Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en relativt dyr mobil til sønnen min for et knapt år siden. Han har hatt endel problemer med den, og den har vært levert inn til reparasjon tre ganger. - og batteriet har blitt byttet på garantien...det virker som om mobiltelefonen spiser batterier.

Nå har den gått filleveien igjen, samme problem, og verksted eller importør sier at det er pga en vannskade.

Synes dette høres merkelig ut, særlig fordi vi kjøpte ei dyr veske til å ha telefonen i, og sønnen min sier at den ikke har vært i vann - men akkurat det er jo vanskelig å vite helt sikkert....

Hva gjør jeg...skal jeg bare godta at det er en vannskade, eller ....er litt usikker her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mobil skal ha lengre levetid enn ett år. Det med vannskade blir påstand mot påstand. Stå på ditt, og få reparasjon på garantiet :)

Skrevet (endret)

Vannskader kan påvises ganske lett om det er korosjonskader (rust om du vil) på elektronikken i telefonen.

Digresjon: Jeg har hatt telefon i 10 år nå. Har aldri hatt noen problemer eller skader. Antar at mange av skadene som oppstår skjer pga. uvettig bruk og behandling.

Edit: Fikse trykkleif for en gangs skyld

Endret av skrue
Skrevet

Vannskader kan oppstå av så mangt. Dampen på badet om telefonen er med inn der er nesten værre enn en sølepytt.

har han den i lomma og det regner ute, han blir våt.. Så kan telefonen bli vannskadet.

Få verkstedet til å sende dokumentasjon på at den er vannskadet, de sender da bilder på mail..

Skrevet

Jeg ville bedt om dokumentasjon på at den faktisk er vannskadet. Synes ofte det virker som forhandlerne skylder på vannskade eller annet man er skyld i selv slik at de skal slippe å reparere.

Skrevet

Okei.. Les dette og fortell det videre:

Hvordan et mobilverksted fungerer:

Et mobilverksted er ikke eid av noen av telefonprodusentene, de er individuelle bedrifter som fikser telefoner FOR produsentene.. De får en sertifisering som godkjente mobilverksteder og ansetter fagfolk til å fikse mobiltelefoner..

For hver feil de reparerer på garanti fakturerer de produsenten av mobiltelefonen.. For hver telefon de fikser som IKKE dekkes av garanti, må verkstedet selv betale for utgiftene til denne reparasjonen.. Det vil si, kunder med fabrikkfeil på mobilen er en gullgruve for verkstedene, kunder med selvforskyldte skader på telefonen er tapsprosjekter..

Ergo, ingen vits for verkstedene å juge om vannskader.. Det taper de penger på..

Det er heller ingen mobilvesker som er vanntette, selvom de er relativt dyre.. Men det finnes noen vesker som er "vannsikrere".. Damp og slikt kan man uansett aldri forhindre, og bare en vanndråpe er nok til å ødelegge telefonen..

Men for all del, be om dokumentasjon hvis du ønsker det.. Det er veldig lett å få tak i det.. Alle vann/støtskader blir dokumentert..

Skrevet (endret)

Det er klart at reparasjon av selvforskyldte skader er et tapsprosjekt, det er vel derfor de fleste ikke vil reparere gratis noe forbrukeren selv er skyld i. Det er sopm regel ingen plikt til å reparere noen forbrukeren er skyld i selv, som f.eks vannskader, fordi det som regel ikke vil være en mangel. Derfor vil det jo være veldig greit for en forhandler hvis det er en vannskade..

Endret av Talula

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...