Eve Luna Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 Går det an å kjøpe piggdekk oblater åp bensinstasjoner? Eventuelt hvilke?
Gjest Gjest med sko Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Kanskje du finner det her? http://www.samferdselsetaten.oslo.kommune.no/piggdekk/ Men jeg sender rett og slett en SMS til 2300: Pigg Oslo + bilnummeret, eks pigg Oslo UE23111 Det koster 30 kr, du får kvittering på mobilen umiddelbart, og du har gyldig betaling i 24 timer fra kvittering. Kjempepraktisk! Og du trenger ikke oblat som ligger i vinduet.
Bobeline Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Kanskje du finner det her? http://www.samferdselsetaten.oslo.kommune.no/piggdekk/ Men jeg sender rett og slett en SMS til 2300: Pigg Oslo + bilnummeret, eks pigg Oslo UE23111 Det koster 30 kr, du får kvittering på mobilen umiddelbart, og du har gyldig betaling i 24 timer fra kvittering. Kjempepraktisk! Og du trenger ikke oblat som ligger i vinduet. ← En digresjon; jeg har alltid brukt automaten på Ramstadsletta. Slik at jeg får en kvittering å legge i vinduet for å unngå bot. Hvordan kan de kontrollere det når kvitteringen er på mobiltelefonen... (spurte den dumme)
Gjest Eir Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Hvordan kan de kontrollere det når kvitteringen er på mobiltelefonen... ← De registrerer jo de mottatte sms'ene, og jeg regner med at de har ett system hvor de krysssjekker dette. (I bomringen er det ihvertfall slik at de sjekker sms på det aktuelle bilnummeret, før de evt sender ut regning.)
minienthe Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 En digresjon; jeg har alltid brukt automaten på Ramstadsletta. Slik at jeg får en kvittering å legge i vinduet for å unngå bot. Hvordan kan de kontrollere det når kvitteringen er på mobiltelefonen... (spurte den dumme) ← de kryssjekker opp mot sentralen du sender melding til (jepp, yours truly ble kontrollert på slemdal)... hvis bilnummeret er registrert av sms sentralen - problem solved
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå