Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Er det normalt at mannen kunne tenke seg og hatt en jobb hvor han var borte fra kone og barn 3mnd om gangen,om jobben er spennende nok? Fikk jo tid sammen etter de tre mnd.
Gjest Vintersol Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Unormalt er det i alle fall ikke! Jeg er oppvokst med en far som var borte på båt i 3-6 mnd om gangen, bastefar og onklene mine gjorde det samme. Mannen min reiser med sin jobb, men han føler at 6 uker er lenge nok å være borte fra oss. I tillegg til oss i familien kjenner jeg mange "gressenker" hvor mannen er borte i alt fra 2 uker til 6 måneder. Som du sier, de er jo hjemme når de er hjemme da...
ashera Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Nei, det er ikke unormalt, men ikke så vanlig. Hvis dette gjelder mannen din, er vel ikke spørsmålet om dette er normalt eller ikke, men hvorvidt dette er en livsstil som DERE kunne tenke dere å ha i hverdagen. Normalt eller ikke normalt syns jeg ikke er eller bør være et argument i seg selv. En god del mennesker, f.eks. sjøfolk, folk på anlegg og folk som jobber i oljen lever på samme måte, selv om tre måneder på er relativt lenge i våre dager. For trette - førti år siden var det ikke uvanlig at sjøfolk i utenriksfart kunne være borte over et år av gangen.
Hedda-78 Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 De jeg kjenner som har menn som jobber offshore og er borte i lange perioder av gangen, sier at de ikke kunne tenkt seg det noe annerledes.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Det er ikke unormalt, men det er opp til hver enkelt familie å avgjøre om det vil fungere for dem. For dette er slett ikke bare far sin avgjørelse synes jeg, det går jo ganske grundig ut over hele familien. Spesielt hvis det er barn med i bildet.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #7 Skrevet 27. januar 2007 Sikkert ikke unormalt å ønske seg en slik jobb, men en slik jobb må jo aksepteres av kvinnen også. For min del hadde det ikke vært aktuelt om det var barn med i bildet. Jeg synes familien er viktigere enn alt annet og tre mnd borte fra ungene er for lenge. Har en mor som har vokst opp med en sjømann til far. Hun sier at hans jobb har ført til manglende kontakt mellom far og datter og at hun ikke har utviklet det samme nære båndet til han som til sin mor. For meg blir det veldig trist. Barndommen er over så fort og han vil gå glipp av så mye.... Om det så hadde vært drømmejobben for min mann, så hadde det ikke vært aktuelt. Prisen er for høy.
Gjest Leya Skrevet 27. januar 2007 #8 Skrevet 27. januar 2007 Jeg hadde ikke fikset at partneren min skulle være så lenge borte. Jeg blir litt lost uten henne. Men Må man så må man. Nå kan vi heldigvis velge da.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. januar 2007 #9 Skrevet 27. januar 2007 Som de andre sier så er det ikke veldig unormalt, men det er noe dere må finne ut av. Jeg kunne ikke tenke meg at mannen skulle vært så mye borte, men jeg kjenner flere som trives med å ha det sånn.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #10 Skrevet 27. januar 2007 Det er ikke unormalt. Jeg har forståelse for at en mann (eller kvinne) kan synes det er greit å være borte fra sin partner i 3 mnd fordi han/hun har en jobb som er veldig interessant (og forhåpentligvis godt betalt). Jeg har mindre forståelse for at vedkommende synes det er greit å være så lenge borte fra sine barn, i hvert fall om de er små. Er de litt større, kan en jo holde god kontakt per telefon og mail. Det kommer også an på hvor lenge en er hjemme av gangen og over hvor lang tid en skal pendle på en måte som gjør at en er borte 3 mnd av gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå