Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ville du ha likt om noen som sto deg nær (familie, venner, kjæreste) kommenterte at du hadde lagt på deg, brukte klær du/kroppen din ikke passet (i følge dem) og lignende?

Jeg har ei venninne som mener at hun gjerne kan gi beskje om sånt til andre, og vil selv gjerne også høre det i fra andre. Selv synes jeg dette blir feil. Man ser da vel selv om man har lagt på seg, og man bør få gå i hva man vil. Det finnes ingen fasitsvar.

Hva synes dere?

Endret av Lemon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å si til noen at de har lagt på seg eller går med klær som ikke passer kroppen, eller er feil på annet vis, fører bare til at den andre får en negativ følelse om seg selv.

Det kan man godt unngå, synes jeg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Å si til noen at de har lagt på seg eller går med klær som ikke passer kroppen, eller er feil på annet vis, fører bare til at den andre får en negativ følelse om seg selv.

Enig. Dersom noen spør så skal man svare, men som ts sier så vet man selv om man legger på seg.

Gjest Deception
Skrevet

Enig. Jeg skjønner ikke hvorfor folk på liv og død føler at de har en rett til å uttale seg om andres kropp hvis de ikke blir spurt rett ut.

Skrevet

Jeg synes ikke man skal si sånt til andre uten videre, selv om man kjenner dem godt. Det at man tror man tåler å høre det selv, betyr ikke at man kan si hva som helst til andre. De aller fleste ville vel syntes det var lite hyggelig å få høre at man gikk i stygge klær, var tjukk osv. Og de fleste voksne mennesker er i stand til å vurdere både kroppen og klærne sine uten hjelp fra andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...