Gå til innhold

Klær til brudgommens forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er vanlig?

Jeg spør fordi jeg rett og slett ikke har peiling :sjenert:

Har hørt begge deler, at forlover betaler selv, og at brudepar betaler.

Endret av Brudeberta70
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste forlovere betaler selv - med mindre bruden krever at kjolen skal være på en bestemt måte. Da er det vel vanlig at hun også betaler for kjolen.

Skrevet

Jeg spurte min forlover om jeg skulle betale kjolen, men hun sa at det ville hun gjøre selv. Jeg har ikke noen krav til kjolen, hun sier selv at hun skal kjøpe en ordentlig kjole hun kan bruke ved senere anledninger. Gleder meg til vi skal ut og prøve kjoler til henne!

Skrevet

Jeg tenkte mer på dress til forlover. Altså min sambo som snart skal være forlover. Vet at de har lyst til at han skal leie det samme som brudgom. Det koster 2.500.-..............

Gjest Ballerina
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg kan snakke for oss... for vi kommer nok ikke til å betale hans dress, men så tror jeg ikke han skal ha lik dress som min forlovede heller... synes det er helt greit med vanlig dress liksom, men han skal jo ha knapphullsblomst da :) ...men hvis brudeparet vil at forloveren skal ha lik dress så synes jeg at brudeparet skal betale det! Kan liksom ikke forvente at forloveren skal bruke 2500,- for å være forlover...

Endret av Ballerina
Skrevet

Med mindre dere stiller krav til hvordan antrekket skal være, synes jeg ikke dere skal betale for det. Men hva er greia med at forlover skal ha likt antrekk som brudgom? det snakker forloveren til mannen om også, men vi har aldeles ikke lyst til at han skal gå å leie sjakett som mannen.. Har vel snakket ham fra det, men er dette en tradisjon noen steder? At brudgom og forlover er likt kledd? Han trodde det skulle være sånn..

• Liker 1
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi skal betale leid smoking til gubben's forlover. Men det er fordi vi betaler frisør og sminkør for min forlover, så da synes vi det er greit og gi noe tilbake til han og :)

Skrevet
Med mindre dere stiller krav til hvordan antrekket skal være, synes jeg ikke dere skal betale for det. Men hva er greia med at forlover skal ha likt antrekk som brudgom? det snakker forloveren til mannen om også, men vi har aldeles ikke lyst til at han skal gå å leie sjakett som mannen.. Har vel snakket ham fra det, men er dette en tradisjon noen steder? At brudgom og forlover er likt kledd? Han trodde det skulle være sånn..

Jeg er jammen ikke sikker på hva som er vanlig.

Tror vel egentlig ikke det er vanlig.

Vil gjerne høre flere meninger.

:)

Skrevet

Enig med de andre at så lenge brudeparet vil at foloveren/-ne skal ha noe "spesielt" skal brudeparet betale.

Jeg syns hvertfall at brudeparet skal betale når de kommer med så spesifikt som det du forklarte.

Skrevet

Mannen min skal ha vanlig mørk dress med vest og kalvekryss, så det blir ikke behov for forloveren hans å leie verken sjakett eller smoking. Jeg går ut i fra at forlovere hans allerede har mørk dress. Forloveren min går med det hun vil selv, så jeg går ut ifra at hun betaler kjolen selv.

Skrevet

Enig med de over. Setter brudeparet krav til antrekk betaler de.

Min kjære og hans forlover skal av en eller annen idiotisk grunn (ikke mitt valg nei...) gå likt kledd i både vårt bryllup. Han var forlover for sin kompis og fikk da betalt antrekket. (Kjempemoro å se min brudgom kledd opp i sjakett lenge før vi gifter oss :tristbla: )

Dette er noe de har fått for seg at er vanlig, men hun i brudesalongen hadde sagt det var litt opp og ned. Noen valgte å gjøre det sånn, andre ikke.

Personlig synes jeg det er bortkastede penger. Men får ikke argumentet igjennom siden hans mor betaler, og min kjole likevel er dyrere.

Men jeg synes jo egentlig at det er rart det ikke er tilsvarende for menn som damer. At brudgommer skal være finest.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Synes det er litt koselig og spandere litt på brudgommens forlover og jeg da :) Mange som spanderer frisør og sminkør og mye rart på brudens forlover, mens brudgommens bare får en liten takkegave. Vi spanderer frisør og sminkør til min forlover og leie av smoking til min kjæres. Synes det bare er koselig jeg. Vi har jo begrensede midler vi og (nyetablerte og kun en av oss jobber), men vi har jo også god tid på å spare opp pengene vi trenger da det fortsatt er 19 mnd igjen til vi gifter oss...

Skrevet

Ja, her var det jo flere som mente det samme som meg, heldigvis. :)

Skrevet

Slutter meg til de fleste andre her; Stilles krav til antrekket (utenom pen dress/kjole) bør brudeparet betale, ellers ikke.

• Liker 2
Skrevet

Både jeg og gubben har vært forlovere noen ganger, både med og uten krav til antrekk. Jeg synes uansett forloverne betaler for klærne sine selv.

• 4 år senere...
Skrevet

Hmmm jeg visste ikke at vi skulle betale for forloverne. Viktigste er uansett å være åpne om ting og høre med de.

Blir jo brått en ekstra utgiftspost, men ..men... så lenge man er ute i god tid.

www.bryllupsboken.net

Skrevet

Forloveren til min mann stiller med dress selv, men vi har lilla tema så han skal derfor ha lilla slips, noe som vi selvfølgelig kjøper til han. Det skulle bare mangle. Stiller man krav til klær så får man betale for det også.

Skrevet

Om dere legger føringer synes jeg det mest riktige er at dere betaler, hvis ikke betaler forloveren. Derfor betaler ikke vi for antrekket til våre forlovere, rett og slett fordi vi ikke har noen føringer. Regner egentlig med at samboers forlover stiller i en dress han har fra før.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Blondie65
Skrevet

Dette med at forlover skal være likt kledd som brudgommen er vanlig i utlandet som U.S.A. og England. Som vanlig har vi bare slukt tradisjoner og skikker derfra.

Jeg mener som de andre: krever man et bestemt antrekk betaler man for det. Knapphullsblomst og lignende er det brudeparet som betaler.

Når det gjelder å spandere på forlover fordi man spanderer på den kvinnelige forloveren: frisør og sminke er noe helt annet enn dress i pris. Men det er klart at velger man den veien får man vel også finne noe man kan påspandere forloveren hans også. Det er ikke noe krav at man skal spandere på forloverne, med mindre man krever at de skal ha en bestemt stil.

Skrevet

Oj, har aldri hørt at bruden eller brudeparet betaler noe sånt. Jeg kjøpte egen forloverkjole, og det gjorde hun jeg var forlover sammen med også. (vi var to for brud og to for brudgom). Brudgommens forlovere brukte bare en vanlig dress hver, tror jeg. Bruden var med oss for å se etter kjoler, da.

Stakkars brudepar, de har da mer enn nok av utgifter om ikke de skal belastes med dyre forloverklær i tillegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...