Gå til innhold

Bor du i by eller på landet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en by ;)

Har bodd på landet også og det har absolutt sine fordeler det også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid bodd i by, men det har vært av varierende størrelse da. Alt fra min nordnorske hjemby med 20 000 innbyggere, til en liten engelsk by med ca 90 000 og nå bor jeg i Oslo hvor jeg trives godt. Tror ikke jeg kunne bodd helt på landet, jeg har det best med en by innen rimelig rekkevidde i allefall.

Skrevet

Jeg bor i by, og har alltid gjort det. Riktig nok er det små byer jeg har bodd i. :)

Skrevet

På landet de første 16 årene. Deretter i en middels stor by. Skal snart flytte til en litt større by i Sør Norge. Har veldig lyst til å prøve utlandet. Utrolig fint å vokse opp på landet da :tommelsmil:

Skrevet

i småbyer eller like utenfor, bor nå et kvarter fra en liten by. har bodd midt i sentrum, det fristet ikke til gjentagelse, liker å gå på min egen tomt, har 17 mål til rådighet nå, og liker det. :)

Skrevet

Bor på landet, men nært en større by. Har bodd i storby utenlands og innenlands, på landet langt fra by og i småby. Alle steder har sine fordeler, men jeg trives best med en by innen rimelig rekkevidde (dvs greit og rimelig med dagsturer dit), samtidig som jeg liker å bo på landet med stor tomt og sånn.

Skrevet

er fra Oslo men har de siste 8 årene bodd i en mindre by. dvs nå bor vi litt utenfor den byen. Lit på landet, altså, men ikke så veldig!

Skrevet

Har bodd på landet, men bor nå i by. Trives best i by så lenge den ikke er for stor (og stygg), føler jeg kan være litt mer anonym her, i tillegg til at det er flere kulturelle tilbud.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg bor på landet. Orker ikke tanken på å bo i by en gang, selv om jeg ser fordelene.

Enebolig på landet er bare helt utrolig deilig!

Skrevet

Har alltid bodd i by, og ville ikke holdt ut å bo på landet (stikkord: kulturelt og sosialt mangfold, kulturtilbud, utvalg av matvarer...)

Skrevet

Jeg er oppvokst i en liten by - ca 13 000 innbyggere - men har nå bosatt meg på landet, bare 20 minutters kjøring utenfor den byen. Jeg stortrives.

Gjest -eline-
Skrevet

Bodde på landet de første 17 årene av mitt liv, deretter flytta jeg til Bartebyen, så til en liten by i UK (30.000 innbyggere) og nå bor jeg i en by i utkanten av Oslo. Liker å bo sentralt nok til å kunne gå til kino, kafe etc, men er litt godt å slippe å bo midt i Oslo. Har foreløpig ingen store planer om å flytte på landet igjen, men man vet jo aldri... ;)

Skrevet

Akkurat nå bor jeg litt utenfor et større senter, en småby,som igjen ligger ca 20 min togtur fra hovedstaden. Helt perfekt etter min smak.

Har prøvd både landsbygda og storbyen, ikke noe for meg. Må ha det meste i passe doser. Og er vel altfor glad i stillhet til å bo midt i en by. Orker heller ikke et lite og gjennomsiktig bygdesamfunn.

Skrevet

Jeg bor sentralt i en liten by. Trives veldig godt med det.

Er fra Oslo så er jo vant til by, vi prøvde i 3 år å bo på landet, litt utenfor den byen vi bor i nå, det fungerte ikke for meg overhodet.

Jeg er helt avhengig av og ha mennesker rundt meg og kunne gå til alt jeg trenger.

Skrevet

Flytter snart til landet ;) Kun 15min med bil til byen da, så det kommer nok til å gå bra! Har bodd hele mitt liv i "byn"

Skrevet

Bor på landet - men med nærhet til en større by.

Stortrives, og kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted med familien...

Skrevet

Jeg bor midt i byen.. Har også bodd på "landet" dvs. 20 min kjøretid fra byen og elendig busstilbud.

Skrevet

jeg bor veldig midt i byen. Går ikke an å kjøre bil til huset pga gågatene og kollektivfeltene. Hadde jeg hatt bil måtte jeg parkert den laaangt vekke eller noe.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...