skeeeptisk Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har et veldig plagsomt problem, hver gang etter at jeg har dusjet så får jeg utslett i ansiktet, blir generelt rød i hele ansiktet, og får også mer markerte flekker noen steder. Dette er utrolig irriterende, og i tillegg brenner det i kinnene. Jeg kan ikke lenger dusje på treningssenteret etter trening, og jeg kan heller ikke dusje rett før jeg skal noe sted da det tar ca. 1 time før utslettet går bort igjen.. Jeg har vært både hos almennlege (tok meg ikke særlig seriøst) og hos homeopat med dette problemet. Sistnevnte påsto at jeg var allergisk mot frukt, men å ikke spise frukt hjelper heller ikke! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..Vet også at det ikke har noe med verken sjampo,såpe eller sminke å gjøre da jeg har prøvd meg fram med alt dette.. Er det noen der ute som har noen som helst peiling på hva dette kan være??
Navnløs Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Dusjer du mye? Jeg har hatt utslett på kroppen den siste uka. Rett og slett fordi jeg dusjer for mye så kroppen blir inntørka. Begynt å bruke mild olje etter dusjen, og det hjelper. I tillegg kan dette komme av luften ute. At det blir sjokk å komme fra kaldt til varmt inne, deretter i enda varmere i dusjen.
Gjest Leya Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Det kan være mye klor i vannet der du bor? Kanskje du ikke tåler klor?
Cata Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Jeg pleier også få en del store røde flekker når jeg dusjer. Disse kommer spesielt i ansiktet, men også noen på overkroppen. Har bare trodd det var pga. varmen. Men mine går vekk noen minutter etter at jeg er kommet ut fra dusjen.
micia78 Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har samme problem, eller hvertfall noe lignende, hvis jeg dusjer i for varmt vann, og hvis jeg bruker andre såper enn Lactacyd. Har også veldig god erfaring med babyolje på hele kroppen etter dusj, før jeg tørker vannet av kroppen. Og vinterkulda gjør det desverre bare enda verre... Så kanskje det kan hjelpe å bruke litt kaldere vann og masse fukt til huden etter dusj. Fukt enten i form av olje eller en ordentlig fet krem. Er huden tør, så vil den fete "hinnen" som olje og fet krem kan gi, trekke seg inn i huden på kort tid. Lykke til. Kan godt forstå det ikke er gøy for deg
Gjest Tigerjente Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Bruk en krem som gir fukt og fett, ikke bare fett.. Har du fet hudtype til vanlig, eller fete områder bruker du en krem som bare gir fukt. Og, uten parfyme. jeg blir veldig rød og tørr når jeg har dusja, spesielt på denne årstiden.. Jeg har ikke funnet en krem jeg liker godt enda, uten parabener, så jeg bruker rett og slett prinsens babyline krem. Den syns jeg er veldig god.
skeeeptisk Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2007 Jeg dusjer absolutt ikke mye, så det kan ikke være det. At det er pga. klor er heller ikke sansynlig siden jeg begynte å få disse utslettene for flere år siden og har etter dette flyttet til en annen by. Men kanskje jeg rett og slett dusjer i for varmt vann ja.. Jeg skal iallefall prøve å ha litt kaldere vann neste gang, jeg er villig til å prøve nesten hva som helst Skal også hamstre inn babyolje og en ny krem for å se om det kan ha noen effekt!!
Gjest Elfrida Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 (endret) Jeg får røde flekker i ansiktet etter dusjen om morgenen -men bare om vinteren. Jeg dusjer ikke i særlig varmt vann, og skrur ned litt på varmen når jeg skal vaske ansiktet. Jeg syns det hjelper å skylle ansiktet i iskaldt vann under springen etterpå, før jeg tar på fuktighetskrem. Tillegg: også syns jeg merkelig nok det hjelper å ta badstu innimellom... Endret 27. januar 2007 av Elfrida
Gjest beekeeper Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 (endret) Jeg har hatt det sånn i mange år, har brukt masse fuktighetskrem men svir like mye etter hver dusj! Det jeg fant ut var at å ta solarium hjalp mye, det var ikke like ille på sommeren som på vinteren. For to år siden var jeg til hudpleier, og fikk med meg EKTE fet fuktighetskrem. Denne smurte jeg på hver dag, og det var som salve i fjeset! Etter litt over et halvt år hadde jeg "reparert" fjeset mitt, og bruker bare vanlig fuktighetskrem nå. Jeg vil anbefale deg å gå til hudpleier, skaffe deg ekte fuktighetskrem istedet for å kjøpe på h&m. Det koster ekstra, men det er verdt det! Endret 27. januar 2007 av beekeeper
Mary_H Skrevet 27. januar 2007 #10 Skrevet 27. januar 2007 Jeg blir knallrød i huden av å dusje, men det er pga det varme vannet da. Blir du sånn om du dusjer i kaldere vann?
monja Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Jeg får og røde flekker i huden i ansiktet etter dusj (det gjør og sønnen min), men jeg smører med A - creme som jeg kjøper på apoteket, og etter at jeg begynte med det har det ikke vært så ille.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 27. januar 2007 #12 Skrevet 27. januar 2007 Jeg får røde prikker/blemmelignende ting over hele kroppen min som klør. Å jeg har funnet ut at det jeg har er nesten samme som elveblest bare at jeg får det av vann når jeg dusjer/bader... Så jeg kaller det vannblest.. Jeg må bare leve med det. Er ingenting jeg kan gjøre med det..
Gjest Snowy Skrevet 28. februar 2007 #13 Skrevet 28. februar 2007 Jeg hadde også dette problemet før, men etter at jeg begynte å bruke natursåper i dusjen, er det så og si borte. Ved reglemessig bruk vil natursåpene også redusere eller hos noen helt fjerne, nødvendigheten av å smøre seg inn med bodylotion etter dusj eller bad. Men pass på at det er ekte natursåper, ikke de såpene som lages fra en ferdig såpebase og som florerer i gavebutikker og hos rørleggerbutikkene og i Saape-butikkene m.a. Jeg ville heller ikke smurt meg inn med babyolje, men heller jojoba, mandel eller aprikoskjerneolje. Mange babyoljer er mineraloljer i motsetning til de nevnte som er vegetabilske.
Gjest DyneTryne Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 Jeg får alltid dette på vinteren for huden min tåler ikkeno. Verre med en kompis av meg, han får som pinky over her, blemmer over hele kroppen som går vekk etter et kvarter. Allergisk mot vann hadde visst legen sagt. Den er kjip ;(
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2007 #15 Skrevet 28. februar 2007 A-krem fra apoteket funker best :-)
Gjest Camma Skrevet 1. mars 2007 #16 Skrevet 1. mars 2007 Siden du sier det forsvinner en stund etter du har dusjet så er det vel neppe allergisk utslett. Selv hadde jeg det rundt juletider; har aldri hatt noe slikt før, og plutselig var jeg helt prikkete og rød og varm i huden i ansiktet og på halsen etter jeg hadde dusjet. Gikk til legen og fikk bare beskjed om å ta allergipiller. Utslettet var borte etter halvannen uke ca. Du kan jo forsøke å kjøpe allergipiller reseptfritt om intet annet hjelper? Ta gjerne to om dagen også til å begynne med!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2007 #17 Skrevet 1. mars 2007 Høres rett og slett ut som varmeutslett Ikke noe farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå