Gjest blixen Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Ja, jeg må bare spørre: Kan det være pga at en dør har stått åpen at bilen ikke vil starte? Men det kan da ikke tappe batteriet for strøm? Eller? :klø: Hvis ikke er det vel fordi den er gammel, det har vært kaldt, og jeg har ikke brukt den på ei uke. Men den har alltid starta før! Og hvis batteriet var helt tomt, så ville vel ikke kassettspilleren ha virka heller? For det gjorde den.
Leo Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Ja, jeg må bare spørre: Kan det være pga at en dør har stått åpen at bilen ikke vil starte? Men det kan da ikke tappe batteriet for strøm? Eller? :klø: ← Joda! Når døren står åpen, blir kupèlyset aktivert og det tapper batteriet.
Spire Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Og hvis ikke: Sjekk om det er bensin på tanken... Men d regner jeg med du har gjort...
Gjest blixen Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også. Var et øyeblikk redd for at dette var et spørsmål a la Jessica Simpson og "chicken of the sea". Ja, bensin er det nok av. Da blir det å lade batteriene i kveld da! Takk for svar.
Shoegal Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Husk at du bør kjøre en liten stund for å få schwung på batteriet etter at du forhåpentligvis får start på den
Gjest Maxagaze Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Husk at du bør kjøre en liten stund for å få schwung på batteriet etter at du forhåpentligvis får start på den ← Det holder ikke, du må lade det. Det bør lades innimellom uansett hvis man kjører bare korte turer, og batteriet ellers er bra.
Shoegal Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Det holder ikke, du må lade det. Det bør lades innimellom uansett hvis man kjører bare korte turer, og batteriet ellers er bra. ← Etter at mitt batteri var heldødt, fikk jeg en kamerat til å hjelpe meg og få start på bilen, så kjørte jeg rundt en stund og etterpå har jeg ikke hatt problemer med batteriet. Så hos meg holdt det. Men hvordan lader man?
JallaJalla Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Finnes egene batteriladere til bil. Vet ikke om du får tak i det på bensinstasjonen men bilrekvisitabutikker har det iallefall. lykke til
Cappuccino Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Batteriet blir jo ladet når en kjører hvis dynamoen virker som den skal. Ingen grunn til å lade batteriet unødvendig. Men hvis en kjører bare korte turer bør man jo kjøre lengre for å få den ladet. Ikke alle biler får på kupélyset automatisk så det trenger ikke være det. Men batteriet tappes fort om det er kaldt og spesielt hvis bilen får stå lenge. Du merker jo fort om det er batteriet, da vil startmotoren gå saktere og saktere, eller ikke i det hele tatt til slutt. Mitt batteri var dødt en gang tidligere i vinter, fikk starta bilen med startkabler og kjørte til verksted 12 mil unna, når batteriet ble målt der var det fulladet.
Shoegal Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Batteriet blir jo ladet når en kjører hvis dynamoen virker som den skal. Ingen grunn til å lade batteriet unødvendig. Men hvis en kjører bare korte turer bør man jo kjøre lengre for å få den ladet. Sånn har jeg også forstått det. Mitt batteri var dødt en gang tidligere i vinter, fikk starta bilen med startkabler og kjørte til verksted 12 mil unna, når batteriet ble målt der var det fulladet. ← Og samme her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå