Gå til innhold

gale verden

Madison

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JEG mener at det ikke er tilfeldig at det var en "mørkhudet"

Nei, det "måtte" jo være en mørkhudet...?

Kan jeg spørre hvorfor det umulig kunne ha vært en "ikke-mørkhudet"????? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke at det var umulig...

men mye større sannsynlig at det var det..

Ikke mye vits å spekulere i det he rihvertfall, dette r noe man aldri blir enige om likevel.

Men jeg fatter ikke hvordan noen kan gjøre noe sånt :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette føyer seg inn i rekken av drap begått av innvandrere/asylsøkere. Alle disse drapene gjør at FrP får flere tilhengere. Myndighetene må ta til fornuft nå og repatriere dømte innvandrere, uansett om de har fått norsk statsborgerskap eller ei. Tipper vi ser FrP mot 30% før sommeren.

Norge er i tillegg til å være et fristed for kriminelle innvandrere, også et sikkert sted for terrorister av Krekars kaliber.

Skjønner ikke helt disse personene som dilter etter Nome-spammeren og PolPotValla. Makan til naivitet skal man lete lenger etter. Dette er ikke annet enn stemmesanking for venstrepartiene.

Tipper smarte Bondevik kommer med et eller annet tiltak mot rasisme snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker nesten snart ikke lese aviser lenger.

Før skjedde slike ting i utlandet... Lille Norge var så trygt og godt, men nå????

Det ene drapet etter det andre, knivstikking, mødre som kaster barna sine ut av vinduet i 4. etasje, familiedrap... you name it.

Å det skjer overalt og mer og mer.....

Livsvarig fengsel er noe jeg også er STERKT for.. Hva i alle dager får man av straff her i landet??

Man voltar og dreper ett annet menneske, kanskje ett barn og dritten slepper ut igjen etter noen få år??

Hvor ligger tankegangen i det da?????

Folk slipper eller står på vent for å sone for fengslene er FULLE???

Jeg blir så oppgitt over den politikken regjeringen utøver i dag at jeg har ikke ord.

Om det er innvandrere så SEND de hjem om de ikke kan oppføre seg. Ett drap er ulovelig om det er i Norge eller i Pakistan ( eksempel)

Om det er en normann så bur han inne og gi denne en skikkelig straff.

Det er ett hån mot de etterlatte å la en person som har drept deres nærmeste slippe ut igjen etter 1 1/2- 2, kanskje 3 år...

Huff, dette ble jo et sinna svar, men jeg blir oppgitt...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ enig med deg Skusla! Dette GÅR simpelthen ikke lenger!

Forbrytere, enten de er fra Norge, Sibir eller India,- blir behandlet med silkehansker! Jeg synes at de som ikke kan oppføre seg i Norge, og ikke er norske statborgere, bør bli sendt "hjem". Det er takken for at Norge tar imot så mange asylsøkere og politiske flyktninger! FYSJ!

Jeg er overhodet ikke rasist, men jeg mener virkelig at "mørkhudede" personer som gjør slikt og går helt bananas gir FRP og co og rasister / nazister vann på mølla. ER det rart at det finnes rasisme ? Hva med litt respekt og forståelse ? Faktum er at slike gjerninsmenn / kvinner gjør et veldig negativ inntrykk / bilde av sine landsmenn i Norge og setter dem i et dårlig lys. DET er urettferdig DET!

Uansett en kriminell er en kriminell uansett hvor vedkommende kommer fra og hvilken hudfarge vedkommende har. Straffen her i Norge er ALT for pysete. Ikke rart folk gjør gale ting gang på gang. De får jo bare et år eller 5 og soner halvparten av tida og de har eget rom, tv, data osv....

DET SKAL IKKE VÆRE SLIK!

Til og med voldtekts og draps-siktede får bare "peanuts" i straffeutmåling! Norsk rettsvesen og politikere er noen pyser! Tipper landene rundt oss ler av oss, med de straffene vi har.

Jeg blir så sinna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere bekjente som er buss-sjåfører, og synes dette er fryktelig. Tenker på at det kunne ha skjedd med en av dem - enten det eller ran - for det skjer også. En buss-sjåfør har en utrolig utsatt og ubeskyttet arbeidsplass, og er et fristende ransobjekt.

