Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har spesielt problemer med kviser på begge sider av haken...dette har bare blitt verre, og det dukker også opp andre steder. Jeg er nå over 30 år, så dette er ikke de typiske tenåringsproblemene. Jeg har sett meg enormt lei på det, og ingenting av det jeg har forsøkt har fungert. Finnes det tabletter som jeg kan få av legen?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Legemidlene som blir tilbudt er stort sett ulike kremer til å smøre på, antibiotika, Diane, og i skjeldne tilfeller roccutane. Alle har bivirkninger, og spesielt Diane er normalt en midlertidig løsning. Kremene er normalt mindre problematiske, og er det jeg hadde valgt først (etter akupunktur, grundig kostgjennomgang, hudpleier osv) før piller.
Gjest annengjest Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Diane midlertidig? Jeg har gått på det i 12 år, og kan ikke tenke meg et liv uten! Har prøvd å slutte med det i perioder, for å se om huden har "vokst av seg" problemet, men det pipler fram kviser i ansiktet, bryst, rygg og nedover armene. :hjerte:Diane = forever her i gården!! Har også gått på antibiotika-kur i lengre periode (før Diane), det funket også, men det føltes ikke så bra å spise fire tjukke antibiotika-ampuller hver dag i over ett år. Har spurt absolutt alle leger jeg har vært på kontroller hos opp igjennom årene, om det er farlig å gå på Diane så lenge, men de sier at det ikke er tilfelle, og at det ikke er noen grunn til at jeg ikke skal fortsette med det. (dette har jeg nå fra 5-6 leger). Det bekymrer meg litt at venninnene mine mener det er svært farlig å bruke p-piller overhodet (kreftfremkallende) i så mange år, men jeg får da stole på legene....
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Diane brukes som p-piller, så vet ikke om det er aktuelt for deg? Er du virkelig plaget finnes det sterkere saker. Kjenner en som akkurat har vært hos legen og fått antibiotika og salve. I antibiotikapakken er det 96 tabletter, og det skal tas 1-2 tabletter 2 ganger om dagen. Når tablettene er brukt opp, skal salven brukes
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Diane midlertidig? Jeg har gått på det i 12 år, og kan ikke tenke meg et liv uten! Har prøvd å slutte med det i perioder, for å se om huden har "vokst av seg" problemet, men det pipler fram kviser i ansiktet, bryst, rygg og nedover armene. :hjerte:Diane = forever her i gården!! Har også gått på antibiotika-kur i lengre periode (før Diane), det funket også, men det føltes ikke så bra å spise fire tjukke antibiotika-ampuller hver dag i over ett år. Har spurt absolutt alle leger jeg har vært på kontroller hos opp igjennom årene, om det er farlig å gå på Diane så lenge, men de sier at det ikke er tilfelle, og at det ikke er noen grunn til at jeg ikke skal fortsette med det. (dette har jeg nå fra 5-6 leger). Det bekymrer meg litt at venninnene mine mener det er svært farlig å bruke p-piller overhodet (kreftfremkallende) i så mange år, men jeg får da stole på legene.... ← Gikk ut fra at de fleste før eller senere får bivirkninger, eller ønsker barn, men klart det finnes noen få som kan gå på det i lang tid uten problemer. Det er vanlig med en midlertidig forverring etter slutt på Diane. I tillegg kommer det at Diane er ypperlig til å kamuflere PCO/PCOS, så da kommer problemet igjen når pillene forsvinner. Men som kamuflasjemiddel kan de være ypperlige, selv om bivirkningene er nærmest garantert infertilitet (De blir også brukt som p-piller), og en viss fare for blodpropp, migrene, vektendring, depresjon og en rekke andre bivirkninger. Økning av kreftfaren er derimot ikke spesielt stor. Godt du har funnet noe som fungerer for din del, og forhåpentligvis varer det
Sukkersøta Skrevet 27. januar 2007 #6 Skrevet 27. januar 2007 Her står det en del, synes den siden siden er bra når det gjelder alt som har med hudproblemer å gjøre.
Helen Skrevet 27. januar 2007 #7 Skrevet 27. januar 2007 Jeg er også veldig plaget med kviser, spesielt på haka. Jeg fikk en salve av legen som heter Skinoren som jeg smører på morgen og kveld. Det er nå 3 uker siden jeg begynte med kremen og jeg ser værre ut enn noen gang Det står på den at virkning ikke vises før etter 4 uker så jeg regner med at gunnen til at jeg er så ille nå er at all dritten skal ut før det blir bra. Jeg håper virkelig den virker etterhvert ellers skal jeg få tabletter. Det er ikke mye morro å se ut som en fjortis i ansiktet når man har fylt 30 år + litt til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå