Gå til innhold

Strikke genserkjole

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg har strikket en del skjerf, noen luer og et par ullsokker, men har fryktelig lyst til å strikke en genserkjole. Noen som har en god oppskrift som er enkel å følge for en som ikke er vant til å strikke etter oppskrift? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke en enkel oppskrift, men en veldig fin...På engelsk, hvis du kan å strikke på utenlandsk.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Alt tas imot med stor takk :-D

Engelsk skal ikke være noe problem :)

Skrevet
Her er den. Tror ikke den er så utrolig vanskelig, men den tar litt tid å lage. Skal se etter mer...
Skrevet (endret)

Denne likte jeg, og den er på norsk.

Edit: fikset link.

Endret av tuji
Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg får ikke opp noe når jeg trykker på linken..

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Sånn ja! :)

Den var pen, men tror jeg ville droppet de armene.. Er det evt. mulig å strikke den uten mønsteret på brystet/magen, tror du?

Gjest Gjest 1
Skrevet
Her er den. Tror ikke den er så utrolig vanskelig, men den tar litt tid å lage. Skal se etter mer...

Den så pen og feminin ut, kan man strikke en slik basert på en (1) rundpinne?

Jeg er ikke veldig erfaren i strikking, det går mest i et skjerf fra grunnskolen o.l.

Kjolen kunne være fin i flere farger, med høyhelte sko og ullstrømper til når det er vinter? En schlager.

Skrevet

Sukk.. den som kunne strikke :sjenert:

Begge genserkjolene var nydelige!

Har forsøkt flere ganger å strikke med det ender med at jeg tilslutt sitter igjen med 3 x så mange masker som da jeg startet.

Har fått hjelp til å legge opp masker på rundpinne men jeg klarer å herpe det også :tristbla:

Skrevet

De var flotte! Likte spesielt godt den første kjolen. :hjerter: Spørs om jeg ikke må ta med meg garn og oppskrift hjem til mamma en helg. Må nok ha litt guidet hjelp for å få til noe sånt ja...

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Merker at det er en stund siden sist jeg strikket :ler:

Må få kjøpt meg rundpinne i morgen eller på mandag. Trener bare litt med vanlige (2,5) pinner inntil da :rodme:

Skrevet

Den første genseren tror jeg fort kan bli litt slapp, så det er viktig å være nøye med strikkefastheten.

Et annet tips er å finne en vanlig genseroppskrift, og lage den ekstra lang.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Ja, det har jeg tenkt på :) Skulle vel helst hatt farmor i nærheten nå, men etter litt prøving og feiling skal jeg nok få til noe.

Takk for all hjelp, tuji! Og hvis du (og alle andre) kommer over flere genserkjole-oppskrifter, så si gjerne ifra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...