Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Her er 10 åringen fryktelig sjalu på 3 åringen: "Dere er mer glad i ham enn meg" er gjengangeren. 13 åringen er ikke sjalu (ikke som hun viser iallefall). Guttene (9 og 11 år) til samboer er litt sjalu på søsteren sin og at hun får være mer sammen med pappan sin, men ikke på minstemann eller gutten min. Det viser seg ved at de legger veldig beslag på pappan sin når søsteren vil ha oppmerksomhet ("du-er-med-ham-hele-tiden-nå-er-det-vår-tur!") Vi prøver å ikke gjøre noen forskjell på oppmerksomhet, men det er jo klart at når guttene til samboer er her - blir det flere kjekke ting som skjer da. Da er gutten min okkupert med dem (de er gode venner og ringer hverandre utenom, spiller mot hverandre i ulike spill på nettet etc) og konfliktene med minstemann blir mindre. Minstemann er jo - mistemann... Som tror han er universtes midtpunkt og til en viss grad blir det siden han snurrer sine eldre søsken (unntatt gutten på 10 år) rundt lillefingeren. Hvordan er det med deres barn og søskensjalusi?
Gjest Bodillen Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Den eldste på 16 er ferdig med sånt. Den mellomste på 10 og minsten på 5, derimot... Det er mest den minste som er sjalu på den mellomste, faktisk. Men det har bedret seg, det var verst da han var rundt 3. De kan faktisk leke sammen innimellom nå, og det er deilig. Men det beste er om de begge har venner på besøk samtidig -da er det så harmonisk her at det nesten ikke er til å tro!
Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2007 #3 Skrevet 26. januar 2007 Så om et par år er det håp altså...? Akkurat nåå river jeg meg i håret til tider...
Wildy Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Det blir bedre! Det kan nok svinge litt i perioder, men etterhvert som ungene vokser til jevnes forskjellene ut , og huset blir til å leve i igjen. Helt til de når tenårene......
Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Det som har forundret meg er nettopp det at den som er mest sjalu er han på 10. Han konkurrerer om å være raskest/flinkest/smartest mot en 3 åring... :klø: Vi kommer med masse positive tilbakemeldinger om hvor heldig minstemann er som har han til storerbror osv. Men det "preller av" liksom...
Gjest Bodillen Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Det som har forundret meg er nettopp det at den som er mest sjalu er han på 10. Han konkurrerer om å være raskest/flinkest/smartest mot en 3 åring... :klø: Vi kommer med masse positive tilbakemeldinger om hvor heldig minstemann er som har han til storerbror osv. Men det "preller av" liksom... ← 10-åringen fikk jo være minst en god stund før 3-åringen deres kom - det er verre når man har vært minst lenge tror jeg.
Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Du har nok et godt poeng ja. Men samtidig har jo samboer vært inne i bildet siden han var 4 år - med barna sine som da var 4,6 og 7 år gamle. Men de var jo ikke her hele tiden da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå