Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som bruker hatt? Og i såfall hva slags hatt og til hvilket bruk?

Har sett flere jenter som er utrolig stilige med hatt, da tenker jeg spesielt på noe alla

denne (den hvite nr 2).

Har veldig lyst på, men jeg føler egentlig at jeg selv blir veldig "synlig" med hatt, "hei se på meg og hatten min" :sjenert:

Hva slags forhold har du til hatter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har omtrent samme forhold til hatt som du har, det gjelder også lue.

Skrevet (endret)

Jeg synes hatt er kjempekult! Men har det ikke selv. På grunn av en kombinasjon av det du sier, pluss at jeg ikke har funnet en som har vært fin og rimelig nok til at jeg ville kjøpe den. Og så vet jeg egentlig ikke helt hva slags anledning den kan brukes til? På byen?

Edit: trodde du mente sånn "herrehatt" jeg. Fikk ikke opp bildet med en gang.. var veldig kul den også! Den typen hatter er vel mer vanlig, tror ikke du hadde vakt så mye oppsikt med en sånn en, så den kan du trygt gå med :)

Endret av Rine
Skrevet

Jeg liker også hatter, men det er liksom ikke helt greia i Norge.

Men den hvite du linket til, er jo bare søt. Ser sånne nesten daglig her i Oslo, men det kan kanskje være litt voldsomt i andre miljøer. Jeg har en tilsvarende i beige cordfløyel som jeg synes er veldig søt og som jeg brukte en del før. Nå om dagen vaser jeg rundt i en sort strikkelue med røde detaljer. Jeg føler meg ganske synlig i den (den er ganske sær), men folk bare smiler, så det er jo OK.

Selv om du kanskje føler at folk ser på deg, så får du satse på at de ser på deg fordi du er modig og går med hatt. :)

Jeg liker de hattene som Justin Timberlake bruker. De har noen liknende på Accessorize, og jeg måtte jo prøve en. Jeg ser ikke like kul ut som Mr. Timberlake, men det visste jeg jo før jeg prøvde den. ;)

Det greieste er kanskje å gå innom en butikk med litt utvalg i hodeplagg. Accessorize har altså ganske mye forskjellig nå. H&M har også en del artig. Da kan du stå og prøve deg litt frem, og du trenger ikke blakke deg fullstendig hvis du vil kjøpe en.

Hvis det er en Design Forum-butikk i nærheten, har de også en del artige hodeplagg. De er litt dyrere, men ser ofte bedre ut også.

Skrevet

Ikke akkurat en hatt den capsen du viser til da :)

Med hatt tenker jeg litt sånn stilfullt og classy, mens en caps kan du bruke til alt. Blir liksom ikke så pyntet :ler:

Jeg bruker capser og hatter jeg - spesielt på en skikkelig "bad hair day". Ellers frekker det opp antrekket ditt.

Kjøp den capsen - tøff den :ler:

Skrevet

Synes hatter er kjempeartig!! Har mange forskjellige hatter og luer, bruker de ofte. F.eks bøttehatter, alpeluer, luer med mønster, hatter med oppbrett foran. Mannen min synes det er råtøft, og jeg har bare fått positive tilbakemeldinger. Begynte såvidt men forskjellige hodeplagg da jeg var 16, og nå er jeg 30, så det er kanskje en vanesak. Men såklart, en må ha en hatt som passer til resten, gjør seg liksom ikke med bøttehatt til goretex-jakke.... Tror du blir kjempefin i hatt jeg, bare prøv deg frem i forskjellige modeller så finner du de som passer deg :) Lykke til!!!!

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe en grå fedora-hatt a la Justin Timberlake.

Har en fra siste "hattebølge" for rundt 3 år siden (det var pop i motebladene i hvert fall, men kanskje ikke på gata), men den er sort og ser litt Michael Jackson ut. Man blir veldig synlig med hatt, og jeg følte meg kanskje litt "overstyla" da jeg brukte det. De fleste i mitt miljø driter i mote, så jeg skiller meg mer enn nok ut allerede med mine dristige moteinnslag :ler:

Jeg har tenkt å bruke den til hverdags, til helt enkle klær: jeans eller herrebukser og en eller annen streit topp og trenchcoat. Er - som sagt - redd for å se litt overstyla ut hvis jeg kombinerer den med alt det andre jeg har som er superultratrendy. Kan lett se ut som man har prøvd for hardt. Dessuten er det et ganske skrikende tilbehør, så man bør kanskje tone ned resten.

Det er ikke kult å gå ut på byen med hatt i hvert fall, for alle skal låne den hele tiden! Det ligger nok en skjult hattebruker i oss alle, som kommer frem i fylla.. folk tar den og nekter å gi den tilbake, havnet til og med i krangel med ei som absolutt MÅTTE kjøpe den av meg. Da hadde de jo solgt hatter på HM lenge, men folk ser jo ikke hva som er kult før de ser det på andre.

Skrevet

Hatt er kult til rett antrekk og anledning. Dessverre kler jeg verken hatter eller luer. Dvs. om jeg hadde gått til en skikkelig modist, hadde jeg nok fått ett eller annet jeg kunne bruke.

Kollegaen min som jeg deler kontor med kler allslags kule hatter og luer... misunnelig, jeg? Dessverre er svaret ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...