Eowyn Skrevet 16. februar 2003 #1 Skrevet 16. februar 2003 Jeg har ganske slitt hår, og har prøvd mange forskjellige shampoer. Noen som har et godt forslag til hårshampo jeg kan prøve? Har prøvd Wella vivality, herbal essences, Pantene Pro V...u name it. Noen som har prøvd shampoer fra Hårologi-serien??
Gjest Lea Skrevet 16. februar 2003 #2 Skrevet 16. februar 2003 Ingen shampo hjelper mot slitt hår. Det eneste som hjelper er en hårklipp. Deretter kan du begynne å forebygge videre slitasje. Spør frisøren din om hvilke produkter du skal bruke. Da får du noe som passer til din hårtype. Og det kan være lurt å kjøpe en hårkur også, som du kan bruke 2-4 ganger pr mnd. Jeg er (som alltid) en stor tilhenger av olivenolje som hårkur. Søk i forumet for å finne tråder om dette. Men som sagt.. det er ingen vei utenom en real hårklipp..
Skusla Skrevet 16. februar 2003 #3 Skrevet 16. februar 2003 Butikk shampoer funker ikke Disse består av 90% vann og lut( tror jeg det var) for å få det til å skumme... :-? Balsamene består av mye eddik faktisk, så de er heller ikke gode mot håret.... Lea har også rett i at man må gå å få seg en real hårklipp om håret er slitt... I tillegg bør du kjøpe frisør shampoer som er beregnet på tørt og slitt hår. Selv sverger jeg til SP (system profesional) og Sebastian produktene.. En god hårkur er heller ikke å forakte eller at du tar en damp kur på frisøren din...
brum Skrevet 17. februar 2003 #4 Skrevet 17. februar 2003 Et lang hår vil bestandig være et slitt hår men med regelmessig tilførsel av fuktighet og god klipp vil man få et pent langt (slitt) hår. :-) Jeg synes personlig produktene til rdken er veldig bra.
Eowyn Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2003 Ja, klippes må det. Er jammen nok å ta av da Sparer som besatt på dette håret altså, skjønner ikke at jeg gidder, for det tar jo så lang tid. Alle andre ser at det blir lengre,men ikke jeg! Uansett, okei, butikkshampo styrer jeg glatt unna da. Har brukt hårkuren til "Hårologi of sweeden", den heter nuclein-inpackning, og den funket veldig godt. Så da tenkte jeg kanskje at shampoen også funker like bra. Noen som har prøvd den kanskje? Blir glad for alle tips uansett! 8)
Gjest Étoile Skrevet 17. februar 2003 #6 Skrevet 17. februar 2003 Selv om du sparer bør du uansett klippe tuppene hver 3. måned. Jeg bruker en frisørshampo fra Loréal som heter Intense Repair og prisen passer fin fint for fattige studenter, 169 kr for 500ml - varer kjempelenge og jeg synes den er god. Du bør også investere i en god hårkur og balsam. Hvis håret er slitt bør du kure det ca annenhver gang du vasker det (det sa frisøren min iallefall) og ABSOLUTT ikke bruke hjemmebleking! Snakk om gift for håret...
Eowyn Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2003 Takk for tips!! Holder meg unna hjemmebleking jeg, er ikke noe fan av å farge håret uansett, så den er grei Hvilken frisørsalong kjøpte du shampoen på Ètoile?
Gjest Étoile Skrevet 17. februar 2003 #8 Skrevet 17. februar 2003 De selger den i mange frisørsalonger, tror Nikita har den og det finnes jo overalt, og har sett den på Magic på Oslo City. Kèrastase ciment anti-usure balsam er forresten også knallgod. Det er uansett lurt å spørre frisøren i salongen du handler, de kan ta en ordentlig titt på håret ditt og se hva som passer for deg.
Heidi Skrevet 17. februar 2003 #9 Skrevet 17. februar 2003 Skusla skrev at butikkshampoene ikke fungerer. Nei mot slitt hår er det faktisk bare saksa som hjelper! Men det du skriver om innholdet i shampo og balsam er nok ikke helt korrekt. Tenk litt etter, hvilke firma er det soom produserer shampo for henholdsvis butikk og frisør? Det er ofte de samme firma. Jeg har ingen tro på at firma som Wella som lager System Proffesional til frisør og mange andre til butikk, lager noen produkter som ikke fungerer for å selge i butikk, og noen som fungerer for å selge i frisørsalong. Da ville det ødelagt det mest verdifulle de har- nemlig merkenavnet. Det samme gjelder for L'Oreal og andre. Rent teknisk så er det ikke et fnugg av lut igjen i verken shampo eller såpe når de er ferdiglaget. Hadde det bare vært så vel at balsam stort sett inneholder eddik så hadde det vært veldig bra! Eplecider eddik blandet med vanner faktisk noe av det beste og mildeste du kan bruke til håret for å få det blankt og unngå floker. Bare prøv! Hilsen Heidi
starie Skrevet 17. februar 2003 #10 Skrevet 17. februar 2003 Jeg tviler ikke på at det er all mulig dritt i shampoer og såper. Lano som så mange sverger til, har faktisk samme pH som Ajax o.l. Tenk på det neste gang dere vasker stumpen til den lille!
