Gå til innhold

Sovetabeletter

Anbefalte innlegg

Gjest Lissiea
Skrevet

Har fått sovetabeletter vallergan hos legen som jeg skal bruke litt nå og da.

har tenkt å ta en i kveld , har ikke prøvd de før men nå trenger jeg å sove fordi jeg er søvnløs. Er det noen som har prøvd og hvor mange må man ta for å få effekt.

Det står fra 1-3 tabletter men holder det å ta en tablett?

Håper noen har kjennskap til dette :)

Gjest Maksprell
Skrevet

Når jeg har trøbbel med søvnen så pleier jeg å ta en tabl. Noen sier at det tar et par timer før den begynner å virke men jeg synes jeg faller til ro rimelig kjapt. Det som er litt kjipt er om jeg tar den litt seint, så får jeg skikkelig "hangover" dagen deretter. Sist jeg tok en tabl så sov jeg som en stein til klokka var nesten 15.00 dagen etterpå og var temmelig ullete i hodet..

Du kan kanskje prøve deg frem med hvilken dose som passer deg.

Lykke til :klem:

Skrevet

Så lenge det står 1-3, så burde man kanskje begynne med 1 og se hvordan det går, isteden for å risikere å ta for mange med en gang...

Hangover-effekten er veldig dum. Men Vallergan er nyttig fordi man blir trøtt, sover lenge og at man ikke blir avhengig av dem.

Nå er også Vallergan et antihistamin, og i utgangspunktet ikke laget som sovtablett, men mot allergi.

Noen får raskt effekt, andre bruker noen timer før man merker at man er trøtt. Prøv deg frem med tanke på antall og når på kvelden du kan ta dem for at de skal virke optimalt.

Gjest Lissiea
Skrevet

Takk for svar. :) Ja da skal jeg begynne med en for å se. Håper det virker slik at jeg får sove.

Men blir dere svimmel og merker veldig ubehag dagen etter?

Skrevet
Takk for svar. :)  Ja  da skal jeg begynne med en for å se. Håper det virker slik at jeg får sove.

Men blir dere svimmel og merker veldig ubehag dagen etter?

Jeg går ikke på dem lenger, og gikk heller ikke på dem over en lang periode nettopp pga. hangover. Det var utrolig vanskelig å åpne øynene, få kroppen ut av senga. Jeg var sløv og trøtt, men ikke svimmel. Mer som i en slags trøtthetsboble. Dette varte nesten hele dagen, så det ble vanskelig å følge med på skolen blant annet. Og det ble nesten å ta en ny tablett for å få sove igjen akkurat når effekten av den forrige ble borte.

Men det var ikke noe fysisk ubehag eller andre bivirkninger annet enn at jeg ble veldig trøtt. Men hvor mye hangover man får, varierer fra person til person. Jeg er medisinsensitiv, og tåler veldig lite i utgangspunktet.

Vallergan er fint om man har gått flere dager uten å sove, og dermed ta det for å komme seg litt igen. Gjør jo ikke noe om man er litt trøtt i helga eller om man ikke jobber og sånn. Det viktigste er at man får sove.

Alle medisiner virker ulikt på forskjellige mennesker. Så ikke blir skremt eller tenkt at du automatisk får hangover. Kanskje du ikke vil merke noe særlig til det. ;)

Lykke til!

Gjest Lissiea
Skrevet

Tok en tablett i går, merket ingenting. Er kjempetrøtt fordi jeg sov ikke så godt inatt. Men kanskje jeg også har hangover. Jeg bør nok øke dosen neste gang eller få noe annet hos legen.

Takk for svar:)

Skrevet

Dosen er veldig variabel fra person til person. Prøv deg frem med å øke med en tbl. av gangen.

Selv har jeg høy toleranse for de fleste medikamenter og bruker 5 tbl. Jeg får sjelden noe hangover, men så bruker jeg de bare sporadisk, hvis jeg har vært våken i et par netter og har anledning til å sove skikkelig ut.

