Gå til innhold

Sting etter visdomstannoperasjon fjernet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er mange visdomstanntråder her på forumet, men dette klarte jeg bare ikke å finne svar på ;)

Jeg opererte ut en visdomstann for en og en halv uke siden, og stingene ble fjernet for to dager siden. Har ikke merket noe "komplikasjoner", og tannkirurgen sa at det gror fint.

Jeg følte meg egentlig tryggere i forhold til spising da stingene var der, for da var det veldig liten mulighet for at noe mat eller smuler skulle kunne sette seg fast. Nå er jo stingene tatt ut, og det er bare en slags sprekk igjen der visdomstanna var. Den er helt smal og liten, men jeg er allikevel redd for at noe skal sette seg fast. Er det "farlig" å spise vanlig mat nå? Jeg tygger jo kun på den andre siden, men er allikevel redd for at noe skal komme oppi sprekken der. Jeg skyller med sprøyte med vann etter hvert måltid. Det må sies at jeg nok er uforholdsmessig redd for betennelse :ler:

Kan jeg slå meg løs med et par sjokoladebiter og chilinøtter i kveld? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kommer vel dette svaret litt sent, men du kan helt klart spise vanlig mat nå ja.

Gjest Fruktfat
Skrevet

men vær forsiktig med kjøttdeig! ;)

jeg tok stingene på tirsdag, og åt mat med kjøttdeig torsdag. kjente at en liten bit satt eseg fast under huden i såret, og gikk i speilet for å se. der lå det en "diger" kjøttklump som fylte opp hullet/sprekken etter tanna... :kvalm: skyllet munnen med masse vann, men den satt fast. så jeg henta noe for å pirke den ut med, og da kjente jeg at den løsna av seg selv...

så jeg er fortsatt forsiktig med mat på den siden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...