Mona32 Skrevet 27. januar 2007 #1 Skrevet 27. januar 2007 (endret) Parkerte i går på en kommunal parkeringsplass, og brukte Mastercard for å betale. Det fungerer på den måten at jeg trekker kortet når jeg kommer, og så må jeg trekke det på nytt når jeg drar igjen. Da betaler jeg for akkurat den tiden jeg står der. Problemet er at jeg glemte å trekke det i går ettermiddag... Hva gjør jeg? Må jeg skyndte meg til byen for å trekke kortet i dag, eller går det automatisk ut etter at dagen er over??? Endret 27. januar 2007 av Mona32
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. januar 2007 #2 Skrevet 27. januar 2007 Ring parkeringsselskapet. Noen steder er det makspris pr. døgn, andre steder bare løper og løper og løper det... Ring NÅ.
Mona32 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2007 Ring parkeringsselskapet. Noen steder er det makspris pr. døgn, andre steder bare løper og løper og løper det... Ring NÅ. ← Men har ikke de stengt på lørdager??? Det er kommunal parkering....
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Husker du bestemmelsene som var der? Er det gratis på lørdager? Pleier å være en slags "vakttelefon", nummeret står på automaten. I tilfelle det er noe galt og sånt. Lurt å få ordnet opp i det før du får en regning på flere tusen...
Mona32 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2007 Husker du bestemmelsene som var der? Er det gratis på lørdager? Pleier å være en slags "vakttelefon", nummeret står på automaten. I tilfelle det er noe galt og sånt. Lurt å få ordnet opp i det før du får en regning på flere tusen... ← Nei, det er ikke gratis på lørdager, men vi betaler heldigvis ikke på natta. Må vel betale for hele gårdagen, og til jeg kommer meg avgårde og få trukket det i dag. Heldigvis at jeg kom på det.... Ser for meg DEN regninga hvis parkeringa totalt hadde gått i glemmeboka. Det der er jo ganske skummelt!!! Folk kan jo risikere å drive å betale for en parkering i årevis... Det må jo nesten være et eller annet system som gjør at man ikke risikerer det?!?!?!
Chica Skrevet 27. januar 2007 #6 Skrevet 27. januar 2007 Det må jo nesten være et eller annet system som gjør at man ikke risikerer det?!?!?! ← Måtte du ikke trekke kortet for å komme deg ut av parkeringsplassen? Hvordan kan de ellers vite at folk betaler?
Mona32 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2007 Måtte du ikke trekke kortet for å komme deg ut av parkeringsplassen? Hvordan kan de ellers vite at folk betaler? ← Du trekker kortet når du parkerer og får en lapp som du legger i frontruta. Når du er er ferdig med parkeringen, trekker du kortet på nytt igjen, og blir da belastet for den tida du har stått parkert.
Dixie Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 DA jeg jobbet som parkeringsvakt (under studiene) så tok vi ut en liste fra automatene som sa hvilke nr. som var gyldig og hvilke som ikke var det. Er er del folk som tror de er smarte med å dra kortet rett etterhverandre og så legge den første lappen i ruta... Om det var nr der vi ikke fant bilen på, avsluttet vi parkeringen på det..
Mona32 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2007 Ble en dyr parkering... 218 kroner! Sure penger!!! Og dette pga et møte i jobben...
Arkana Skrevet 27. januar 2007 #10 Skrevet 27. januar 2007 Er er del folk som tror de er smarte med å dra kortet rett etterhverandre og så legge den første lappen i ruta... ← Hvordan er det egentlig mulig? Man må jo sette inn lappen (den man fikk når man trakk kortet for andre gang) ved bommen når man skal ut igjen, vil ikke maskinen reagere på at bilen var kjørt ut for x antall timer siden?
Gjest Tabby Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Ikke dersom det ikke er bom Arkana. Her i byen er det ikke bommer, bare sånne automater som TS har vært borti. Jeg gjorde forresten nesten det samme etter å ha vært på legevakten med minsten for noen måneder siden. Hadde kjørt nesten halve veien hjem da jeg kom på det. Heldigvis har vi ikke timesvis å kjøre dit...
Arkana Skrevet 27. januar 2007 #12 Skrevet 27. januar 2007 Men pleier det ikke da å stå på kortet når parkeringstiden løper ut? Hvis de trakk kortet to ganger rett etter hverandre har de vel ikke lov å stå der særlig lenge. *gir seg ikke*
Gjest Tabby Skrevet 27. januar 2007 #13 Skrevet 27. januar 2007 Parkeringstiden går nok ut med en gang da... Men den siste lappen gjemmes vekk, så det ser ut som om de kan stå der... Jeg liker best de stedene med bom selv jeg, da glemmer man ikke å dra kortet i hvert fall. Saken med de stedene uten bom er også at man må bruke SAMME automat til å dra kortet i etter parkering som før... Kjekt hvis man ikke er kjent der... Det ene parkeringshuset har minst en automat i hver etasje...
Arkana Skrevet 27. januar 2007 #14 Skrevet 27. januar 2007 Høres slitsomt ut i allefall. Her i Oslo er det jo bom stort sett overalt. Der hvor det ikke er bom må man uansett betale parkeringstiden på forhånd, så da trenger man ikke tenke på å dra kortet etterpå heller. Det er ikke ofte jeg har sett parkeringsplasser som de du nevner, heldigvis i grunn.
Gjest Tabby Skrevet 27. januar 2007 #15 Skrevet 27. januar 2007 Sånn er det utenfor Oslo ja... Det hender det er fordeler med å bo her, men ikke alltid...
Mona32 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 27. januar 2007 Skulle ønske det var bom her og... Det her er forresten andre gang det skjer - lærer visst aldri. Og av en eller annen forunderlig grunn frykter jeg at det ikke blir siste gang dette skjer. Av og til har man det litt for travelt med å komme seg hjem, og da er det lett at man glemmer den betalinga...
Brunhilde Skrevet 28. januar 2007 #17 Skrevet 28. januar 2007 Hva om du sender et brev til parkeringsselskapet og spør om du kan få tilbakebetalt noe av beløpet? Det verste som kan skje er at de sier nei. Ellers kan det være lurt å ha småpenger klar, spesielt når du vet at du lett glemmer å avslutte parkeringen.
lillesky Skrevet 28. januar 2007 #18 Skrevet 28. januar 2007 Parkeringstiden går nok ut med en gang da... Men den siste lappen gjemmes vekk, så det ser ut som om de kan stå der... ← Parkeringsvaktene har helt sikkert en metode som avslører slikt.
Bobeline Skrevet 29. januar 2007 #19 Skrevet 29. januar 2007 Når jeg parkerer (spesielt i Oslo) bruker jeg bankkort i automaten. Jeg betaler for hele dagen, og hvis jeg reiser tidligere hjem, drar jeg kortet på nytt slik at jeg da bare betaler for tiden jeg har parkert der. Hva som enn er rimeligst der og da. Jeg synes det er en kjempefin løsning
Amalie_85 Skrevet 29. januar 2007 #20 Skrevet 29. januar 2007 Når man står på slike parkeringsplasser bruker de fleste å kutte forbinnelsen med korte når det blir gratis. F.eks da etter kl 5 visst det er da det blir gratis å stå der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå