Gjest gjesta Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Er det noen her som bruker ritalin som kan fortelle noe om når de startet? Bivirkninger? Hvor lang tid tok det før de virket? Osv?
Gjest Bellatrix Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Mannen min bruker Ritalin og fikk virkning med en gang, dvs etter 20 minutter. Av og til føler han at håret reiser seg på hodet hans, ellers har han ikke bivirkninger som han vet om.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Nei, det tok vel over en måned før han var oppe i full dosering. Som forøvrig varierer litt fra dag til dag.
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Hvorfor varierer det dag til dag? Maser jeg nå
Gjest Gjest 1 Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Jeg trodde det var mest hyperaktive barn som fikk ritalin...og at det blir brukt av menn i barer verden over som dop i drinken til kvinner de vil ha med seg hjem.
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Ja og slike som meg som er uoppdaget fra barndommen av. Vi finnes vi og. Men er vanskeligere å få diagnosen og medisinen.
brumma* Skrevet 28. januar 2007 #8 Skrevet 28. januar 2007 Jeg trodde det var mest hyperaktive barn som fikk ritalin...og at det blir brukt av menn i barer verden over som dop i drinken til kvinner de vil ha med seg hjem. ← Mange voksne som går på Ritalin. Men Ritalin i drinken? Du tenker ikke kanskje på Rohypnol nå?
amles Skrevet 28. januar 2007 #9 Skrevet 28. januar 2007 Min mann ble trøtt på lav dose, sov helt rundt... Trappet raskt opp til høyere dose. Nå føler han bare at blir rolig i kroppen når han tar de.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. januar 2007 #11 Skrevet 29. januar 2007 Hvorfor varierer det dag til dag? Maser jeg nå ← Fordi noen dager er livet hans mer kaotisk enn andre. Hvis det skjer mye så trenger han mer Ritalin enn om det er en rolig dag.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. januar 2007 #12 Skrevet 29. januar 2007 Jeg trodde det var mest hyperaktive barn som fikk ritalin...og at det blir brukt av menn i barer verden over som dop i drinken til kvinner de vil ha med seg hjem. ← Hvis noen prøver å dope ned kvinner for å ta dem med hjem med Ritalin vil de bli svært overrasket. Ritalin gis til barn og voksne med adhd/add.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2007 #13 Skrevet 30. januar 2007 Hei. Jeg startet på Ritalin for en uke siden. Er på opptrapping nå, og det er helt fantastisk! Og du, man trenger ikke være "jævelunge" for å få diagnosen. Jeg er snill pike på 35 med 7 års universitetsutdannelse!...
Gjest Gjest_Nøtten_* Skrevet 31. januar 2007 #14 Skrevet 31. januar 2007 Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilken diagnose du har gjest... for jeg er også 35 med høyskoleutdanning, rolig og stille men med et kaotisk indre som ødelegger mye av livskvaliteten. Umulig å ta seg sammen, har lurt lenge på å gå til lege for å be om hjelp, det som står om ADD hos kvinner passer så veldig på meg... Kan du ikke fortelle litt om hvorfor du går på ritalin?
*Alva* Skrevet 31. januar 2007 #15 Skrevet 31. januar 2007 Nøtten, har du noen linker/kilder til hva som står om ADHD hos kvinner? Veldig interessert i å lære mer om dette.
Nøtten Skrevet 1. februar 2007 #16 Skrevet 1. februar 2007 Ja, har samlet noe opp på maskinen hjemme men er på ferie denne uka. Jeg fant mye interessant stoff ved å google på "Jenter ADHD" og "Women with ADD".
Gjest Gjest 1 Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 Mange voksne som går på Ritalin. Men Ritalin i drinken? Du tenker ikke kanskje på Rohypnol nå? ← Ja, jeg mente Rohypnol...beklager den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå