Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har strikket en del skjerf, noen luer og et par ullsokker, men har fryktelig lyst til å strikke en genserkjole. Noen som har en god oppskrift som er enkel å følge for en som ikke er vant til å strikke etter oppskrift?
tuji Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har ikke en enkel oppskrift, men en veldig fin...På engelsk, hvis du kan å strikke på utenlandsk.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Alt tas imot med stor takk :-D Engelsk skal ikke være noe problem
tuji Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Her er den. Tror ikke den er så utrolig vanskelig, men den tar litt tid å lage. Skal se etter mer...
tuji Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 (endret) Denne likte jeg, og den er på norsk. Edit: fikset link. Endret 26. januar 2007 av tuji
Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Jeg får ikke opp noe når jeg trykker på linken..
Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Sånn ja! Den var pen, men tror jeg ville droppet de armene.. Er det evt. mulig å strikke den uten mønsteret på brystet/magen, tror du?
Gjest Gjest 1 Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Her er den. Tror ikke den er så utrolig vanskelig, men den tar litt tid å lage. Skal se etter mer... ← Den så pen og feminin ut, kan man strikke en slik basert på en (1) rundpinne? Jeg er ikke veldig erfaren i strikking, det går mest i et skjerf fra grunnskolen o.l. Kjolen kunne være fin i flere farger, med høyhelte sko og ullstrømper til når det er vinter? En schlager.
JallaJalla Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Sukk.. den som kunne strikke Begge genserkjolene var nydelige! Har forsøkt flere ganger å strikke med det ender med at jeg tilslutt sitter igjen med 3 x så mange masker som da jeg startet. Har fått hjelp til å legge opp masker på rundpinne men jeg klarer å herpe det også
brumma* Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 De var flotte! Likte spesielt godt den første kjolen. Spørs om jeg ikke må ta med meg garn og oppskrift hjem til mamma en helg. Må nok ha litt guidet hjelp for å få til noe sånt ja...
Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. januar 2007 #13 Skrevet 26. januar 2007 Merker at det er en stund siden sist jeg strikket Må få kjøpt meg rundpinne i morgen eller på mandag. Trener bare litt med vanlige (2,5) pinner inntil da
tuji Skrevet 26. januar 2007 #14 Skrevet 26. januar 2007 Den første genseren tror jeg fort kan bli litt slapp, så det er viktig å være nøye med strikkefastheten. Et annet tips er å finne en vanlig genseroppskrift, og lage den ekstra lang.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 26. januar 2007 #15 Skrevet 26. januar 2007 Ja, det har jeg tenkt på Skulle vel helst hatt farmor i nærheten nå, men etter litt prøving og feiling skal jeg nok få til noe. Takk for all hjelp, tuji! Og hvis du (og alle andre) kommer over flere genserkjole-oppskrifter, så si gjerne ifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå