Gjest mata Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg kan ikke gå så langt noen ganger før jeg får smerter i den ene tåa ved siden av lilletåa. Jeg kan gå men det gjør vondt og jeg halter pga. smertene. Jeg ble tråkket på av en hest, men han gjorde det ikke med vilje (han var redd, er en nervøs hest som har hatt en tidligere dårlig eier, og steppet litt fram og tilbake og da trådde han på ene foten min. Det går heldigvis bra med han nå, han er begynt å stole på folk igjen). Jeg har ikke vært hos legen, men dette har vart en stund nå og jeg føler at hvis det er et brudd, så går bruddet opp igjen når jeg går og at det aldri har fått muligheten til å gro. Jeg går med såkalte fornuftige sko, ingen trange eller høyhælte greier, så det er ikke skoene mine som har forårsaket dette. Det er som sagt en stund siden dette med hesten skjedde, men kan en lege gjøre noe hvis jeg fikk et brudd når jeg kommer dit ett år etter hendelsen?
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Hvis den er brukket er det bare å teipe den. Jeg brakk antageligvis en tå en gang, og legen sa at man gjør ikke noe med tær. De tar ikke røntgen eller noe, bare teiper. Er den vond i flere måneder er den brukket, hvis ikke forstuet min var vond i 3 mnd så den var nok brukket ja. Og det var vel samma tåa som deg tror jeg :klø: Surr den inn i litt gassbind og teip den fast med nabotåa (den største) God Bedring Paracet kanskje hjelpe?
Gjest mata Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Gjør de ingenting med tær? (må le litt, men...) Det er ikke egentlig tåa som er smertefull, men benet før tåa på selve fotbladet, men helt inntil den dumme tåa mi...
Gjest Advena Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Meget mulig du har knukket den, men det beste du kan gjøre er å holde den i ro og ikke tråkke for mye på den. Jeg har knukket både storetåa og en annen tå, og det er ingenting legen kan gjøre med det. Det går over av seg selv.
Gjest Vidvandre Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 En venninne av meg ble tråkket på stygt, ble blå og hoven og gjorde kjempevondt, men legen kunne ikke gjøre annet enn å gi resept på stor pakke paracet, også fikk hun låne noen krykker. Er det et helt år siden altså? Er det bare selve beinet som gjør vondt eller kan du ha røket en sene eller noe? Litt O/T men jeg tror jeg må ha veldig rare tær, eller blitt immun mot hesteføtter. Jeg har blitt tråkket på utallige ganger av svære hester, både i panikk og de som liker å legge hele vekta si på foten min. Hadde og en ponni på for i tre år som tråkket på meg hver dag av pur faenskap. Men jeg har aldri fått vondt
Mary_H Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Litt O/T men jeg tror jeg må ha veldig rare tær, eller blitt immun mot hesteføtter. Jeg har blitt tråkket på utallige ganger av svære hester, både i panikk og de som liker å legge hele vekta si på foten min. Hadde og en ponni på for i tre år som tråkket på meg hver dag av pur faenskap. Men jeg har aldri fått vondt ← Hehe, jeg også har hatt min del av "Blitt tråkket på opplevelser", men i grunnen aldri fått vondt. Til og med ikke med broddsko Men til TS. Det kan jo hende den er brukket ja, men en tur til legen skader jo ikke i tilfelle det er noe annet som er gale.
Krista83 Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Tror jeg brakk tåa mi da jeg gikk i en stol en gang, ja jeg er litt vimsete.. Jeg bare teipet den og så gikk jeg i litt fornuftige sko. Gikk sikkert et halvt år før jeg var noenlunde bra, men må jo bare bite det i seg.. Blir bra til slutt vet du:)
Gjest mata Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Vidvandre, du spurte om det var for ett år siden slik jeg sa. Men det er for tyve år siden, og det er ikke selve tåen, men benet på fotbladet som fører til tåa ved siden av lilletåa... Det gjør vondt, men ikke hele tiden. Det virker som om jeg klarer trå "feil" og knekker opp det eventuelle gamle bruddet igjen. Og da gjør det så vondt at jeg halter og glaner stygt på folk jeg møter pga. smertene. Jeg er ikke flau av å halte litt, men det gjør skikkelig vondt og det gjør meg ikke i godt humør... Å teipe/plastre har jeg ingen tro på, som sagt er det 20 år siden, og det dukker opp regelmessig, som om jeg brekker opp et gammelt brudd. Og det er ikke tærne, men på fotbladet tror jeg, jeg er ikke sikker for det gjør så vondt at jeg ikke kan telle til tre engang når det oppstår...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå