Gjest nå ja Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Jeg og mannen har vært gift i 4,5 år og sammen i 8 år. Han er fortsatt stup forelsket i meg, mer enn noen gang. Vi har hatt mange harde tider pga. sykdom, og hans følelser har i de periodene nok vært litt mer lunkene, men aldri helt borte. Problemet mitt er at mine følelser er ikke der. Jeg får ikke hjerteklapp når jeg ser han, det får han... jeg blir ikke lykkelig om jeg ser at han ringer, og jeg syns det er ganske deilig når vi er fra hverandre. Han derimot stråler når han ser meg, og vet ikke hva godt han kan gjøre for meg! Jeg vet at man ikke skal klage på at mannen man har valgt å leve livet med elsker en for mye, men jeg føler meg kvalt. Når jeg forteller han det blir han så utrolig lei seg, men han gjør ikke noe med det.... Vil jo gjerne føle det som han, men gjør det ikke. Jo høyere han elsker meg, des mer føler jeg meg som jeg er slem som ikke føler det på samme måte, og da blir følelsene ennda mer kjølne. Vi har 2 barn, så forholdet skal jobbes mye mer før det evt. er slutt, men er det noen måte at mine følelser kan bli mer som hans sine... er det mulig at jeg blir så forelsket som han er? Jeg har ikke følt på samme måte som han noen gang tror jeg.. ikke for han i hvertfall.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Hørtes litt stusselig ut ja... Tror nok du må fortelle han hva du føler. Skjønner at du føler deg kvalt. Si at du trenger litt mer rom ellers orker du ikke. Er jo synd om forholdet tar slutt fordi han er så glad i deg... Kan hende litt mer plass vil hjelpe på følelsene dine for ham. Få litt egentid, meld deg på et kurs eller lignende. Hvis han er så glad i deg som det virker vil han vel gjøre alt for at du skal ha det bra.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Jeg og mannen har vært gift i 4,5 år og sammen i 8 år. Han er fortsatt stup forelsket i meg, mer enn noen gang. Vi har hatt mange harde tider pga. sykdom, og hans følelser har i de periodene nok vært litt mer lunkene, men aldri helt borte. Kanskje det er pga sykdom og lignende han virkelig er glad i deg, for han setter vel bare pris på dem som er rundt han og som virkelig betyr noe for han.
smaksløk Skrevet 27. januar 2007 #4 Skrevet 27. januar 2007 Kanskje dere (eller mest du) skulle prøvd å oppdage forelskelsen igjen, ved å dra bort, være for dere selv, uten barn og hverdag, prøv å tenk på de tingene som fikk deg til å få hjerteklapp da dere først møttest, hva som eventuelt ikke gir deg det nå. Kunne kanskje også være greitt for deg å få litt pusterom i hverdagen, med å melde deg på et kurs eller lignende som ble nevnt her. Rett og slett kommet deg litt ut, tror nok den følelsen du har kan være veldig vanlig etter noen år inn i ekteskapet med barn og det hele. Men tror jeg ville være forsiktig med å fortelle akkurat hvordan du føler det foreløpig, dersom det virkelig er slik, merker han det nok også, muligens derfor han viser hvor glad han er i deg, for han er redd for å miste deg. Viss du ikke klarer å vise han det vil han nok føle at han må overøse deg med kjærligheten sin for å gjøre deg trygg på at han vil ha deg for alt i verden. Å fortelle han akkurat hvordan du føler det nå vil nok knuse han... Er ingen lett situasjon,...håper det ordner seg for dere.
Gjest da så Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Siden dere er gift er det vel ikke han som elsker deg for høyt, men du som ikke elsker ham høyt nok... håper dette ordner seg for dere, han høres ut som en som fortjener å bli elsket tilbake.
diddi Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Det er viktig å gi hverandre rom. Han har kanskje ikke det samme behovet som deg og derfor føler du deg slukt. Hva godt kommer det ut av å si dette til ham? Hva vil du oppnå? Dersom han ringer de i tide og utide, så kan du vel si akkurat det, og be ham om å begrense det. Eller hva med å heller si hvordan du vil ha det i steden for å si hvordan du ikke vil ha det? Jeg foreslår at du skaffer deg noen egne rom (kurs el. som Smaksløk forslår). Rett og slett tid for deg selv slik at du kan lengte hjem du også. Dra på venninneturer og dyrk ditt eget liv. Og bygg opp interessen for ham. Kanskje dere kan ta et kurs sammen? Noe som dere begge synes er moro. Det å ha det gøy sammen er viktig. Og hva falt du for hos ham? Hva er det du ikke lenger ser men som andre jenter kan se ved ham? Det handler kanskje om å oppdage han på nytt. Finne de sider du beundrer ved ham. Og så fokusere på dette. Bygge opp flere slike sider. (Jeg liker å se på mannen min når han ikke vet at jeg er der. Se ham sammen med venner eller kollegaer. Da er han ikke supersnill pappa og bløt ektemann, men egentlig ganske tøff og selvsikker. Og da kan jeg gang på gang oppdage at han er faktisk sexy, til tross for ekstra kilo og forelskede blikk når han ser meg. Og slik kan jeg enkelte ganger kjenne litt hjerteklapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå