg hadde eggløsning likevel. jeg fikk hormonpiller for å få i gang eggløsningen og ble gravid rett etterpå..

:)

Skrevet
jeg hadde mensen men ingen eggløsning. dette fan vi ut etter et ohg ethalvt års prøving. tok noen eggløsningstester og av og til viste de at jeg hadde eggløsning likevel. jeg fikk hormonpiller for å få i gang eggløsningen og ble gravid rett etterpå..

:)

samme her, men vi fikk hjelp etter ni mnd. Hadde regelmessisg mens, men aldri EL

Skrevet

Det er helt normalt å ikke ha EL hver eneste syklus, det i seg selv er ikke tegn på sykdom eller unormale forhold i kroppen. Det kan være lurt å teste for EL for å kartlegge sitt eget mønster, og hvis du ikke finner noen tegn til EL så kan du jo ta kontakt med lege. Det er i normale fall relativt enkelt å medisinere manglende EL, men vær forberedt på at enkelte leger er forholdsvis restriktive med å behandle barnløshet dersom en ikke har prøvd aktivt i minst ett år!

Skrevet

Jeg har ikke eggløsning. Har det ihvertfall sjelden.. Men jeg har ganske så regelmessig mens. Fikk derfor pergo av gynekologen for å se om det kunne hjelpe til å stimulere.

Skrevet

Jeg har jo alltid innbilt meg at har man (regelmessig) mens så må man også ha el.. men det stemmer jo ikke.

Hva er da grunnen til at man får regelmessig mens dersom man ikkke har el?

Skrevet
Jeg har jo alltid innbilt meg at har man (regelmessig) mens så må man også ha el.. men det stemmer jo ikke.

Hva er da grunnen til at man får regelmessig mens dersom man ikkke har el?

Jeg trodde det samme.. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn jeg.. For min del sa gynekologen at kroppen min jobber hardt hver måned for å få eggløsning, men får det ikke helt til og eggene går til grunne. Kanskje prosessene settes igang allikevel og noe av kroppen min "tror" jeg har hatt eggløsning siden den prøvde??? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...