Og de er ute på veiene der mange galne sjåfører befinner seg, så jeg vet litt av redselen enhver sjåførfamilie har - hver dag. Jeg føler virkelig med denne familien, for dette er så meningsløst.

Men desverre har vi oss selv å takke. Vi vet jo at mange flyktninger har med seg en solid bagasje av frykt, redsler, tortur, bilder av familie som er lemlestet/drept. Og så blir de plassert et eller annet sted i Norge uten noen oppfølging. De lever bare på vent - vent. Er de ikke gale når de kommer hit, blir de det etterhvert på grunn av systemet vårt.

Vi vet ingenting om bakgrunnen for dette meningsløse her, men jeg gjetter at det er en tragisk bakgrunn. Min påstand er at når vi tar imot flyktninger - og det bør vi gjøre - så må vi også sette mottakene i stand til å følge opp folk med teaumer. Vi ble tatt vel imot da vi var flyktninger - en gang for snart 60 år siden, og vi har råd til å ta imot folk uten håp ellers. Men vi må gjøre noe annet enn i dag, for det skjer for mange tragedier. Løsninger er ikke å hive flyktninger på hue og r*va ut og sette opp et gjerde rundt oss det det står "adgang forbudt for ikkehvite". Det minner for mye om et regime ikke jeg vil bli sammenlignet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

De aller fleste som begår drap i Norge er etniske nordmenn.

Mannen som drepte bussjåføren er sannsynligvis psykisk ustabil og ikke strafferettslig tilregnelig. Når vi tar i mot flyktninger må vi være klar over at flere av disse har vært utsatt for ting vi ikke er i stand til å forstå. Vi kan ikke bare tilby slike folk et asylmottak og håpe at ting går bra.

Når det er sagt må jeg også få si at det er dypt tragisk det som har hendt og at det kan være grunn til å se på nivået på straffeutmålingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den dagen de fleste drap blir begått av ikke-etniske nordmenn har vi skaffet oss et solid problem.......all den stund nordmenn fortsatt er i solid flertall her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cruella

Veldig godt sagt, Bettie!

Jeg synes norsk asylpolitikk er skakkjørt, vi er ikke i stand til å håndtere mange flyktninger/asylsøkeres traumer, da bør vi heller bremse mottaket eller seriøst gi dem den bistanden(les krisebearbeidingen) de faktisk trenger! Det er uforsvarlig overfor det norske folk og det er naivt og uverdig overfor de som lovlig slipper inn i landet.

Resultatet slik ting fungerer pr. idag, er at uvitende nordmenn kaster seg på rasismedebatten og ser kun en "mørkhudet" som igjen har begått grov vold eller mord. Norske myndigheter må bli sitt ansvar bevisst! Vi er ikke lenger det flinkeste landet i Europa. Vi bare later som.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

IKKE bruk siden til Ivar Johansen i SV. Kikk heller på offetlige (og korrekte) statistikker.

Ivar Johansen skriver for å få flere stemmer til SV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at norsk asylpolitikk fikk en diger flekk på sitt allerede flekkete renomè i dag! Mannen har vært barnesoldat! Hallo! Han har jo selv bedt om hjelp flere ganger, og selv informert om store psykiske problemer...

Håper dette også kan være en oppvekker for alle dem som mener at det 'alltid' er innvandrere som utfører kriminalitet...

PS: Jeg mener ikke, og kommer aldri til å mene at det fins 'unnskyldning' for å drepe. Men dette hadde ingenting med rase eller kultur å gjøre - det er snakk om traumer som er så vanvittige at knapt noen nordmann har mulighet til å leve seg inn i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagbladet hadde en kronikk (e.l.) i går ang Ingenmannsland. Denne bør leses... Det blir her satt finger på litt andre ting enn det f.eks. Carl I Hagen mfl gjør til vanlig.

Må bare få klarlagt for dere at jeg synes det som skjedde er helt utrolig! Det er dypt tragisk, og mine tanker går til familie, venner og ikke minst bussjåfører rundt omkring. Jeg håper bare at psykiatrien har ressurser nok til å debriefe dem!

For det er jo akkurat der hele problemet ligger! Gurimalla og pip har et bra poeng! Men pip: Det er vel ikke norsk asylpolitikk som har "skylda" for at psykiatrien svikter...., men jeg forstår hva du mener, og er enig!