Gjest Gjesten
Skrevet

Hei :-)

Jeg brukte Vallergan for noen år siden, men opplevde som mange andre en veldig hangover dagen etter. Hvis jeg nå får problemer med søvnen innimellom så tar jeg heller en medisin som heter Immovane. Denne fungerer mye bedre syns jeg. Får ingen hangover og sovner fint av den. Mulig du kan spørre om å få den isteden, hvis Vallergan gir deg for mange bivirkninger.

Lykke til med Ole Lukkøye :)

Skrevet (endret)
Hei :-)

Jeg brukte Vallergan for noen år siden, men opplevde som mange andre en veldig hangover dagen etter. Hvis jeg nå får problemer med søvnen innimellom så tar jeg heller en medisin som heter Immovane. Denne fungerer mye bedre syns jeg. Får ingen hangover og sovner fint av den. Mulig du kan spørre om å få den isteden, hvis Vallergan gir deg for mange bivirkninger.

Lykke til med Ole Lukkøye  :)

Ulempen ved Imovane/Zoplicon er at det er fare for avhengighet, noe det ikke er med Vallergan.

Vallergan er dermed god fordi man ikke blir avhengig, mens man slipper hangover ved bruk av Imovane.

Felleskatalogen

Endret av Navnløs
Skrevet

Vallergan fungerer veldig bra for meg, men må opp i 5 stk for å få sove. Får litt hangover, men det er bedre enn å ikke få sove.

Skrevet

Jeg har også fått vallergan, men ikke tatt de enda, nettopp pga advarsel om hangover.

Fikk også beskjed om å begynne med 2stk, 2 timer før leggetid.. :)

Skrevet

Jeg tok tre vallergan tabletter i går, men det tok ei tid før jeg sovnet og jeg våknet flere ganger i løpet av natten. Men har sovet og kjenner meg trøtt. Er nok hangover ja.

Kanskje jeg tar 4 eller 5 neste gang eller jeg spør legen om noe annet.

Skrevet (endret)

man skal ta disse tablettene minst et par timer før man skal legge seg, for det tar lengre tid for disse å funke enn f.eks imovane. jeg fikk beskjed først å ta de en halvtime før leggetid og fikk da hangover, men prøv et par timer før, da får man ikke hangover. jeg har prøvd både imovan og vallergan.

Endret av moka
Skrevet
man skal ta disse tablettene minst et par timer før man skal legge seg, for det tar lengre tid for disse å funke enn f.eks imovane. jeg fikk beskjed først å ta de en halvtime før leggetid og fikk da hangover, men prøv et par timer før, da får man  ikke hangover. jeg har prøvd både imovan og vallergan.

Jeg tok dem to tre timer før jeg la meg og fikk hangover for det. Men nå synes jeg det slipper litt taket. Har gått i trøtthet og svært ukonsentret i dag  Skal ikek ta disse ikveld;)

Gjest Lissiea
Skrevet
man skal ta disse tablettene minst et par timer før man skal legge seg, for det tar lengre tid for disse å funke enn f.eks imovane. jeg fikk beskjed først å ta de en halvtime før leggetid og fikk da hangover, men prøv et par timer før, da får man  ikke hangover. jeg har prøvd både imovan og vallergan.

-----------------------------------------------------------

Jeg tok dem to tre timer før jeg la meg og fikk hangover for det. Men nå synes jeg det slipper litt taket. Har gått i trøtthet og svært ukonsentret i dag  Skal ikek ta disse ikveld;)

Skrevet

Jeg har prøvd både vallergan ig immovane. Hos meg var det sistnevnte som ga meg skikkelig hangover! Og en forferdelig smak i munnen hele dagen etterpå..

Gjest Maksprell
Skrevet

Bare lurer for det er ei stund siden jeg kjøpte vallergan..Hva er prisen? Har hørt at den har gått opp i pris men husker ikke kanskje ikke helt riktig.

Skrevet

Det kan du finne ut på felleskatalogen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...