Gjest Tweek Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Huff, mye stress følger med den londonturen.. Har aldri hatt verken pass, reiseforsikring og jeg har rett og slett ikke peiling Nå har jeg fått passet da, men mangler reiseforsikringen. Hva burde jeg se etter, og er det noe reiseforsikring som gjelder samboere så vi bare trenger en forsikring?
brumma* Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Jeg kan ikke så veldig mye om reiseforsikring jeg heller, men har brukt Europeiske til nå. Er veldig fornøyd. Dere kan ha forsikring sammen, for en ekeltreise eller for et helt år. Her kan du se de forskjellige alternativene til Europeiske og regne ut hva det vil koste (trykk beregn pris). De har egne forsikringer for studenter og "ungdom" (under 26 år tror jeg det var). Har ikke sjekket om/hvor mye det er å spare på dette da. Ellers kan du jo sjekke nettsidene til de andre forsikringsselskapene også. Gjensidige, Storebrand mv. De har jeg ingen erfaring med da. Vet også at man kan få med reiseforsikring hvis man kjøper reisen med kredittkort. Kan være verdt å sjekke ut om dere har eller hva det evt dekker. God tur til London!
honey21 Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 På Europeiske sine websider kan du bestille reiseforsikring helt frem til samme dag du reiser. Har bestilt dagen før jeg reiser et par ganger selv. Det er ikke så veldig dyrt heller.
Hobgoblin Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Europeiske er en god forsikring. Den er litt dyrere enn noen av de andre forsikringene, men jeg var veldig fornøyd med dem da håndsvesken min ble stjålet... Europeiske gjelder nemlig alle andre steder enn inne i ditt eget hjem - dvs hvis noen stjeler ting/du skader deg rett utenfor huset, så får du erstatning allikevel. En del av de andre gjelder bare utenfor hjemkommune etc. Litt rart: De har to kategorier: Norden og verden.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har veldig dårlig erfaring med Europeiske. Den ene gangen jeg hadde bruk for det forlangte de for ramme alvor at jeg skulle legge ut hele utgiften (nærmere 10.000) selv for å få pengene igjen senere. Dette var til behandling etter at jeg var kommet hjem for noe som skjedde på reisemålet. Etter det ringte jeg mitt eget forsikringsbyrå og fortalte dem om saken og da svarte de at dette var det latterligste de hadde hørt. Hadde jeg vært forsikret hos dem hadde de lagt ut for behandlingen. Unødvendig å si: de fikk en ny kunde på reiseforsikring den dagen. Få deg en forsikring samme sted som du har bil, innbo, livsforsikring, etc. Det er også det rimeligste, da du da får rabatt på de forsikringene du allerede har. Uansett hvordan du ser på dette er det dyrere å kjøpe forsikring som bare gjelder Londonturen, kjøp en helårs som også dekker kortere reiser (f.eks. i jobbsammenheng).
Gjest Tweek Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Europeiske er en god forsikring. Den er litt dyrere enn noen av de andre forsikringene, men jeg var veldig fornøyd med dem da håndsvesken min ble stjålet... Europeiske gjelder nemlig alle andre steder enn inne i ditt eget hjem - dvs hvis noen stjeler ting/du skader deg rett utenfor huset, så får du erstatning allikevel. En del av de andre gjelder bare utenfor hjemkommune etc. Litt rart: De har to kategorier: Norden og verden. ← Haha, da må jeg ha for verden MEn kanskje jeg skal ha de da. Har ikke undersøkt enda, men skal det. Må jo, hehe :O Men jeg har hørt om smykkeforsikring osv, for vi skal ha med videokamera og det er jo dyrt.. Jeg har veldig dårlig erfaring med Europeiske. Den ene gangen jeg hadde bruk for det forlangte de for ramme alvor at jeg skulle legge ut hele utgiften (nærmere 10.000) selv for å få pengene igjen senere. Dette var til behandling etter at jeg var kommet hjem for noe som skjedde på reisemålet. Etter det ringte jeg mitt eget forsikringsbyrå og fortalte dem om saken og da svarte de at dette var det latterligste de hadde hørt. Hadde jeg vært forsikret hos dem hadde de lagt ut for behandlingen. Unødvendig å si: de fikk en ny kunde på reiseforsikring den dagen. Få deg en forsikring samme sted som du har bil, innbo, livsforsikring, etc. Det er også det rimeligste, da du da får rabatt på de forsikringene du allerede har. Uansett hvordan du ser på dette er det dyrere å kjøpe forsikring som bare gjelder Londonturen, kjøp en helårs som også dekker kortere reiser (f.eks. i jobbsammenheng). ← Jeg har ingen annen form for forsikring enda, og jeg skal mest sannynlig ikke reise mer i år, men hvis det lønner seg å ha for et år, og at det gjeder alt utenfor hjemmet så er det jo fint.. MEn har de også forsikring for samboere? At de blir billigere hvis vi bestiller sammen,
Gjest Blondie65 Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 Helårsforsikring gjelder for de du tegner for. Det oppgir du når du tegner den. Hvis du ikke har innboforsikring enda så sett i gang. Noe kan skje og da mister du alt! Det lønner seg i den forstand at det koster mindre pr dag du reiser å ha en helårs. Men det er klart at skal du bare reise denne ene uken så blir det billigere kronemessig å ha en som bare gjelder da.
GoldenGlow Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 Asolutt Europeiske! Dette er den beste reiseforsikringen du kan få! Og den gjelder både deg og samboeren for prisen av en person. Vet med mye erfaring du ikke kan få noe bedre.