Lisa-Beth har også noen gode poenger, men å bremse inntaket av asylsøkere er ikke så enkelt... Ifølge FNkonvensjonen av en eller annen dato... står det at "enhver har rett til å søke asyl i hvilket som helst land". (Ikke nødvendigvis ordrett, men..) Det vil si at vi er forpliktet til å behandle asylsøknadene. (At denne tiden kan kortes ned osv. er det nok ingen tvil om, men det er jo viktig at søknadene blir behandlet skikkelig)

I mellomtida må vi oppbevare asylsøkerne et sted... og der kommer mottakene inn. Mottakene er et botilbud for asylsøkerne, altså ingen institusjon som passer på menneskene som bor der, og kontrollerer dem.

Det jeg synes er litt dumt, er at det omtalte spesialmottaket ikke har kommet i gang. Der kunne flere av de som trenger "tung" psykiatri kanskje fått mer hjelp enn det de gjør i dagens helsekøer. For det er lang tid å vente i 3 måneder for å få hjelp for traumer som vi knapt kan forestille oss. (Det er selvfølgelig like ille for en "nordmann" å vente 3 måneder på psykiatrisk behandling! Bare så det er nevnt....)

Bettie: Helt enig!

Da tror jeg at jeg har fått skrevet det meste jeg tenkte på.... kommer sikkert sterkere tilbake en annen gang.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla
JEG mener at det ikke er tilfeldig at det var en "mørkhudet"

Til Care: Det var denne uttalelsen som fikk meg til å si at de fleste drapsmenn i Norge er etniske nordmenn. Dette er kun hvis man teller antall personer. Hvis man ser på prosent i forhold til befolkningen blir resultatet et annet. Jeg hadde bare litt lyst til å minne enkelte personer om at en drapsmann kan også gjerne være en etnisk nordmann. I media kan det noen ganger se ut som om det kun er flyktninger og asylsøkere som dreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig dreper nordmenn også..

selvfølgelig finnes det nordmenn som selger narkotika, voldtar osv..

Men jeg mener fortsatt at "mørkhuda" (blir dumt å si det og..alle er jo ikke det..men prinsippet blir det samme her..), er i flertall..

ikke bare hva som kommer ut i avisene..langt ifra..

jeg er ung..og har vel et hode på innsiden av ting "andre ikke ser"

Trenger ikke gå lenger enn til klassekamerater... har gått med flere kriminelle gutter...er ikke småting de har drevet med..men ting som aldri blir funnet ut også..

dette blir litt feil debatt..har vel sagt før at jeg ikke skal gi meg inn på "rasistdebatter"

Noe jeg forøvrig ikke er..

Har en god venn fra Irak som har vært barnesoldat..

han er en av de snilleste gutter jeg har møtt..

Blir for dumt å si at gjerningsmannen trengte psykiatrisk hjelp.. det er altfor enkelt..

jeg vet ikke mye om psykiatri, det innrømmer jeg. Så kan ikke uttale meg altfor mye om det. Men dette er for jævlig til å kunne "skylde" på det..

Selvfølgelig blir det påstått at han har søkt hjelp..

men om det er sant veit vel ingen andre enn de rundt han..

..kanskje jeg er sneversynt...men dette er min mening..:)

litt av den ihvertfall :wink:

Vis meg gjerne en statistikk eller fakta på at jeg tar feil...

selv om ikke de er 100% riktige..skjer altfor mye skjult til at en kan lage en faktisk statistikk på det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har vært barnesoldat! Hallo! Han har jo selv bedt om hjelp flere ganger, og selv informert om store psykiske problemer...  

Håper dette også kan være en oppvekker for alle dem som mener at det 'alltid' er innvandrere som utfører kriminalitet...

Hele saken er en stor tragedie, for alle involverte... Gjerningsmannen hadde fortalt at han slet med store psykiske problemer, etter å ha vært barnesoldat, med en gang han kom til Norge. Han har bedt om hjelp mange ganger!

Det er ganske utrolig at mennesker med enorme traumer fra krig og elendighet bare blir stuet inn på asylmottak for å sitte der og vente... og vente... og vente... Det hadde vel gått an å gitt dem noe å gjøre i hvertfall, så hadde det kanskje vært færre som klikka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...