Elle Melle Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Kan noen anbefale meg noe vanlig øyensminke som det er mindre sansynlighet for å reagere allergisk på enn andre ting? Jeg er så lei av å kjøpe mascara som jeg bare må kaste... Jeg har hørt at I.D. er bra, stemmer det? Siden jeg alltid har tålt alt av sminke er jeg litt grønn på området når det gjelder hva som er bra når man plutselig begynner å reagere på ting.
Rexina Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 ID skal være bra for det, men har ikke prøvd dette selv, så det kan andre svare på Men noe som kanvære bra er enten Aco sminke fra apoteket eller Body Shop sminke.
Linnn Skrevet 27. januar 2007 #3 Skrevet 27. januar 2007 Jeg har samme problemet, har sensitiv hud og er allergisk mot nikkel og de fleste maskara og annen sminke rundt øynene inneholder dette. Har brukt aco-produkter (maskara og eye-liner) fra apoteket og er fornøyd med de (selv om de ikke er blant de beste, men jeg slipper og bli rød rundt øynene hvertfall) Sist gang jeg kjøpte ny maskara, sa hun i kassen at merket var på vei ut, hun visste ikke om det ville komme en erstatning heller. Så da er vel id eneste alternativ jeg vet om. Det er jo dyrere enn aco da, men det er vel kanskje verdt det, jeg har ikke prøvd det (enda hvertfall), men har hørt mye skryt fra personer som har det, spesielt foundationen.
lillesky Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Jeg har også sensitiv hud. Kjedelig å ikke kunne bruke alt! Jeg bruker nå mascara fra apoteket, og selv om den har mindre tungmetaller, så er den fortsatt ikke mild nok. Mulig jeg kommer til å prøve ID, hadde vært veldig kjekt å finne noe som passer for min hud. Slenger meg dermed på tråden her, og tar i mot tips om mild sminke med stooor takk.
Gjest Deception Skrevet 27. januar 2007 #5 Skrevet 27. januar 2007 Kanebo 38*-mascaraen (den originale, med den lille børsten) er 100% dryssefri, og da skulle jeg tro den ble bedre tolerert av sensitive øyne? Jeg har aldri reagert på mascaraer selv, unntatt Max Factor sine, hvor alle jeg har prøvd har fått øynene mine til å renne.
lillesky Skrevet 27. januar 2007 #6 Skrevet 27. januar 2007 Den Kabebo 38 grader er omtrent den eneste mascaraen jeg ikke har prøvd. Verdt et forsøk kanskje?
Gjest Deception Skrevet 27. januar 2007 #7 Skrevet 27. januar 2007 Det eneste som er litt slitsomt, er fjerningen; den går kun av med vann som er over 38 grader varmt. Dusjen er helt klart det som funker best. Jeg bruker denne mascaraen kanskje tre ganger pr. uke, for den smitter aldri, uansett fete hudkremer eller svette på trening.
Gjest Deception Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 Det likner litt, men er ikke den samme; SN fører ikke disse mascaraene. Den heter Silk Performance, og finnes i to utgaver. Den originale har lite børste, og gir et naturlig resultat, den nye heter Separating&Lengthening, og har forlengende fiber i seg. Akkurat nå har jeg sistnevnte, og selv om den kan drysse bittelitt, irriterer den ikke øynene. Koster 225 i parfymeri.
onyx Skrevet 27. januar 2007 #10 Skrevet 27. januar 2007 Dr. Hauschka har endel sminke, deriblant en veldig ok maskara, men den er ikke vannfast tror jeg. Større helskostbutikker fører ofte sminken derfra om de har hudpleieproduktene. Ellers har kinsarvik.noo endel.
Saeria Skrevet 27. januar 2007 #11 Skrevet 27. januar 2007 Når det gjelder øyenskygger, så reagerte jeg på ID. Hvis du har sensitive øyelokk vil jeg anbefale KMM sine øyenskygger. Det er mineralmake up det også, men dette merket reagerte ikke jeg på.
Elle Melle Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har nikkelallergi, så det er godt mulig det var det som var problemet ja. Jeg har hatt en ganske lang sminkefri periode, så da jeg smelte til med karjal, vannfast mascara og øyenskygge hver dag en hel uke, gikk det ikke så bra. Hvor får man kjøpt KMM da?
Chic' Wilma Skrevet 28. januar 2007 #14 Skrevet 28. januar 2007 KMM = Kiss Me Minerals og du kan kjøpe det her: http://www.kissme.no
~Minni~ Skrevet 19. april 2007 #15 Skrevet 19. april 2007 Jeg tar opp igjen denne tråden fordi jeg må kjøpe meg en sensitiv maskara. Har ikke brukt maskara på leeenge og er derfor ikke helt oppdatert på sminkemerker (for å si det mildt). Ser at flere her snakker om ID. Hva er det? Tar også i mot andre gode forslag
kallirhoe Skrevet 25. april 2007 #16 Skrevet 25. april 2007 Jeg har også sensitiv hud og bruker linser! Jeg har brukt mineral sminke fra pureluxe i det siste og er veldig frornøyd:)
Gjest Bodillen Skrevet 25. april 2007 #17 Skrevet 25. april 2007 Veldig mange reagerer på nikkel og kjemiske konserveringsmidler (parabener). Selv reagerer jeg på begge deler, og vanlig sminke resulterer i hovne, røde øyne med eksem rundt. Skikkelig lekkert. Nå bruker jeg kun hudpleie og sminke fra Lavera. De produktene innholder ingen ting av det jeg reagerer på, og de er heller ikke dyre. Du får dem i noen helsekostforretninger. Jeg har også prøvd Dr. Hauschka, men produktene inneholder mye legeplanter, og det reagerer huden min av og til negativt på.
Bladlusa Skrevet 25. april 2007 #18 Skrevet 25. april 2007 Jeg har aldri reagert på mascaraer selv, unntatt Max Factor sine, hvor alle jeg har prøvd har fått øynene mine til å renne. ← Kanskje jeg skal prøve å bytte mascara i stedet for å bestille legetime? Tenkte ikke over at øynene begynte å renne omtrent samtidig med at jeg byttet mascara! Men Max Factor har jo så god børste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå