Gå til innhold

Baileys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan en åpnet Baileys flaske stå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på flaska ja. Den holder seg bedre hvis den står i kjøleskapet.

På vorspiel har jeg sett folk oppdage at baileysen de har drukket i hele kveld har klumper i bunnen av flaska. Utrolig ekkelt, men nokså morsomt for oss andre :ler:

Skrevet

Det er jo fløte i den, så er flaska åpnet bør den behandles som ferskvare.

Her varer den aldri mer enn i et par dager..

:sjarmor:

Skrevet
Det er jo fløte i den, så er flaska åpnet bør den behandles som ferskvare.

Her varer den aldri mer enn i et par dager..

:sjarmor:

Å hvor lenge kan en ferskvare som du kaller det stå i kjøleskapet når den er åpnet?

Jeg drikker ikke opp en liter Baileys så veldig fort....:)

Skrevet

jeg har drukket bailys som hadde nesten stått et år.. var ikke no galt med den!

• Liker 1
Skrevet

Oi!

Mener den ikke holder mer enn en uke toppen to etter åpning, og da i kjøleskap.

Så feil kan man ta..

Skrevet
Oi!

Mener den ikke holder mer enn en uke toppen to etter åpning, og da i kjøleskap.

Så feil kan man ta..

Den varer lenger enn det ja.. Men ett år...da ville jeg sjekket om det lå noe i bunnen.

Skrevet

lå heller ingenting i bunnen. var nesten et år, ca 9 10 mnd

Skrevet

Har også hatt baileysen åpnet i mange måneder. Ingen problem så lenge den står kaldt.

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde min stående i kjørleskapet og da..

• Liker 1
Skrevet

Det står på flaska at den holder til datoen som står på flaska om den oppbevares et sted mellom 0 og 25 grader. Har aldri vært noe problem på mine Baileysflasker iallefall.

Skrevet

Åpnet Baileys varer lenge, har drukket av flasker som har vært åpne et år eller så jeg også. Fløten er nok ultrapasteurisert eller hva det heter, og kan da holde utrolig lenge.

Skrevet

på min flaske står det:

Store between 0-25 C and ideally consume before the date below.

datoen below sier 05 2008, den ble kjøpt i 2006 og åpnet i 2007, så den bør da drikkes innen ett år-halvannet.

jeg oppbevarer alltid baileys i kjøleskapet.

• Liker 1
Skrevet

Her og står flaskene utrolig lenge, og det er aldri vært noe galt med dem.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar:) Da kan jeg åpne flasken min med god samvittighet om at den holder lenge:)

Skrevet

Samme erfaring. Ikke stod flasken spesielt kaldt heller.

• Liker 1
Skrevet

Når du drikker det bart, og ser i bunnen av glasset når du drikker så finner du nok alltid "klumper". Ikke farlig i det hele tatt. Svært få basselusker som liker å leve i sprit.

• Liker 2
Skrevet
Når du drikker det bart, og ser i bunnen av glasset når du drikker så finner du nok alltid "klumper". Ikke farlig i det hele tatt. Svært få basselusker som liker å leve i sprit.

Man behøver ikke å være redd for bakterier selv om man ikke vil drikke melkeklumper. Eller sur melk som det gjerne tyder på..

Jeg har aldri sett klumper i Baileys, men så har jeg aldri drukket 1+ år gamle heller.

• Liker 1
Skrevet
Man behøver ikke å være redd for bakterier selv om man ikke vil drikke melkeklumper. Eller sur melk som det gjerne tyder på..

Jeg har aldri sett klumper i Baileys, men så har jeg aldri drukket 1+ år gamle heller.

Tenker ikke på at det er klumper siden den er blitt sur.. konsistensen på likøren bare er sånn. Har ikke drukket så mye selv, og bare som kald, og det er nok kulden som gjør at det ser ut som klumper. Egentlig er det vel bare is siden de forsvinner når baileysen blir romtemp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...