Gjest -eline- Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Jeg valgte Gjensidige da jeg måtte tegne reiseforsikring i høst, rett og slett fordi jeg syntes 25.000 (som Europeiske har) var for lite i reisegodsforsikring: når jeg reiser så har jeg gjerne med meg bærbar m/utstyr OG digitalt speilreflekskamera, bare dette alene er over 25.000, og selv om jeg aldri sender dette i innsjekket bagasje så er det jo alltids en fare for tyveri etc.
Hobgoblin Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 MEn har de også forsikring for samboere? At de blir billigere hvis vi bestiller sammen, ← Jepp, de har samboerforsikring. Det koster noe slikt som 200 mer enn å forsikre en person, så det lønner seg!
Gjest Tweek Skrevet 26. januar 2007 #11 Skrevet 26. januar 2007 Asolutt Europeiske! Dette er den beste reiseforsikringen du kan få! Og den gjelder både deg og samboeren for prisen av en person. Vet med mye erfaring du ikke kan få noe bedre. ← Jepp, de har samboerforsikring. Det koster noe slikt som 200 mer enn å forsikre en person, så det lønner seg! ← Så det kostet 1.130,- for enkeltperson og 1.350,- for familie i et år. . Menvar det sånn at det gjaldt over alt når jeg ikke er hjemme? Vi hadde forresten skaffet oss innbo forsikring.. Sambo har det siden han har andre forsikringer osv.. Og det var hvis jeg som hadde ment vi trengte sånn
Gjest Tweek Skrevet 26. januar 2007 #12 Skrevet 26. januar 2007 Sambo har forsikringer i gjendsidige, kan det da lønne seg å ha reiseforsikringen der sammen med de andre?
Gjest Blondie65 Skrevet 27. januar 2007 #13 Skrevet 27. januar 2007 Ja det kan det fordi man da får rabatter som totalkunde. Men dette er da altså noe man må sammenligne i forhold til betingelser. Selv er jeg LO medlem og har både innbo og reiseforsikring inkludert i mitt medlemsskap der.
momo Skrevet 27. januar 2007 #14 Skrevet 27. januar 2007 Vi har hatt reiseforsikring hos Vesta i alle år. Tror vi betaler et sted mellom 700-800 kr for et helt år, det gjelder for meg, mannen min og barnet vårt. Hver gang vi har trengt lege i utlandet har aldri vi betalt noenting. Og i sommer ble datteren våres syk når vi skulle reise til frankrike. Da gikk det 3-4 dager, så hadde vi pengene på konto fra forsikringsselskapet. Så vi er utrolig fornøyd.
Gjest prestekrage Skrevet 28. januar 2007 #15 Skrevet 28. januar 2007 Så det kostet 1.130,- for enkeltperson og 1.350,- for familie i et år. . Menvar det sånn at det gjaldt over alt når jeg ikke er hjemme? Vi hadde forresten skaffet oss innbo forsikring.. Sambo har det siden han har andre forsikringer osv.. Og det var hvis jeg som hadde ment vi trengte sånn ← Europeiske reiseforsikring har dekningsstart fra det øyeblikket du er ute av egen dør... Men i tillegg har de også en egen ulykkesdekning (inkl i prisen) som gjelder inne i ditt eget hus!!
Plonk Skrevet 28. januar 2007 #16 Skrevet 28. januar 2007 Vi har Vesta ReiseEKSTRA, som vant en test som Dine Penger hadde for litt over en uke siden. Du er forsikret om du så bare tar buss til jobben med den forsikringen, i tillegg til at den gjelder for reiser i hele verden som varer så lenge som 45 dager. Jeg er knallfornøyd med Vesta og kunne aldri tenke meg å bytte. De har god kundeservice også, og det har jo en del å si.
La Luna Skrevet 28. januar 2007 #17 Skrevet 28. januar 2007 De har god kundeservice også, og det har jo en del å si. ← Vel, akkurat den der kan diskuteres.
Gjest Tweek Skrevet 28. januar 2007 #18 Skrevet 28. januar 2007 Vi har hatt reiseforsikring hos Vesta i alle år. Tror vi betaler et sted mellom 700-800 kr for et helt år, det gjelder for meg, mannen min og barnet vårt. Hver gang vi har trengt lege i utlandet har aldri vi betalt noenting. Og i sommer ble datteren våres syk når vi skulle reise til frankrike. Da gikk det 3-4 dager, så hadde vi pengene på konto fra forsikringsselskapet. Så vi er utrolig fornøyd. ← Hmm, det var jo billigere enn europeiske.. Vi har Vesta ReiseEKSTRA, som vant en test som Dine Penger hadde for litt over en uke siden. Du er forsikret om du så bare tar buss til jobben med den forsikringen, i tillegg til at den gjelder for reiser i hele verden som varer så lenge som 45 dager. Jeg er knallfornøyd med Vesta og kunne aldri tenke meg å bytte. De har god kundeservice også, og det har jo en del å si. ← Skal sjekke ut det.. Tror jeg heller mer over på vesta nå siden de var billigere
gard Skrevet 29. januar 2007 #19 Skrevet 29. januar 2007 Hei Et triks er å kjøpe reisen med et kredittkort. Da får en i enkelte tilfeller reiseforsikring med på kjøpet. Så jeg pleier alltid å kjøpe flybilletten med mitt Eurocard Gold
Badlands Skrevet 29. januar 2007 #20 Skrevet 29. januar 2007 Jepp, eg kjøper alltid med kredittkort, har så lite tru på forsikringsselskapa generelt at eg vil ha dobbel forsikring (har vesta sin reiseEKSTRA i tillegg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå