Gå til innhold

Understellsbehandling på bil

Spire

Anbefalte innlegg

Fikk råd på EU-kontrollen om å understellsbehandle bilen vår.

Noen som vet hva ca prisen på dette er? Skjønner at dette selvfølgelig varierer, men jeg har ikke peiling på om det ligger på 2000 kr eller 10 000 kr...

Ringte verkstedet "mitt" nettopp, men de hadde stengt for helgen. Og jeg er utålmodig å vil vite det NÅ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Finnes fleire forskjellige typer av antirustbehandling. Tectyl er vel mest kjent og ein normal størrelse personbil ryker vel på rundt kr. 2.500,- 3.000,- synes eg å huske. Mulig enkelte verksteder kjører kampanjepriser eit par hundrelapper lavere ein gang i blant.

Personlig anbefaler eg Rust Check på Mysen i Østfold om det passer gegrafisk for deg. Det er ein anna type behandling som du kan lese om her Rust Check. Priser fra kr. 1.650,- for personbil. Eg hadde ein bil der i høst og planlegger å sette inn den andre i løpet av året. Verkstedet har gode referanser og blir brukt av både bilfirmaer (for nye biler) så vel som privatpersoner og bruktbilhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen (normal personbil) til tectylering i høst, betalte 3200,-

Det kosta egentlig litt mer. Prisene varierer nok endel fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår Tectyl og liknende, og foretrekker understellsbehandling med råolje. Betalte ca. 800,- for det sist gang (i vår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde techtylbehandling på bilen vår rett før jul, og det kostet rundt 3500. Måtte betale litt ekstra fordi bilen også måtte sandblåses. Men det er godt å ha det gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det selv. Koster litt over 100-lappen per liter med understellsmasse på biltema. Bare pass på å steame bilen skikkelig ren under først. er det rust under på bilen må du ikke finne på å ha på noe før du har gjort noe med det. Kan si hva man vil om biltema, men har brukt både dyr tectyl og billig biltema under på flere amerikanere, og det ene er ikke noe bedre enn det andre. Min mening i allefall

Endret av Trailer'trash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig sterkt fraråde noen å gjøre det selv, om man ikke har erfaring med litt mekanikk og metall. Det vil si, få i alle fall sjekket understellet for rust først.

Legger du f.eks. techtyl over rustent gods, så kan jeg nesten garantere at bilen er skrot etter noen år. Det er i alle fall litt greit å ha en garanti, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...