Pip Skrevet 16. februar 2003 #1 Skrevet 16. februar 2003 Heihei! Skal gifte meg til sommeren, og lurer litt på menyen... Har fått menyforslag fra hotellet, og har landet på Reinsdyrstek som hovedrett. Som tilbehør står det listet opp: viltsaus, rosenkål, minimais, gulrøtter, poteter, tyttebær og waldorffsalat. Syns dette høres veeeldig godt ut! Men har fått tips om at waldorffsalat ikke er vanlig tilbehør til vilt?? Noen som har noen tanker om dette? PS: Fremdeles takknemlig om noen kan fortelle meg om tamarillokrem er godt... :D
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. februar 2003 #2 Skrevet 17. februar 2003 Min familie bruker i alle fall waldorf til kalkun, kjempegodt!
Lula Skrevet 18. februar 2003 #3 Skrevet 18. februar 2003 Waldorfsalat er ikke akkurat "standard" til vilt. Det er vanligst til kalkun, kylling og også kald svinestek. På den menyen dere har fått fra hotellet synes jeg det blir alt for mye med Waldorf i tillegg til det andre tilbehøret (og jeg synes heller ikke at det passer). Rosenkål, minimais, gulrøtter og tyttebær må da være evig nok (i tillegg til poteter og saus). Skulle jeg personlig endret på noe, ville jeg helt klart tatt ristet sopp i stedet for minimais.
Gjest Eks-danske Skrevet 18. februar 2003 #4 Skrevet 18. februar 2003 I Danmark er det vanlig med waldorfsalat til vilt. Jeg syns det er kjempegodt. Det er vel bare kult at ikke dette blir en helt vanlig, norsk søndagsmiddag?
fruenge Skrevet 18. februar 2003 #5 Skrevet 18. februar 2003 Det er da vel ikke hvorvidt det er waldorf til viltet som avgjør om det blir en norsk søndagsmiddag eller ei. Og så må jeg jeg jo utfordre dansken med å spørre om de har greie på vilt. Ik¨ke for å fornærme altså, bare lurer. Jeg ville ha gjort det samme som Lula foreslår, og tar jeg ikke helt feil så har hun jobbet som kokk.
Pip Skrevet 18. februar 2003 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2003 Jeg liker ikke waldorff jeg, så det er ikke noe problem for meg... Men min kjære liker dte godt, så han kan jo få avgjøre saken... :D Uansett så blir den jo servert i en egen skål som bare står på bordet, så kan man velge selv... Minimais liker jeg kjempegodt, sopp liker jeg ikke, så akkurat det blir nok værende sånn... :D Takk for gode råd!!! PS: Jeg har fått waldorff til surstek i bryllup - det er jo hverken aklkun eller kaldt svinestek... :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå