Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Revenka
Skrevet
Er det?  :hoppe: Da har jeg kanskje funnet sangen! Hvis mannen er enig da...

Hm.. hørte på sangen en gang til. Den er litt rar. Man kan telle både på 8-dels takt (1-2-3-4-5-6-7-8) og valsetakt (1-2-3). Vals hvis man teller raskt. Tror dere kan både ha den som rask vals eller som rolig "slowdance". Kanskje lettere å ha den som en rolig dans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi giftet oss danset vi til Thir Na Noir, toastmasteren spilte den. det var nyydelig og det samme syns gjestene. elsker den melodien/sangen :)

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Hm.. hørte på sangen en gang til. Den er litt rar. Man kan telle både på 8-dels takt (1-2-3-4-5-6-7-8) og valsetakt (1-2-3). Vals hvis man teller raskt. Tror dere kan både ha den som rask vals eller som rolig "slowdance". Kanskje lettere å ha den som en rolig dans.

Åh, da egner den seg vel kanskje ikke helt likevel. For vi ville jo ha vals, men jeg er jo ubrukelig til å danse, så vi kan nok ikke ha en rask en. :tristbla:

Skrevet

Det var bare helt rått! Tenk om vi hadde vært tøffe nok til det ja....

Gjest Revenka
Skrevet

Hvis du hører på rytmen til dama som synger kan du helt fint telle til 8 uten at det blir "rart". Hører du på rytmen til instrumentet i bakgrunnen så går den i valsetakt. (Vienervalsetakt, altså rask vals og ikke engelsk vals (rolig)).

Skrevet

Noen som vet om Bob Dylan sin "when the deal goes down" er i valsetakt? Og i så fall engelsk eller wienervals? Har virkelig ikke greie på dette.. Men synes det er en fin sang som jeg kanskje tror det er mulig å danse vals til!

Skrevet

Dette må vel være verdens kuleste "brudevals"?

http://www.youtube.com/watch?v=ZYhlm9GTAQ0

Det hadde vært sååå kult da :klappe:

Men tror jeg hadde vært så spent å nervøs at jeg hadde helt sikker bare ledd og da hadde stemingen ikke blitt helt den samme;-)

men.....sikkelig kult...for de som er tøffe :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg og min kjære bestemte hvilken sang vi skal danse til i dag: Keep holding on, Avril Lavigne!! Den er såååå fin :rødme: dessuten går den i 3/4 takt. Når begge hørete den , så var det det liksom bare: DEN er det.

Så får vi heller slå over til noe mer fresht og overraske gjestene i neste dans:-)

Skrevet

vi skal ha "dont want to miss a thing" med Aerosmith :rosasmil: vet ikke helt om det blir vals eller slow, kan man danse vals til denne? VI BEGYNNER UANSETT Å FÅ LITT DÅRLIG TID HVIS VI SKAL LÆRE OSS VALS :overrasket:

Skrevet

Vi skal danse etter simply red`s : If you don`t know me by now.....

Synes den er skikkelig fin

Gjest Septima
Skrevet

Hm...Er det ikke "danse mot vår?"?

Skrevet
Hm...Er det ikke "danse mot vår?"?

Ja er Danse mot vår :)

Skrevet

Hvem er det sin sang da?

Skrevet

Åh.. så mange fine sanger!

Hadde jeg enda fått med brudgommen på Nothing else matthers!! (Skal på konsert i sommer jeg ja!!)

Thir na noir er jo også kjempefin. Lift me også!

Sangen "vår" vet jeg ikke om passer helt... den er jo veldig rolig da. Katie Melua - closest thing to crazy.

Ellers er Åge Aleksandersen aktuell også, med Din dag. :ler::hoho: Nei da, vi snakker Så glad i dæ. Den er helt nyydelig!

Hvis det blir Katie Melua, så kanskje jeg får søskenbarnet mitt til å synge?? Håper det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...