Eowyn Skrevet 18. februar 2003 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2003 Er det sant?? Jeg er jammen glad egentlig, for at jeg ikke vet alt div. produkter inneholder...Selv om det kanskje hadde vært bra å vite da, men men
Heidi Skrevet 18. februar 2003 #12 Skrevet 18. februar 2003 Det står innholdsdeklarasjon på alt.... Og alt du leser på diverse forum er absolutt ikke sant. Mange myter som er ute og går når det gjelder innhold i diverse produkter. Heidi
starie Skrevet 19. februar 2003 #13 Skrevet 19. februar 2003 Ja Eowyn, det er faktisk sant! Dette kan man enkelt måle selv med strips som måler pH-verdien. Skremmende, ikke sant? Heidi: Det står innholdsdeklarasjon på alt ja, men vet du hva alt som står der er for noe?
Heidi Skrevet 19. februar 2003 #14 Skrevet 19. februar 2003 Ja Eowyn, det er faktisk sant! Dette kan man enkelt måle selv med strips som måler pH-verdien. Skremmende, ikke sant? Heidi: Det står innholdsdeklarasjon på alt ja, men vet du hva alt som står der er for noe? Når det gjelder å måle pH så er faktisk dette noe som best foretas i et laboratorium. Når det gjelder fast såpe må man vite nøyaktig mengde av restfuktighet i såpen og så løse opp i en bestemt mengde destillert vann (dette har nøytral pH på 7) for å kunne ha sammenligning. den som sier at Lano har samme pH som Ajax kan både ha rett og feil. det er avhengig av styrken på oppsløsningen man måler. Jeg greier å finne ut av det meste av innholdsdeklarasjonene på shampo og kosmetikk fordi jeg lager en del såpe og kosmetikk sjøl. Jeg har altså overhodet INGEN interesse av å forsvare de store selskapene men jeg vil ikke gjøre det samme som en del frisører gjør (gjelder ikke alle). Snakke dritt om de som kan være konkurrenter. Fakta er den beste markedsføring. Merkingen på kosmetikk er regulert, og skal være gjenkjennbar i de fleste land. Derfor har ingrediensene såkalte INCI navn (The International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) Står det for eksempel Cera Flava eller Cera Alba på en pakning så er ikke dette et mystisk kjemisk produkt, men ganske enkelt bivoks. Cocus nucifera er kokosolje, og Prunus Amygdalus Dulcis kan jo høres skikkelig skummelt ut, men det er bare mandelolje. Du kan søke på INCI navn her: http://pharmacos.eudra.org/F3/home.html Det kan være litt vanskelig å finne fram der Hilsen Heidi
Eowyn Skrevet 19. februar 2003 Forfatter #15 Skrevet 19. februar 2003 Heidi: Det står innholdsdeklarasjon på alt ja, men vet du hva alt som står der er for noe? Jeg vet ihvetfall ikke hva alt betyr, og de som ikke holder på med det som Heidi gjør vet det sikkert ikkke de heller. Det er jo bare en drøss fremmedord.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2003 #16 Skrevet 19. februar 2003 Det er veldig dumt at det er påbudt å merke med INCI navn, og ikke med helt vanlige navn som folk kan forstå. Hadde ikke jeg holdt på med det jeg gjør ville også jeg trodd at alt inholdet er kjemikalier. Noe av det er jo det også, men det er vanskelig å sjekke i og med påbudet om den internasjonale merkingen.
starie Skrevet 19. februar 2003 #17 Skrevet 19. februar 2003 Nettopp Eowyn.. Og selv om et stoff er godkjent behøver det ikke bety at det er bra for noe eller helt uskadelig.
Heidi Skrevet 19. februar 2003 #18 Skrevet 19. februar 2003 Det er veldig dumt at det er påbudt å merke med INCI navn, og ikke med helt vanlige navn som folk kan forstå. Hadde ikke jeg holdt på med det jeg gjør ville også jeg trodd at alt inholdet er kjemikalier. Noe av det er jo det også, men det er vanskelig å sjekke i og med påbudet om den internasjonale merkingen. Jeg glemte å logge inn.... Heidi
Eowyn Skrevet 19. februar 2003 Forfatter #19 Skrevet 19. februar 2003 Nei, jeg tror jammen det godkjennes mye rart nå for tiden... Er ikke akkurat den typen som sjekker innholdsdeklarasjonen på shampoer og slikt da, men det er nok unødvendig uansett siden jeg ikke forstår alt som står der likevel.
starie Skrevet 19. februar 2003 #20 Skrevet 19. februar 2003 Etter at jeg fikk mer kunnskap om stoffer i hår- og hudpleieprodukter leser jeg ALLTID bakpå flaskene. Jeg ser ikke ut som noen hudpleier (mer som en traktorselger ) og mange parfymeri- og frisørdamer blir overrasket når jeg forteller dem at et stoff ikke er bra og hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå